Mijn buurvrouw heeft liefdesverdriet

Discussie in 'De lounge' gestart door LolaBloem, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hey daar

    Ja.. wat moet ik er mee.. ik wil haar zo graag helpen maar weet niet hoe?
    Paar dagen geleden kwam me buurvrouw huilend langs dat ze verdriet heeft omdat ze erachter is gekomen dat haar man regelmatig een ander ziet. Ze heeft de desbetreffende vrouw gesproken en zij heeft verteld seks te hebben gehad met hem (mijn buurman dus). Mijn buurvrouw heeft een heftige woordenwisseling gehad maar haar man zegt dat deze vrouw liegt en hij haar nooit echt wou. (Even ter duidelijkheid, deze man heeft geen schone lijst) hij wou enkel haar geld. (I wanna kill him, for real)
    Me buurvrouw gelooft er geen snars van maar haar man weigert te vertrekken. Hij staat elke dag huilend op de stoep, smeekt en schreeuwt om haar, dat ie van haar houd en niemand anders.
    Mijn man heeft met hem geprobeerd te praten, om hem rustig te krijgen want de hele straat heeft last ervan.. maar hij is niet aan te spreken (dronken) en weigert te gaan...
    Nu krijgt me buurvrouw ook fotos toegestuurd van die minares van haar man, van hun samen. Me buurvrouw draait echt door... ze gaat er echt aan onder door. Ik weet niet wat ik voor haar kan doen... ze grijpt ook naar de drank wanneer haar kind slaapt (een pasgeborene van paar weekjes)

    Haar man de affaire blijkt al een jaar te zijn als een knipperlicht relatie. Elke keer als die me buurvrouw beschuldigde, ruzie zocht, ging hij naar zijn minares. Ik wil hun graag helpen want ik maak me enorm zorgen... wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik wil er geen politie bij betrekken of instanties opbellen omdat ik geen vuur wil opsteken zegmaar. Hoe zouden jullie dit aanpakken in haar plaats? Moet ik haar zeggen die man binnen te laten? Zelf weg te gaan? Whatt? Ik heb haar wel gezegd beter die minares niet meer te spreken omdat ze er heel verdrietig van word, ze wil alles achterna halen maar ze wil perse alles weten. Die minares wil ook graag alles tussen hen kapot maken lijkt het want ze haat mijn buurvrouw terwijl ze zelf een s**t is.

    Oke someone??? Haar man slaapt nu in de auto, al 2 dagen. Politie is trouwens wel gebeld door de buren maar zij zeiden dat hij daar woont en ze niks konden doen als hij dan voor zijn deur staat. Ze vroegen hem enkel het rustig te houden.
     
  2. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Veilig thuis inschakelen? Zulke ruzies, moeder die naar drank grijpt (hoop niet al te veel) en vader die dronken en onaanspreekbaar de boel bij elkaar schreeuwt... leuke omgeving voor dat kindje....?
     
    Juffie26, Bailey07, Roos12 en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Oja en me buren zijn me erg geliefd.. zijn hele lieve mensen en leken me altijd een super leuk koppel. Iedereen roddeld in de straat en ik vind het echt klote voor me buurvrouw dat ze dit op haar dak krijgt dankzij die klootzak. Ik wil haar graag helpen , kan niet me ogen dicht knjjpen.. er is daar binnen notabene een kleintje van nog geen 3 maand oud :cry:
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    #4 Iertje81, 21 aug 2019
    Laatst bewerkt: 21 aug 2019
    Ten eerste; het is MIJN buurvrouw en niet ME. Ten tweede: dat bedoelde ik niet naar of vervelend, maar als ik zo’n verhaal lees met dit woord (en nog een paar andere woorden van je schrijfwijze van dit stuk) erin dan neem ik het niet meer zo serieus. Ten derde: hoeveel last heb je ervan en ben je ‘vrienden’ met haar? Ten vierde: als iemand voor overlast zorgt, en dat gebeurt in dit geval, dan bel je de politie. Of Veilig Thuis als er kinderen in het spel zijn. Ten vijfde: ze komen een beetje tokkie-achtig over. Ten zesde: succes. Lijkt me lastig, maar je kunt maar een paar dingen doen.
     
    Juffie26, bozoe, Veerlev en 36 anderen vinden dit leuk.
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toch Veilig Thuis bellen en om advies vragen. Ze gaan hier zelf niet uitkomen op deze manier. Hier is begeleiding bij nodig. Waar wacht je op? Dat het echt compleet misgaat?
     
    Gewooniemand, chrystel73 en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Grappig dit relaas twee dagen na jouw bijdragen in het vreemdgaan topic. Waarom heb je dit toen niet aangekaart? Oh, en inderdaad even een opfrissingslesje 'me' en 'mijn' volgen. Dit leest echt voor geen meter zo... ​
     
    Juffie26, bozoe, Jessi79 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Baby van een paar maanden en moeders zet het op een zuipen. Veilige situatie voor kind, met pa die luidruchtig beschonken op de deur staat te timmeren en ma die niet eens voor de kleine kan zorgen in zo'n toestand (lijkt mij).

    Veilig thuis inschakelen inderdaad. Het gaat om een onschuldig mensenleven. Buurvrouw mag even wakker geschud worden, hoe aardig je haar ook vindt.
     
    Juffie26 en LolaBloem vinden dit leuk.
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik direct veilig thuis inschakelen. Zo'n situatie waarin moeder net bevallen is en dan naar de drank grijpt... is geen normale gang van zaken. Hoe de ouders het oplossen is niet aan jou, ookal lijkt me dat lastig. Ik maak me eigenlijk enorm zorgen om de baby!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    En het is trouwens minnares en geen minares.
    Ook om de moeder. Zo kort na de bevalling ligt er al gauw een flinke postnatale depressie op de loer. Ze draait er nu ook nog eens alleen voor op.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier moet je wel echt instanties voor inschakelen hoor. Juist op die manier kan je ze helpen.

    Laat haar de minnares van man maar snel blokkeren want dit contact maakt het alleen maar erger voor haar.

    Dit alles komt nogal simpeltjes over. Op deze manier ga je toch niet met elkaar om?
    Ik snap dat ze boos is op haar man en dat het moeilijk is. Maar die baby is neem ik aan ook van hem en ze mag hem niet zomaar uit zn eigen huis zetten.
    Dan maar op de bank slapen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Zeker waar. Maar als dat balletje eenmaal aan het rollen is bij Veilig Thuis, komt ook dat wel goed. Zoals eerder geschreven is: mama moet even flink wakker geschut worden!
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helaas niet gebeurd voordat ze zwanger werd. Lijkt me stug dat je niks merkt bij iemand die na elke ruzie of moeilijke situatie naar iemand anders gaat. Als mijn man elke keer weg zou gaan dan zou ik na een aantal keren toch willen weten wat ie uitvreet.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  13. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Het zat iemand hier blijkbaar erg hoog en heeft de politie gebeld omdat ie weer aan het roepen was buiten.. Toen de politie kwam hebben ze mijn buurvrouw erop gewezen dat hij daar ook woont en gewoon naar binnen moet. Hij heeft een agent omver geduwd en is naar binnen gegaan. Daardoor is er een worsteling ontstaan en nu is hij gearresteerd :$

    De vrouw en de baby zitten thuis. Was net even bij haar. Ik voel me echt meegesleurd in de situatie. In belgie bestaat er geen veilig thuis volgens mij. Ken het in elk geval niet maar de politie gaat er waarschijnlijk wel een melding van maken dit keer?:$

    Ben benieuwd wanneer hij weer voor de stoep staat.

    Ik vind het echt klote voor haar, dat haar man zo lang met haar heeft zitten spelen. Hij was 2 maanden geleden met die andere (daar heeft ze fotos van, handjes vast, knuffelen) en nu roept hij dat hij terug komt en haar nooit weg laat gaan omdat ie zooooo veel van der houdo_O wie moet hem geloven?
     
  14. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    En de baby lag vredig te slapen.. arm kindje.. haar ouders wonen een stuk verder weg maar hebben wel aangeboden om hun op te vangen. Ze wil haar baby daar brengen zodat ze alleen is en rust heeft.. dus morgen breng ik haar erheen omdat ze geen wagen heeft. Diepe zucht... is dat een goede zet? Wat als die vader morgen vrij is en ik zijn kind met de buurvrouw veilig heb gebracht? Dalijk loopt dit uit de hand en ben ik medeplichtig aan ontvoering o_O of ga ik hier van het ergste uit?
     
  15. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Zie je me nu vreemdgaan goed keuren? Ik was er in dat topic op tegen en nu nog.


    En qua taal; sorry if it is annoying. Gelukkig zit ik niet in de klas maar op een forum.
     
    Sabje333, Junirose, Kipsate en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo'n vaart zal het niet lopen. Je zet mensen af, je ontvoert niemand. Juist goed dat ze naar een veiligere omgeving kan.
    Advies naar je buurvrouw toe: zorg dat ze alle belangrijke papieren en spullen (paspoorten, gegevens bank en verzekeringen e.d., sieraden, foto's, dingen met een speciale betekenis en emotionele waarde) meeneemt. Mocht ze, om welke reden ook, niet meer terug kunnen of hij doet iets raars dan heeft ze die in elk geval.
     
    Syane en Ysabella vinden dit leuk.
  17. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ze wil alleen dat we haar baby daar afzetten en terug naar huis o_Oo_O ik weet het niet hoor... ik vrees dat ze dan niet beter gaat worden omdat ze dan misschien wel de hele dag aan de drank gaat:$ i dunnooo! Misschien ook wel goed als ze even tot zichzelf kan komen, maar kan haar niet iets verbieden. Ben bang als ik het doe, zij daarna foute keuzes maakt, ik mij dan schuldig ga voelen..
     
  18. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik ben echt bekaf.. ik ga nu maar even slapen want me concentratie is echt 0..
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Je voelt je meegesleurd in de situatie zeg je. Maar dat doe je toch echt zelf.
    Zoek uit welke instanties daar zijn zoals veilig thuis in Nederland en laat het verder aan hen over. Eén op de drie mensen n.... buiten de deur. Dit is je buurvrouw ook overkomen. Heel naar, maar als ik het zo lees is er meer binnen dit gezin aan de hand aangezien ze allebei naar de fles grijpen als het moeilijk wordt. Je kent waarschijnlijk niet de hele geschiedenis en je kent in ieder geval alleen de kant van het verhaal van de buurvrouw.
     
    DQueen, Paardenbloem en LolaBloem vinden dit leuk.
  20. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    #20 Madelie, 22 aug 2019
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    I dunnoooo? o_O
     
    Novi en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina