Wij dragen hem links mede door de opvoeding maar ik kan rechts ook geen ring dragen dat vind ik niet lekker zitten hahaha
Wij gaan hem links dragen , maar alleen omdat ik een paar jaar geleden van een hek viel tijdens mijn vrijwilligerswerk op de dierenambulance en met mijn ring bleef hangen, waardoor mijn rechter ringvinger eraf gerukt werd. Hing nog aan het hekje met m'n ring. Dus ik heb rechts geen ringvinger meer. Dan blijft alleen links over
Mijn man en ik zijn ook katholiek. Verlovingsring zat rechts, trouwring zit links (dezelfde ring, is dus verhuisd.) bij alle andere mensen gaat ie van links naar rechts.
Deze stuur ik even aan manlief door... Die is echt heel erg anti-geloof. Even plagen dat die ring om z'n rechter vinger ooit een geloofsstatement is. Typische is trouwens dat ik van huis uit katholiek ben... Mijn ouders voor de kerk getrouwd zijn maar wel hun ring altijd rechts gedragen hebben voor zover ik weet.
Wij dragen hem rechts omdat we elkaar tijdens het jawoord de rechterhand moesten geven. Ik ben ook 'anti' geloof maar het boeit mij echt niks, het gaat om het idee wat wij erachter hebben. En aan de rechterhand doet mij gewoon aan dat moment denken.
Katholieken links, de rest rechts, maar aangezien jullie pas over een paar jaar voor de kerk willen trouwen dacht ik dat jullie hem nog rechts moeten dragen en pas na het kerkelijk huwelijk pas links, aangezien je dan pas voor de katholieke kerk als getrouwd gezien wordt. Doe wat je het prettigst vindt
Volgens mij iedereen rechts, behalve katholieken die dragen m links... (is mij verteld) Maar ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, als jij m liever links wil dragen ook al ben je niet katholiek dan draag je m toch lekker links...? Wij droegen de ringen in onze verlovingstijd links en diezelfde ringen zijn ook onze trouwringen en nu dragen we ze rechts
hier niet gelovig en rechts, dat is bij ons gebruikelijk, verloven is links, getrouwd is rechts, als je gelovig bent dan andersom.
idd. gelovig, voor de kerk getrouwd en trouwring aan de linkerkant (het dichtst bij je hart). voor de rest maakt het zoals gezegd niet uit, wat jullie zelf leuk vinden.. maar gebruikelijk is bovenstaand.
Hier ook rechts omdat iedereen in onze omgeving hem rechts draagt (waaronder katholieke mensen en ook niet)
Katholiek getrouwd met een Anglicaan hier, ook links. Vrienden van ons getrouwd voor de Anglicaanse kerk ook links. Leuk om te lezen dat het vanwege het hart etc is. Nooit geweten. Het maakt uiteindelijk natuurlijk geen moer uit, want getrouwd is getrouwd haha!
we dragen het allebei links...maar mijn man had hem om mijn rechter hand gedaan en ik hem links hahaha, om het even. We zijn niet voor de kerk getrouwd dus mag je het zelf weten..... Maar links zit beter (mijn trouwring past niet meer om mijn ringvinger.....dus draag ik hem om mijn middelvinger )