Aan welke hand hoort je trouwring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder73, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij dragen hem links mede door de opvoeding maar ik kan rechts ook geen ring dragen dat vind ik niet lekker zitten hahaha

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik links, rooms katholiek (maar niet roomser dan de paus;))

man niks.

3. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Wij gaan hem links dragen , maar alleen omdat ik een paar jaar geleden van een hek viel tijdens mijn vrijwilligerswerk op de dierenambulance en met mijn ring bleef hangen, waardoor mijn rechter ringvinger eraf gerukt werd. Hing nog aan het hekje met m'n ring.
    Dus ik heb rechts geen ringvinger meer.

Dan blijft alleen links over :D

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Mijn man en ik zijn ook katholiek. Verlovingsring zat rechts, trouwring zit links (dezelfde ring, is dus verhuisd.) bij alle andere mensen gaat ie van links naar rechts.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij hebben hem rechts. Ik wilde hem niet links, ik heb niets met het geloof :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Deze stuur ik even aan manlief door... Die is echt heel erg anti-geloof.
    Even plagen dat die ring om z'n rechter vinger ooit een geloofsstatement is.

Typische is trouwens dat ik van huis uit katholiek ben... Mijn ouders voor de kerk getrouwd zijn maar wel hun ring altijd rechts gedragen hebben voor zover ik weet.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Zo hoort het.

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wij dragen hem rechts, net als de rest van de familie/vrienden, zijn gelovig.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wij dragen hem rechts omdat we elkaar tijdens het jawoord de rechterhand moesten geven. :D

Ik ben ook 'anti' geloof maar het boeit mij echt niks, het gaat om het idee wat wij erachter hebben.
    En aan de rechterhand doet mij gewoon aan dat moment denken.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Katholieken links, de rest rechts, maar aangezien jullie pas over een paar jaar voor de kerk willen trouwen dacht ik dat jullie hem nog rechts moeten dragen en pas na het kerkelijk huwelijk pas links, aangezien je dan pas voor de katholieke kerk als getrouwd gezien wordt. Doe wat je het prettigst vindt

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij dragen ook allebei trouwring links, allebei katholiek maar niet voor de kerk getrouwd.

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij iedereen rechts, behalve katholieken die dragen m links... (is mij verteld)

Maar ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, als jij m liever links wil dragen ook al ben je niet katholiek dan draag je m toch lekker links...?

Wij droegen de ringen in onze verlovingstijd links en diezelfde ringen zijn ook onze trouwringen en nu dragen we ze rechts

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

hier niet gelovig en rechts, dat is bij ons gebruikelijk, verloven is links, getrouwd is rechts, als je gelovig bent dan andersom.

14. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    idd. gelovig, voor de kerk getrouwd en trouwring aan de linkerkant (het dichtst bij je hart). voor de rest maakt het zoals gezegd niet uit, wat jullie zelf leuk vinden.. maar gebruikelijk is bovenstaand.

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Hier ook rechts omdat iedereen in onze omgeving hem rechts draagt (waaronder katholieke mensen en ook niet)

16. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Katholiek getrouwd met een Anglicaan hier, ook links. Vrienden van ons getrouwd voor de Anglicaanse kerk ook links. Leuk om te lezen dat het vanwege het hart etc is. Nooit geweten. :)
    Het maakt uiteindelijk natuurlijk geen moer uit, want getrouwd is getrouwd haha! :)

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij dragen hem rechts.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Rechts, niet gelovig. Weet ook niet beter dat bij het katholieke geloof links hoort.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    we dragen het allebei links...maar mijn man had hem om mijn rechter hand gedaan en ik hem links hahaha, om het even. We zijn niet voor de kerk getrouwd dus mag je het zelf weten.....

Maar links zit beter (mijn trouwring past niet meer om mijn ringvinger.....dus draag ik hem om mijn middelvinger :p)

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Verloving links.
    trouwen rechts.

Bij katholieken andersom

Deel Deze Pagina