Ik ben katholiek en draag hem links, zittie dicht bij mijn hart inderdaad. Mijn man gelooft niet en heeft hem nooit aan dezelfde hand, omdat hij met sporten af moet en hij hem dan gewoon weer ergens om doet
Meestal rechts inderdaad.. Ik droeg hem rechts (kan nu niet met die dikke worsten vingers) en man links (hij paste het rechts niet meer). Boeien, als hij m maar om heeft
ik ben katholiek (niet kerkgaand) en draag hem links en eigenlijk dus ook wat iemand al zegt 'dicht bij het hart' vind ik ook wel mooi. Bij de protestantse is het volgens mij rechts, omdat dat de hand van God is en links is van de duivel- dus draag je hem rechts. M'n man draagt hem ook links, maar simpelweg omdat ik dat dus ook doe. En ondertussen vind hij het als rechtshandige wel makkelijk.
ik heb mijn ring links en mijn man rechts. ik kan op een of andere manier geen ringen rechts dragen want dan vind ik m in de weg zitten dus heb m gewoon uit gemak links. zijn beide niet gelovig. vond aant begin altijd wel leuk als we hand in hand liepen (en nu nog wel hoor) dat onze ringen bij elkaar zitten aan onze handen
Ik (niet gelovig) draag mijn verlovingsring links en mijn trouwring straks rechts. Ik kan mijn rechterhand ook op mijn hart leggen hoor haha !
De verlovingsring wordt bij katholieken links gedragen en bij protestanten rechts. Als er dan getrouwd wordt gaat de trouwring aan deze hand en schuift de verlovingsring naar de andere hand. Zo gaat het traditioneel, maar tegenwoordig maakt het niet uit. Ik draag mijn ring links omdat ik rechts ben, mijn man omdat hij officieel katholiek is ( brabants). Ik ben goudsmid en ik maak en verkoop trouwringen en krijg die vraag vaak. De meesten doen wat ze praktisch vinden, ik heb zelfs een paar ringen voor de duim verkocht.
Ik draag mijn trouwring rechts, eigenlijk automatisch zo gegaan. Vind het wel prettig, heb mijn verlovingsring ook rechts gedragen.
Links omdat ik 'm samen met mijn verlovingsring draag en het vervelend vind bij handen schudden (en dat moet ik nogal vaak doen in mijn werk) om mijn verlovingsring te voelen (kan zeer doen)