Aan welke hand trouwring?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    wij dragen de ringen links. We zijn katholiek en getrouwd in de kerk.

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wij dragen m ook links. Ik ben wel katholiek opgevoed, maar daar heeft het niet direct iets mee te maken. Wij vonden de redenering "zo dicht mogelijk bij het hart" wel een mooie romatische reden om de ring links te dragen!

3. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Omdat iedereen in mijn omgeving zei dat ie rechts moest, draag ik m links :p
    (ik vind links prettiger, hihi).
    Mn man draagt m rechts.

Gewoon doen wat je zelf t meest prettig vind!

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik ben katholiek en ik draag mijn ring links.

5. Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Het is duidelijk zo haha
    Ik draag mn verlovingsring nu links en blijf dit dan lekker doen. Ik denk dat als ik hem straks rechts ga dragen, steeds denk van he waar is mn ring nou? Ben het nu al zo gewend aan de linkerhand. En mn vriend heeft m dus net uitgedaan en even rechts gepast en dat past dus niet eens haha Dus wordt het automatisch ook links ook al is hij eigenlijk katholiek, dat heeft er dus niks mee te maken. Wel leuk om te lezen dat de meeste dus gewoon doen wat ze zelf makkelijk vinden! We hadden echt geen idee, je moet al aan zoveel dingen denken voor de grote dag, en opeens kwam dit ook nog even langs haha

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben de verlovingsring links gedragen, deze zijn echter als trouwring doorgeschoven en nu hebben we de ringen dus rechts.

katholieken dragen de ring inderdaad nog links, overige geloven en niet gelovigen rechts.

maar inderdaad, doe lekker waar je zin in hebt!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben Katholiek, dus ik draag hem links. Mijn mijn heeft geen geloof en draagt hem aan een ketting vanwege zijn werk, en anders rechts.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, dat kan ook nog natuurlijk ;)

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat zie je idd ook steeds vaker... dat mensen hem aan hun ketting dragen. Maar ik zou zelf echt bang zijn dat het kettinkje een keer brak zonder dat ik het wist en dat ik dan mijn ring kwijt zou zijn...

Ontopic: ik draag hem links en mijn man ook. Wij zijn beiden katholiek en voor de kerk getrouwd.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij dragen hem beide links. We zijn katholiek , maar niet voor de kerk getrouwd. We doen verder ook niets met ons geloof.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    :D :D Ik was te enthousiast ,dat begrijp je ;)

12. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

maarre als ze zeggen, geef elkaar de rechterhand dan is dat omdat je de ringen met je rechterhand aan je linkervinger zou kunnen doen...

Het is afhankelijk in Belgie waar je woont, woon je in Antwerpen dan is da rechts geloof ik, wij hier in West-Vlaanderen is het de linkse kant.

Liefs winter

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook wij moesten elkaar de rechterhand geven, ik gaf mijn rechterhand aan mijn man zodat hij daar de ring omheen kon schuiven. ;) dus dat zegt ook nog niet alles :)

14. babel

babel Actief lid

25 aug 2006
    110
    0
    0
    Wij zijn orthodox en bij ons doe je de trouwring links.

15. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij dragen hem beide rechts.

Liefs,Claudia

16. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    beide links

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wij dragen 'em rechts, dat is ook het meest gangbaar (ik zie maar heel af en toe iemand die 'em links draagt). Maar katholieken dragen 'em idd links.
    Het elkaar geven van de rechterhand heeft daar niet zoveel mee te maken toch, of wel?

Geen idee waarom dat ding rechts zit eigenlijk. Wij hebben wel onze vriendschaps-/verlovingsring links gedragen (nog steeds) zodat de rechter ringvinger 'vrij' bleef voor de trouwring. Maar dat moet je ook voor je zelf weten. 't Is een symbool en 't is maar net wat voor waarde je daar aan geeft. Ik vind het een heel mooi iets, maar sommigen hebben er niks mee.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Elkaar de rechter hand geven heeft nog niets te maken met de ringen hoor...

Wij dragen hem links en waarom? Nou omdat ik een hele dikke rechterringvinger krijg bij het dragen van een ring en links kan ik er wel tegen.

Het schijnt zo te zijn dat je als katholiek je ring links draagt en als protestant rechts. Maar eigenlijk maakt het verder niets uit, puur hoe jij hem graag wilt dragen.

Groetjes Daphne

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij dragen ze links.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid