Wij dragen m ook links. Ik ben wel katholiek opgevoed, maar daar heeft het niet direct iets mee te maken. Wij vonden de redenering "zo dicht mogelijk bij het hart" wel een mooie romatische reden om de ring links te dragen!
Omdat iedereen in mijn omgeving zei dat ie rechts moest, draag ik m links (ik vind links prettiger, hihi). Mn man draagt m rechts. Gewoon doen wat je zelf t meest prettig vind!
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Het is duidelijk zo haha Ik draag mn verlovingsring nu links en blijf dit dan lekker doen. Ik denk dat als ik hem straks rechts ga dragen, steeds denk van he waar is mn ring nou? Ben het nu al zo gewend aan de linkerhand. En mn vriend heeft m dus net uitgedaan en even rechts gepast en dat past dus niet eens haha Dus wordt het automatisch ook links ook al is hij eigenlijk katholiek, dat heeft er dus niks mee te maken. Wel leuk om te lezen dat de meeste dus gewoon doen wat ze zelf makkelijk vinden! We hadden echt geen idee, je moet al aan zoveel dingen denken voor de grote dag, en opeens kwam dit ook nog even langs haha
wij hebben de verlovingsring links gedragen, deze zijn echter als trouwring doorgeschoven en nu hebben we de ringen dus rechts. katholieken dragen de ring inderdaad nog links, overige geloven en niet gelovigen rechts. maar inderdaad, doe lekker waar je zin in hebt!
Ik ben Katholiek, dus ik draag hem links. Mijn mijn heeft geen geloof en draagt hem aan een ketting vanwege zijn werk, en anders rechts.
Dat zie je idd ook steeds vaker... dat mensen hem aan hun ketting dragen. Maar ik zou zelf echt bang zijn dat het kettinkje een keer brak zonder dat ik het wist en dat ik dan mijn ring kwijt zou zijn... Ontopic: ik draag hem links en mijn man ook. Wij zijn beiden katholiek en voor de kerk getrouwd.
Wij dragen hem beide links. We zijn katholiek , maar niet voor de kerk getrouwd. We doen verder ook niets met ons geloof.
Hey, maarre als ze zeggen, geef elkaar de rechterhand dan is dat omdat je de ringen met je rechterhand aan je linkervinger zou kunnen doen... Het is afhankelijk in Belgie waar je woont, woon je in Antwerpen dan is da rechts geloof ik, wij hier in West-Vlaanderen is het de linkse kant. Liefs winter
ook wij moesten elkaar de rechterhand geven, ik gaf mijn rechterhand aan mijn man zodat hij daar de ring omheen kon schuiven. dus dat zegt ook nog niet alles
Wij dragen 'em rechts, dat is ook het meest gangbaar (ik zie maar heel af en toe iemand die 'em links draagt). Maar katholieken dragen 'em idd links. Het elkaar geven van de rechterhand heeft daar niet zoveel mee te maken toch, of wel? Geen idee waarom dat ding rechts zit eigenlijk. Wij hebben wel onze vriendschaps-/verlovingsring links gedragen (nog steeds) zodat de rechter ringvinger 'vrij' bleef voor de trouwring. Maar dat moet je ook voor je zelf weten. 't Is een symbool en 't is maar net wat voor waarde je daar aan geeft. Ik vind het een heel mooi iets, maar sommigen hebben er niks mee.
Elkaar de rechter hand geven heeft nog niets te maken met de ringen hoor... Wij dragen hem links en waarom? Nou omdat ik een hele dikke rechterringvinger krijg bij het dragen van een ring en links kan ik er wel tegen. Het schijnt zo te zijn dat je als katholiek je ring links draagt en als protestant rechts. Maar eigenlijk maakt het verder niets uit, puur hoe jij hem graag wilt dragen. Groetjes Daphne