Hallo meiden, Jullie mening graag over het volgende. Want ik weet niet wat ik er van moet vinden. Mijn ouders hadden vroeger een heel goed contact met de buren. Wegens omstandig heden is dit dus verbroken. Met die buurman heb ik persoonlijk nooit over weg gekunt, maar ach. Nu hoorden we dus dat zij dus ernstig ziek was. De kans is heeeel groot dat ze het niet red. Zoals ik hoorde gaat ze dus gewoon dood. Nu heb ik dus een kaartje in de bus gedaan. Niks niet raars opgezet of zo. Stond alleen op van sterkte. En ik heb de namen van ons erin gezet. Goed, je heb geen contact maar dit wens je toch niemand toe. Vind mijn man vanochtend het kaartje in de bus met loeigroot! Ongewenst. Nou is mijn vraag. Wat vinden jullie hiervan? Onbeschoft van mij dat ik een kaartje in de bus heb gedaan? Of hun reactie? Groetjes Janna
vind hun reactie wel vreemd, maar ach laat het dan gewoon zo.. blijkbaar zitten ze niet te wachten op een kaart van jullie en zijn het koppige mensen.... jammer dan voor ze...
HUH?? Dit is echt wazig!! Ik weet niet wat de omstandigheden zijn geweest waardoor het contact verbroken is, maar ik vind dit toch echt wel heel erg raar hoor! Ik vind dat jij het goeie hebt gedaan door een kaartje te sturen. Vind het hartstikke netjes van je en ik sta er werkelijk van te kijken dat je hem terug krijgt!! Dus als antwoord op je vraag: Ik vind de reactie van je buurman erg onbeschoft en onnodig.
Ik vind het heel netjes dat je dit gedaan hebt, zou het zelf ws. ook doen. Ik weet natuurlijk niet wat de reden is dat het contact met je ouders en de buren verbroken is. Dat zou een reden kunnen zijn dat het kaartje gewijgerd is. Maar het zou ook kunnen zijn dat ze zich geen raad met de situatie weten. Het is ook niet niks natuurlijk als je zo ernstig ziek bent er er ms. geen kans op herstel meer is...
Ik vind het niet onbeschoft ofzo maar had het zelf niet gedaan denk ik. Het is heel erg voor ze maar goed als er toch nooit echt goed contact is geweest zou ik het niet gedaan hebben denk ik.
Ik had het ook niet gedaan maar ik vind het niet onbeschoft. Maar ik kan me voorstellen dat zij daar niet op zitten te wachten.
Mijn mening hangt af van de voorgeschiedenis, denk ik. Op zich vind ik het niet onbeschoft om een kaartje in de bus te doen, maar als er echt heftige ruzie is geweest ofzo, kan ik me best voorstellen dat een kaartje van jullie het laatste is waar ze in deze omstandigheden op zitten te wachten. En gek gezegd is het dan nog zelfs netjes te noemen dat ze het kaartje terug bij jullie hebben gebracht; dan weet je tenminste gelijk waar je aan toe bent... Ze hadden het immers ook gewoon weg kunnen gooien; dan had je nog niks geweten.
Tja in zulke situaties weet je niet hoe je zelf zou reageren. Misschien wouden ze het geheim houden, voelen ze zich nog kutter ookal is het goed bedoelt. Vanuit jou niet onbeschoft, ik zou het gewoon langs mij heen laten glijden, jij hebt iig je best gedaan.
jeetje zeg ondanks dat zij dus op sterven ligt kunnen ze dat nog niet naast hun neer leggen en blij zijn met elke steun! terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat hij misschien juist wel heel boos is over de situatie van zijn vrouw en het dan afreageert op jullie. Trek het je in elk geval niet aan want ik vind het echt heel goed dat je het hebt gedaan en wat hij deed was erg onbeschoft maar wie weet hoe hij zich nu voelt..
Tja weet het hele verhaal niet, dus kan er ook niet over oordelen. Contact is er niet zomaar niet meer, dus ja ze zullen ook wel boos, teleurgesteld oid zijn. Anders gooi je niet zomaar een kaartje terug in de brievenbus! Dus onbeschoft? Nee vind ik niet. Als onze oude buren ( hadden we ook ruzie mee) een kaartje hadden gestuurd in zo'n situatie had ik hem ook 3 keer zo hard terug bij hun in de brievenbus geduwd!
Ik weet niet wat er gebeurd is waardoor het contact verbroken is, daarom kan ik er niet over oordelen of het onbeschoft is of niet.
Dat is het nu juist. Vroeger toen ik een jaar of 10 tot 20 was kwam ik er vrij vaak samen met mijn moeder. En daarna ook nog wel eens. Maar er kwamen karakter botsingen en opeen gegeven moment kwam ik er dus niet meer. Persoonlijk nooit geen rusie gehad of zo. Ik ben van leven en laten leven. Maar wij hebben een boeren bedrijf en hij kwam op een gegeven moment van dat die trekkers om 6 uur hier al draaiden. Dat gaf kabaal.
sluit me hierbij aan. ze worden waarschijnlijk overspoeld door emoties. weet ook niet wat de reden is van de breuk dus vind het moeilijk om een oordeel te vellen zowel van jouw als hun kant
Nou ja! Je hebt in ieder geval je best gedaan. Als ze je aardigheid niet op prijs stellen dan maar niet. maar onbeschoft is het wel.
Kijk ik zou persoonlijk nooit het kaartje hebben gestuurd, bedoel waarom nu wel contact zoeken maar eerder niet ? Je wenst niemand dit toe en vind het ook wel een beetje te overdreven hoe ze zelf reageren maar kan me wel voorstellen dat het miss in het verkeerde keelgat is geschoten .. Onbeschoft van jou ? Nee absoluut niet maar ik had het persoonlijk niet gedaan ..
dat idee zou ik me ook heel goed voor kunnen stellen... Ik snap dat het goed bedoelt is van TS uit - maar normaal stuur je ook geen groet ofzo en dan nu ineens, wanneer ze ineens ziek is wél? De wens is misschien welgemeent, maar ik kan me voorstellen dat het enkel als medelijden over komt en dat ze daar nu niet op zitten te wachten.
tjah, ze zullen wel erg boos zijn en ik ken het hele verhaal niet. zou ze verder maar met rust laten.
Onbeschoft van jou? Ik vind van niet. Maar ik zou persoonlijk het kaartje niet gestuurd hebben. Over zijn reactie kan ik niet oordelen. De precieze reden van de breuk weet ik niet en je weet ook niet hoe zij het ervaren.
Ik vind het een beetje dubbel. Kijk dat ze ruzie met je ouders hebben daar sta jij toch buiten? Jij bent je ouders niet. Jammer dat ze dan zo naar jou reageren.