meiden met een extreme angststoornis... dr is hoop.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

graag wil ik jullie mijn verhaal doen:)
    sommige van jullie zullen weten dat ik aan een angststoornis lijdt. dit is eigenlijk al vanaf jongere jaren en met goede en slechte tijden.
    alleen de afgelopen 3 jaar was het heel heel erg.:( om een lang verhaal kort te maken... eigenlijk kwam ik al een jaar niet meer buiten en zat ik in huis met de deur op slot:) alleen mn man mocht de deur openmaken en alleen met hem durfde ik enigzins naar buiten maar niet van harte. ik huilde heel de dag, wilde op een gegeven moment gewoon zo niet leven. maar ik hield me sterk voor de kindjes die hun moeder nodig hebben.

afijn....... op een gegeven moment in therapie gegaan ( was zeker niet de eerste keer) en antidepressiva. het heeft een hele tijd geduurd voor die gingen werken maar uiteindelijk werken ze nu als geweldig!:) met therapie ben ik middels december gestopt. ik had een paar handvaten van haar gekregen en wist wat ik moest doen. de confrontatie opzoeken. en meiden dat is aan het lukken.
    ik ben sinds een maandje of anderhalf zachtjes aan weer alleen op pad gegaan, boodschapje doen, met de oudste naar logopedie, alleen naar de gyn etc etc etc. als ik terug kwam was ik zeer gespannen en moest me eigen bedwingen om mn gewoontes weer af te gaan ( douchen etc etc etc) en nu sinds van de week ben ik begonnen met de deur open te laten. eerst een uurtje, toen een middagje enz enz. en nu??? sinds vandaag zit ik al heel de dag gewoon met de deur open.:D:cool: ik kan naar buiten wanneer ik wil, naar de brievenbus lopen, gewoon even uit de deur kijken, met de kindjes buiten zitten. tis echt wennen en er schieten regelmatig enge gedachten door mn hoofd maar ik probeer ze weer te verdrijven. je moet ertegen in gaan. en ow ik weet het is zoooooo moeilijk en zo eng maar het is het enige wat werkt. ik geniet van de zon en zie de toekomst weer vrolijk tegemoet. zo heb ik me in jaren niet gevoeld. ik wil het nooit meer zover laten komen. helaas is volledige genezing volgens mijn arts en therapeut niet mogelijk. je komt er nooit helemaal vanaf en misschien moet ik altijd wel een pilletje blijven slikken maar kan mij het schelen? lieve meiden....... dot wilde ik kwijt. ook voor de andere dames met een extreme angsstoornis. als jullie vragen hebben mogen jullie ze altijd stellen.

ps ik vertel alleem liever niet waarvoor ik angst heb, daarvoor schaam ik me nog te erg;) maar of het nu straatvrees is of smetvrees het komt toch allemaal op hetzelfde neer

2. Within

Within Niet meer actief

Wauw super! Er is hier op het forum ook een clubje voor meiden met een angsstoornis, heb je daar al gekeken?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh meid wat heeerlijk!!! Wat fijn!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee dat wist ik niet. bedankt v oor de tip:)

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wauw, wat goed!!
    Volhouden nu. Ik heb respect voor je hoor, en super hoe je dat hier neer zet.

6. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ONWIJS GOED VAN JE MEIS!!!!
    ik zelf heb ook een angststoornis gehad en nog wel een beetje maar al heel veel minder :D

ik vind het echt onwijs knap van je! en je mag super trots zijn op jezelf!!!!!

7. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wat fijn. Knap dat je het doorgezet hebt. Petje af..

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Wauw!!!! wat super goed van je!! Je mag en moet echt heel trots zijn op jezelf!!

9. baby angie

baby angie Actief lid

22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super !! :)

ik heb ook een angststoornis en ben sinds deze week in therapie bij een psychologe ,
    zou zelf ook graag AD slikken maar de huisarts wil het me niet geven ... welke slik jij als ik vragen mag ?

10. Jel

Jel Niet meer actief

Knap van je!

11. tulip

tulip Niet meer actief

hee meid wat goed zeg!!!!

12. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Wat goed zeg meis, trots op je!
    Ik heb ook een angststoornis (agorafobie met paniekaanvallen) en weet hoe moeilijk het is.
    Maar het gaat met mij ook een heel stuk beter!
    Ik heb ook een tijd gehad dat ik helemaal niet buiten kwam, durfde zelfs m'n zoontje niet naar school te brengen :$
    Dat was voor mij het moment om ook in therapie te gaan, al wou ik geen medicatie, en dat heeft mij zo goed geholpen!
    Geen moeite meer om zoon naar school te brengen, durf steeds meer, en heb m'n leven weer terug!
    En ook al gaat het nooit meer over, je leert er steeds beter mee om te gaan en er mee te leven.

Schouderklopje voor ons!:D

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeetje meid, wat een verhaal. Respect dat je het deelt :)

En veel is herkenbaar, maar langer geleden. Je hebt gelijk: er is hoop.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heerlijk he, die vrijheid die je teruggewonnen hebt... Als je het weer terug hebt, besef je eigenlijk des te meer, hoeveel je gemist hebt al die vind ik.

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Schamen? Jij hoeft je nergens voor te schamen! Wat super knap dat je zo vooruit gaat, je mag echt trots op jezelf zijn.. Waar is de respect knop?

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Meid

Wat goed dat je steeds je grenzen verlegt en de confrontatie aan gaat!

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Mooier en meer bewondering kan ik het niet omschrijven!
    De respectknop is hier volledig ingedrukt voor je!

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

Super goed van je!

En er is nog hoop, dat heb ik ook ervaren met mijn angststoornis

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Helemaal te gek meid! Confrontatie aangaan is het moeilijkste wat er is als je een angststoornis hebt en je doet het gewoon!!!

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat een lieve reacties meiden. daar wordt ik nog blijer van. doet goed hihihi

Deel Deze Pagina