aan welke soort mensen irriteer jij je??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind het vaak zielig. ik ken een heleboel mensen die het graag willen praten maar er te weinig hulp bij krijgen. ik heb bijvoorbeeld een vriendin waar ik 1 keer per week een paar uur heen ga om haar nederlands te leren maar ze vind het echt moeilijk en ze durfd ook echt niet met andere mensen nederlands te praten want ze is bang dat ze haar niet verstaan of uit lachen!

het is zeer frustrerend om in een land te zijn waar je de taal niet kent. ik heb een jaar in italie gewoond maar het is best moeilijk om jezelf een taal aan te leren

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik bedenk er zelf nog 1, ik had een collega die altijd alles moest uitleggen. Bijvoorbeeld hadden we een kindje op de groep die een soort eigen taaltje ontwikkelt had. Ik weet dat dat niet erg is en een deel van de ontwikkeling is, maar het is gewoon irritant haha. Dan zei ik tegen een collega: irri he, dat je hem soms gewoon niet kunt volgen, dan kwam zij er tussen: jaaaa maar, dat heet zus en zo, bla bla bla.

Grr, dat weet ik zelf ook wel, moest het gewoon even kwijt.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja dat zou je denken maar sommige ouders doen daar niet aan, die vinden een schoolplein ook voorschoolse opvang hihi :p

4. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Geitenwollensokken kutjes die denken alles te weten en niet open staan voor andere meningen.

Mensen die hun richtingaanwijzer en gaspendaal niet kunnen vinden.

Roddelen

Oude mensen (hebben tijd over en klagen snel) (hahaha nee hoor niet allemaal).

Mensen die in hun eigen wereld leven en denken dat alles om hun draait terwijl ze ook eens buiten hun hokje moeten kijken.

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Mensen die het altijd beter weten
    mensen die geen discussie kunnen voeren
    mensen die zichzelf beter vinden
    mensen die zich graag afreageren op anderen.

6. Dana

Dana Niet meer actief

Ik irriteer me trouwens ook wel eens aan mezelf als ik weer eens mijn mond open trek en mezelf hoor praten en onmiddellijk spijt heb en denk "wat zeg je nou?" :$:)

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Mensen die door drammen met goed bedoelde adviezen.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *proest* helaas herkenbaar.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

hihi ik vind soms ook wel eens dat ik beter eerst kan denken en dan doen,, mAAR dat is ook mijn charme meteen (kan ook zeer irritant zijn hoor geef ik eerlijk toe) maar je weet wel waar je aan toe bent en ik ben altijd eerlijk en in mijn enthousiasme help ik ook graag mensen dus het hoeft niet alleen maar een negatief iets te wezen :D

10. Jel

Jel Niet meer actief

Helemaal met je eens, en ik heb die mensen echt leren kennen na het overlijden van mijn dochter, en jij vast ook .;)

11. Haha ja dat heb ik ook wel eens maar meer als ik weer eens wat vergeten ben..

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

hahahaah dat heb ik ook wel eens!!

13. Onje

Onje Niet meer actief

Loi, ncoi, scheidegger? Naar school bijvoorbeel het roc? Buurthuis.
    Vind er niets zieligs aan, er zijn zat mogelijkheden.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maar dan nog, een ander taal leren is verdomd moeilijk. Ik woon nu bijna 3 jaar hier maar praat zeker geen vloeiend Frans.Ik red me maar daar hopudt het wel bij op Nu heb ik ook geen talen knobbel. Mijn man spreekt het echt vele malen beter.

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Hahaha gelukkig is niemand perfect dus het kan ook je charme zijn hihi.
    Ik ben zelf heel snel geirriteerd, waardoor ik vel uit de hoek kan komen. (is een aantekening op mn werk, als aandachtspuntje.) Als iemand mij de grond inboort geen punt kom ik wel overheen. Maar als iemand aan familie of vrienden komt word ik pissed hahahaha

16. mamazeyad

ik vind van niet vooral voor mensen met weinig geld en kinderen en geen opvang

en thuis studies zijn nog moeilijker vind ik zelf

17. Onje

Onje Niet meer actief

Oh het zal vast moeilijk zijn natuurlijk dt zeg ik ook niet.
    Maar jij woont drie jaar in frankrijk en kan jezelf op een (ik mag aannemen vriendelijke manier) verstaanbaar maken en doet misschien ook je best om verder te komen. Dat vind ik een verschil met hier in nederland jaaaaren wonen en nog GEEN woord nederlands spreken.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Moeilijk is het zeker ik zal de laatste zijn die zegt dat het makkelijk is.
    Maar er is heel veel moeilijk. En zeker met kinderen (nav opvang) vind ik het een must.

19. mamazeyad

mijn man woont nu 2 jaar in nederland maar heeft ook nog moeite met goed nederlands spreken. hij vindt de zinsopbouw en de verleden tijd gewoon onlogisch ;) nederlands is gewoon een moeilijke taal en dat zelfs voor de nederlanders zelf.

edit: ik snap trouwens wel wat je bedoelt hoor, er zijn ook heel veel mensen die gewoon geen moeite doen om het te leren.

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Nederlands scheint moeilijker te zijn dan chinees. Dus onderschat ons taaltje niet

Deel Deze Pagina