aan welke soort mensen irriteer jij je??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh en ik heb echter wel een hekel aan mensen, die niet geleerd hebben om in de linkerbaan ook werkelijk in te halen met minimaal 115km per uur!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zielig is denk ik het juiste woord niet. Kinderen leren op die leeftijd heel snel en het hangt er gewoon vanaf uit welke thuissituatie ze komen. Er is naar mijn mening wel een verschil tussen mensen die hier net zijn en de mensen die hier al jaren wonen, maar goed, daar kunnen ze ook niet altijd iets aan doen. De gastarbeiders bijvoorbeeld werden hier naar toegehaald om hard te werken en aan taallessen werd helemaal geen aandacht geschonken. Vind het dan ook niet raar dat die gepensioneerden niet zo goed Nederlands spreken... als hun kinderen en kleinkinderen het maar wel spreken!

Het schijnt zelfs, voor de kindjes die een tweede taal op school leren, dat het beter is dat ze hun eigen taal perfect spreken dan een beetje half Nederlands ("fout" aangeleerd door de ouders) en half hun eigen taal. In het algemeen kunnen die kinderen na de kleuterklas heel goed meekomen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

O ja, mijn "irritaties":
    -mensen die onnozel doen of hun kop in het zand steken, heel menselijk, maar zo vernietigend voor het leven en vooral voor de mensen die te maken hebben hiermee (kinderen bijv.)
    -vooroordelen, arrogantie en asociaal gedrag in de openbare ruimte.

4. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Dat is zeker heel knap!

Andere kant van het verhaal;

Heb altijd een beste vriendin gehad, 9 jaar lang. Zij was van Marokkaanse ouders maar sprak misschien nog wel beter Nederlands als ik.

Met haar 11 jaar is zij naar Marokko verhuids (haar ouders dan en uiteraard moest zij mee).

Vorig jaar is zij met veel moeite terug in Nederland komen vestigen en ze spreekt nog amper een woord Nederlands. Waarom? Omdat ze daar stokslagen krijgen als ze hun eigen taal niet spreken. Miriam (mijn vriendin in deze), sprak vroeger een paar woordjes Marokkaans, haar vader en moeder zette zich er enorm voor in om NL te spreken in huis, ondanks dat moeder niet werkte, geen sociale contacten had e.d. leerde zij zelf NL en leerde zij haar dochter Marokkaans.

Om vervolgens je kind je in eigen geboorteland op school te zetten (
    Marokko dus), waar je kind stokslagen krijgt en met stenen bekogeld wordt omdat ze niet goed Marokkaans kan.

Waar trekken wij de grens?????????

De mensen die proberen maar het nog niet kunnen
    De mensen die het niet proberen uit schaamte
    De mensen die het proberen maar een laag leervermogen hebben en het dus echt niet kunnen etc.. etc.. etc...

Maar die Nederlander van All you Needis Love die 11 jaar gelden naar de US vertrok en zich nu moeilijk verstaanbaar wendt tot All you need is love om zijn liefde te vinden is wel OK?

Sorry, maar deze Nederlander kan zich hier goed om opwinden:x

5. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Mensen die zeggen ´Je moet het zelf weten hoor, maar ik zou het niet doen, maar jij moet het zelf weten´ grrrr

6. Dana

Dana Niet meer actief

Deze is voor Napoleon: ZIEKE MANNEN!!

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Mensen die alleen maa leven binnen vastgestelde kaders en regels. Daar is het leven te kort voor en vooral te onvoorspelbaar ls je er open voor staa.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik irriteer me aan mensen die door woonwijken en bij oversteekplaatsen te hard rijden, mensen die hun hond op de stoep laten kakken, mensen die hun auto scheef in het parkeervak zetten (zodat ik er niet naast pas), maar vooral aan de filiaalmanager van de jumbo die een vrouw met een straatkrant buiten laat staan in de vrieskou terwijl er genoeg plek is binnen. echt schandalig. Gewoon een nette vrouw en die dan zo voor lul laten staan buiten terwijl het sneeuwt:x
    Schofterig gedrag dus dat staat op nummer 1

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

oja hondenkak is ook een groot irritatiepunt!!

Vroeger zei Dean; mama weer een stoute hond en dan zeg ik tegen hem, NEE DAT ZIJN STOUTE MENSEN, honden kunnen zelf niet opruimen maar mensen wel en die horen dit te doen.

Liep er pas politie vlakbij school (is heel vaak ze houden hier alles goed in de gaten) ook vanwege een paar loslopende honden. Gaat ie helemaal vertellen aan die agent dat die mensen stout zijn omdat ze niet opruimen, agent vond het erg grappig!

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    hahaaha ja hondenkak snap ik ook niet. Ik heb een klein mopsje, maar die kakt gewoon netjes in het gras waar en mag en als ze het niet ophoudt heb ik altijd zo'n groen tasje in mn jas zitten hahaha.

Uber schattig van Dean zeg. Hoop dat de politieagent goed heeft geluisterd.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

dat laatste daar heb ik ook zo;n hekel aan , ik was aan het winkelen en een wildvreemde man , dook de wandelwagen in en begon in een babytaaltje en raakte haar idd ook aan , ik deed daarna hetzelfde bij hem , en hij keek me echt zo aan , wat doe jij nu weer , ...waarop ik zei , dat deed je nu net ook bij mijn dochter ....................

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    * betweterige mensen
    * egoïstische mensen
    * mensen (met name mijn moeder) die bij heel veel dingen zegt: jaaaa... maar vroéger...!! WTF vroeger, vroeger is voorbij, vroeger was toen en NU IS NU :x (sorry ik draaf door :cool:)
    * jaloerse mensen
    * mensen die gelijk hun oordeel klaar hebben zonder eerst te luisteren naar wat je te vertellen hebt
    * mensen die zeuren om vanalles en nog wat maar vervolgens totaal geen actie ondernemen om er iets aan te veranderen
    * ow aan zoveel mensen irriteer ik me eerlijk gezegd :):D:p

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    hahaha ow een goede zeg. Afblijven met je tengels grommmmmmmmmm

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ja idd zelfde als dat iedereen ineens zomaar aan je buik mag zitten als je zwanger bent !!

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Mijn moeder was vroegerrrrrrrrr net zo hahaha. Tot ik op een gegeven moment zei: "ja vroeger scheten we ook in een gat in de grond". Ze heeft het nooit meer gezegt.

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hahhahha lol

17. Linana

Linana Niet meer actief

pff nou heb er wel een paar

- mensen die niet duidelijk kunnen zijn (tijdstip waarop ze langskomen, deadlines etc)
    - mensen die altijd alles beter willen hebben/doen dan jij
    - betweters
    - mensen die ongevraagde adviezen geven (wat hierboven al gezegd is: ja je moet het zelf weten hoor, maar ik zou het niet doen.... PLEUR TOCH OP JOH....)
    - mensen die alles plannen tot het naadje toe

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

bij mij op nr 1: nieuwsgierige mensen en dan bedoel ik natuurlijk niet degene die serieus iets willen weten of zo, maar echt van die gluurders, of mensen die op visite zijn en vervolgens mijn post willen lezen of op mijn whiteboard lezen wat wij aan boodschappen ed erop hebben staan, zeeeeeeeeeeeeeeer irritant :x

Verder betweters en roddelaars :(

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

nooit erg gevonden vond het juist leuk als ze me kindjes lief / leuk vonden/vinden. Ja er is natuurlijk wel een grens (het moet geen vreemd betasten worden haha)
    Ook geen probleem met buik aanrakers daar ontkwam ik zoiezo niet aan.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik irriteer me vaak aan de zogenaamde babyboomers

Denken alles beter te weten en houden soms goede werkplekken bezet terwijl ze weinig tot niks toevoegen in een bedrijf.

nou ja.. en nog wat dingen

Deel Deze Pagina