Wij doen dat ook, maar dan dus om aan te duiden over welke van onze twee auto's we het hebben. Lang hadden we 2 Seats, dus toen gebruikten we het type om aan te geven om welke het ging en was het 'de Ibiza' en 'de Altea'. Daarna werd 'de Altea' 'de Mazda' en vervolgens 'de Volvo'. De Ibiza hebben we nog steeds en dat is niet 'de Seat' geworden maar blijft 'de Ibiza'. Nu gebruiken wij dat wel voornamelijk onder elkaar en niet tegen Jan en alleman. Voor iemand anders is het over het algemeen niet van belang om welke auto het gaat en dan is het gewoon 'de auto' hoor.
'Kon je het niet wachten?' Dat is denk ik Drenths of Gronings, maar ik snap gewoon niet wat er bedoeld wordt.
Ik erger me aan dingen als 'ik doe graag knutselen'. Verder woorden als menneke, slipjes, tutje (speen), prinsesje voor een kind enz. Of mensen die steeds Engelse woorden overal voor gebruiken. 'Nice', echt 'akward', we 'connecten' echt etc. Ja, ik las dit afgelopen week in de krant. Joh, als je zelf niet goed bent in Nederlands, laat het dan controleren door een ander die dat wel is. Verder lees ik zulke dingen regelmatig bij vacatures.
Ik zie hier ook regelmatig voorbij komen dat mensen etcetera afkorten tot ect. Hoe ze daar op komen? En idd, professionals bij een krant of leerkrachten met spelfouten of slechte zinsopbouw. Dat kan echt niet vind ik. Die mensen moeten het mijn kind dan leren.
Weet je al wat het wordt? Uhum het is al één van de twee geslachten... zucht En beter als... Ja ik kan me ook echt aan bepaalde zinnen ergeren haha
Das gewoon opscheppen over je auto Weet je wat wij zeggen? Dat is verzonnen door Ies: ‘mama of papa auto’ Probleem opgelost vind ik zo
Dat hebben wij ook. En papa gaat best vaak met mama auto. Enorm teleurstellend voor een peuter, want papa auto is knal geel dus veel leuker dan de mama auto in het mint groen
Hier wordt omi ook gebruikt! Maar dan wel voor MIJN oma en op haar verzoek. Oma is mijn moeder of mn schoonmoeder.
hier ook papa’s auto of mama’s auto, of de werk auto, dat is papa’s auto, daarmee gaan we beide altijd naar het werk.
Ik zag een aantal keer in een topic het woord ‘huid honger’ voorbij komen… Valt voor mij in dezelfde categorie als ‘mama honger’ vreeeeeselijk En nog zo’n mooie ‘mama’s slagroom’ als het gaat over borstvoeding, brrrrr… Gelukkig al een tijd geleden dat ik deze term voorbij heb zien komen!