Post-it is een merk. Niet ieder ‘geeltje’ is dus een Post-it. Net als bv. Prittstift en Typex; niet iedere plakstift en correctievloestof/-roller heet zo.
Ja, eens! Ik vind dat zo vies klinken. Net als het woord “string” wanneer het niets toevoegt aan de boodschap, bijv “ik had opeens wat bloedverlies in mijn string”. Bah
Haha, eens! Ik noemde even het eerste voorbeeld wat me te binnen schoot van hoe ik dit hier op het forum voorbij zie komen Dus er had ook “slijm” oid kunnen staan
Ja! Zeg gewoon onderbroek Het gebruik van vanzelfsprekende bijvoeglijk naamwoorden vind ik irritant. ‘Ik doe een lekker geurtje op’ ‘Ik zou er een mooie trui op doen’ ‘Ik drink er een heerlijk wijntje bij’ ‘Ik heb een prachtige ring uitgekozen’ duhhhh…
Wat heerlijk om al die irritaties te lezen Onderkantje vind ik ook zo verschrikkelijk, ik was ook echt verbaasd dat dat gebruikt wordt door professionals. Onze vorige kraamzorg zei dat volgens mij.
En toen was er niemand die er wat van dacht… Dan zijn de tijden toch echt wel veranderd! Zo’n boek zou nu grote opschudding veroorzaken
De zin; 'dat is wel een dingetje ' ... wat voor dingetje(???) Zeg gewoon wat je bedoelt. Verder vind ik het heel irritant wanneer mensen geen leestekens of hoofdletters gebruiken (of een enter). Dat kan ik gewoon niet lezen en sla zo'n lap tekst dus ook over. Vriendinnen die elkaar aanspreken met 'dinnie' of 'dottie'
En de nieuwere versie een koffietje doen. Getver de getver. Je drinkt een kopje koffie of je nodigt iemand uit op de koffie. Verder me ipv mijn klinkt zo lomp. Helaas doen mijn kinderen het ook op de app en ik reageer dan alleen met au. Inmiddels krijg ik dan een verbeterde vraag... Zinnen met doen klinken ook zo kinderachtig. Of alles in verkleinwoordjes ook zo stompzinnig. Broodje ipv boterham vind ik ook zo irritant.
Jip en Janneke voorlezen kan ook alleen maar als je woorden vervangt. Dat boek is echt ingehaald door de tijd.
Samen met Sambo het kleine zwarte jongetje (gouden boekje) en de negerkoning-papa van Pippi Langkous. En het oorspronkelijke openingsliedje van Kinderen voor Kinderen: "een kind onder de evenaar, is meestal maar een bedelaar". Bizar maar dit zongen ze echt.
Ja of ‘we hebben gekozen om op die en die manier te bevallen want dat vindt hij ook prettig’ (Kennis van mij was dat en het ging echt over de manier van liggen en welk bed etc) Ehhhh, volgens mij mag de vrouw kiezen hoe of wat? Het is nogal wat en dan kies je wat mij betreft wat je zelf het fijnst vindt? Of perst de man tegelijkertijd ook even een watermeloen door z’n piemel?
Weet je wat ik helemaal irritant vind? Als iemand hier een Topic plaatst met ‘wat is dit?’ en je dan een foto van een onderbroek ziet met een enorm stolsel (ook een vies woord vind ik) er in. Bah! Waarschuw even in de titel met ‘foto’
Dat heb ik serieus vd week op tv gehoord. De man voelde zich niet prettig bij een thuisbevalling en eiste dat zijn vrouw in het ziekenhuis ging bevallen. Zij wilde dat niet, maar moest van haar 'manlief' (ook dat zei ze, blu). Er was geen medische indicatie, geen reden tot een ziekenhuisbevalling in dit verhaal.