Advies van arbo arts, verplicht op te volgen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Popidepi, 1 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Anderhalve week geleden had ik een afspraak bij de bedrijfsarts omdat ik in de ziektewet zit vanwege bekkeninstabiliteit.
    Hij vroeg aan mij wat mijn klachten waren dus deze noemde ik op, onder andere dat het af en toe uitstraalt naar mijn liezen.
    Hij begon toen direct over een eventuele hernia en het leek hem verstandig om naar de huisarts te gaan.
    Maar.... Ik heb geen hernia. Haha.
    Ik ben echt niet eigenwijs hoor en neem zijn advies echt aan en hij heeft de beste intenties.
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad en de klachten waren hetzelfde en verdwenen geleidelijk aan na de bevalling.
    Ik vraag me nu dus af of ik nu "verplicht" ben om naar de huisarts te gaan.
    En nogmaals, ik ben echt niet eigenwijs maar mocht ik verplicht zijn dan vind ik het eigenlijk een beetje tijdverspilling. Voor mij, maar vooral voor mijn huisarts.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou de huisarts even bellen om te overleggen of het verstandig is om langs te komen.

Fuddey vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd, zou het gewoon even bespreken.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik zou inderdaad toch even bellen met je huisarts. In principe volg je wel de adviezen van de arboarts op. Als je van je huisarts te horen krijgt dat het bekkeninstabiliteit is heb je dat ook maar op papier staan richting je werkgever.

5. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Okee dan ga ik morgen toch maar even de huisarts bellen. Bedankt voor jullie advies!!

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het is een advies maar ik zal wel contact opnemen met de huisarts. Kunnen ze iig niet zeggen dag je niet meewerkt

Anniek88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina