Anderhalve week geleden had ik een afspraak bij de bedrijfsarts omdat ik in de ziektewet zit vanwege bekkeninstabiliteit. Hij vroeg aan mij wat mijn klachten waren dus deze noemde ik op, onder andere dat het af en toe uitstraalt naar mijn liezen. Hij begon toen direct over een eventuele hernia en het leek hem verstandig om naar de huisarts te gaan. Maar.... Ik heb geen hernia. Haha. Ik ben echt niet eigenwijs hoor en neem zijn advies echt aan en hij heeft de beste intenties. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad en de klachten waren hetzelfde en verdwenen geleidelijk aan na de bevalling. Ik vraag me nu dus af of ik nu "verplicht" ben om naar de huisarts te gaan. En nogmaals, ik ben echt niet eigenwijs maar mocht ik verplicht zijn dan vind ik het eigenlijk een beetje tijdverspilling. Voor mij, maar vooral voor mijn huisarts.
Ik zou inderdaad toch even bellen met je huisarts. In principe volg je wel de adviezen van de arboarts op. Als je van je huisarts te horen krijgt dat het bekkeninstabiliteit is heb je dat ook maar op papier staan richting je werkgever.
Het is een advies maar ik zal wel contact opnemen met de huisarts. Kunnen ze iig niet zeggen dag je niet meewerkt