Aan wie allemaal cadeautje geven voor Sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door NiteOwl, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Als ik al wat voor mn neefje haal voor sinterklaas en kerst (hij is in januari jarig), dan zal het hooguit een kleinigheid van de action oid zijn. Zij kijken echt totaal niet naar mijn dochter om, dus zie niet in waarom ik wel veel geld aan hem moet uitgeven! Bij hun is nummer twee onderweg, dus word ook weer duurder terwijl ons meisje alleen zal blijven. Gaat bij ons echt om principe kwestie. Als ze meer aandacht voor ons meisje hadden kregen ze het ook terug.

2. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

1 feb 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik nu ook! :) Als we telkens moeten beginnen elk kindje iets te geven, blijven we nog steeds heel veel geld uitgeven. Dit hadden we bv. vorig jaar met kerst ook gedaan. We hadden zowel voor mijn schoonbroer en zijn vrouw (uitzonderlijk voor elk apart iets gekocht) en voor alle kinderen iets gekocht. We kwamen daar dus met serieus een grote zak af! ;) En wat kreeg ons gezin? Eén cadeautje, gelukkig voor mijn zoontje, we waren dus heel snel uitgepakt. Toen zijn onze ogen toch echt wel open gegaan hoor! Ook bij ons is het dus een principe kwestie. Het is niet dat we perse cadeautjes willen, maar als je daar steevast staat met al je cadeautjes en zo goed als niks in de plaats krijgt, begint het wat te steken.

En hoe je het ook draait of keert, zij hebben nu eenmaal veel meer kinderen dan wij, en waarschijnlijk blijft het bij ons ook bij die ene, dus wij komen er altijd veel duurder uit.

3. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen het ook niet meer hoor.

Sinterklaas is in t vervolg voor onze eigen kindjes. En kerst doen we in principe niks aan.

We deden eerst met sinterklaas voor iedereen wat, maar ook bij ons wat het eenrichtingsverkeer. Geen punt verder, wij hebben het ook wel wat breder. Maar dan nog. Sinterklaas is een kinderfeest..en ik vindt het leuker om het dan ook te richten op de de kids (mijn eigen welteverstaan ;))

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je al die verjaardagen ook daadwerkelijk gaat (alle vier straks? moet er zelf niet aan denken...) dan moet elk kindje dan ook een cadeautje natuurlijk. Maar je kunt bv met Kerst het hele gezin een cadeautje geven? Een leuk spel ofzo? Dan krijgen ze allemaal samen een cadeau en ben je er ook gemakkelijk vanaf, omdat je niet zo hoeft na te denken over het cadeau. Een spel is immers altijd leuk. En dan met de verjaardagen gewoon iets meer uitgeven aan je petekind (zonder dat het echt opvalt).

Maar jongens zeg, zal wel aan mij liggen, maar als die mensen allemaal hun verjaardag vieren (schoonbroer, vrouw, vier kinderen) dan ben je dus eens in de twee maanden een dag kwijt aan 1 gezin. Mij niet gezien! Knap als je dat kunt of wilt.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als jullie het toch niet samen vieren dan zou ik het dus ook niet doen.. kadootje kopen.. zeker als jullie kind niets krijgt.

hier doe ik voor sinterklaas ook alleen voor eigen kids.. vorig jaar 1 keer samen gevierd.. had voor alle kinderen een hoop gehaald.. zwager had voor mijn 2 jongste een paar ienieminie kadootjes gehaald.. en mijn oudste 2 kregen niet eens een chocolade letter..

dus probleem verholpen door het dit jaar weer heerlijk alleen te vieren..

6. NiteOwl

NiteOwl Actief lid

1 feb 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, bedankt voor de tip!!! Een spel is echt een super idee! ;)

En ja, inderdaad, om de zo veel weken is er inderdaad wel een of ander feestje dat ze geven, waar we dan ook altijd naartoe moeten en telkens natuurlijk ook cadeautjes voor kunnen kopen.

Doordat we de keuze gemaakt hebben dat ik voorlopig nog bij ons kindje blijf en nog niet ga werken, hebben we het ook niet meer zo breed, vandaar dat er ook eens goed moest nagedacht worden over al die cadeautjes!

Deel Deze Pagina