Marktplaats wat zou jij doen

Discussie in 'De lounge' gestart door rooswine, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    Wij hebben een bod gedaan op een mooi Steigerhouten bed. Althans dat dacht ik 160.00 gingen ze mee akkoord. Mn vriend erheen om op te halen netjes betaald en ingeladen komt er mee thuis. Totaal geen steigerhout maar gewoon afvalhout schutting planken etc. Mn vriend gevraagd waarom hij die mee heeft genomen. Ja want ik wist niet wat je afgesproken hebt.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Tja... ik zou denken dat je pech hebt gehad... je hebt het eersr gezien en toen pas meegenomen.. misschien dat ze uit coulance nog wat willen maar volgens mij heb je nergens recht op...

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Daarom ga ik altijd zelf mee

In echt bekijk en foto's zegt niet alles

Zou even bellen of mailen kijken wat hun zeggen

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Denk niet dat je er veel mee kan doen. Je kan nog contact opnemen met de mensen en hopen dat ze inderdaad uit coulance nog iets willen doen.

5. Naar...
    Het is wel misleiding, stond er in de advertentie dat het steigerhout was?
    Ik vind zelf altijd bij verkoop garantie tot aan de deur..
    Al is dit super vervelend!

6. p1982

p1982 Niet meer actief

ja dan had je zelf mee moeten gaan

en denk dat je niks meer kunt doen, verkoper zal echt niet terug nemen of geld terug geven

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik zou doen?? Mn man op zn sodemieter geven...wie betaald er nu zo'n bedrag voor afvalschuttinghout? Maar daarbij moet ik zeggen dat mijn man met hele duidelijke instructies van huis gaat en ik precies vertel waar hij op moet letten.

8. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Braaf mannetje, dat wordt extra aardappeltje bij het eten. :D :p

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja ik zou t niet meer terug nemen als verkoper. Ik was meegegaan of had eerst duidelijk met mn over gehad.
    Hadden ze wel een foto bij de advertentie?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor hij is goed afgericht...:p

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja lastig. Toen Vl van de week thuis kwam met speelgoed dat zgn in geweldige staat zou zijn werd ik laaiend. Er miste namelijk een belangrijk onderdeel. En het geld was vanuit het spaarpotje van mijn zoontje :eek:. Ik vind het echt diep triest, die mensen die de boel lopen te belazeren. Ik zou het niet willen en niet durven. Ze hebben ook kans dat ze iemand treffen die uit zijn dak gaat en dus weet waar ze wonen. Ik kap nu helemaal met kopen vanaf marktplaats. Er zitten teveel rotte appels tussen.

Ik zou zeggen neem je verlies en zorg dat het niet weer gebeurd. En wees blij dat je zelf niet zo onderontwikkeld bent.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

P.s. Je zou een melding bij mp kunnen doen. Vaak telt het aantal jaar dat een account bestaat mee in de betrouwbaarheid. Mocht het profiel verwijdert worden moet diegene dus weer op nieuw tijd opbouwen en word verkopen iets lastiger.

13. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    O je wil niet weten hoe vaak ik zooi heb ontvangen waarvan gezegd werd dat het echt zo goed als nieuw was. Kinderkleding met vlekken waarvan je denkt wat heeft dat kind gedaan?? Echt soms denk ik dat het express is... Heel naar want je kunt er niets mee. Ook met speelgoed echt zo goed als nieuw en bij ontvangst vol met krassen. Laatst nog een paar stoelen, gevraagd of de stoelen nog netjes waren ja hoor dat waren ze. Maar bij aankomst waren de armleuningen compleet verkleurd door de zon. Jammer hoor en triest ook.

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan altijd een berichtje sturen..wie weet helpt het. ik heb ook een keer zoiets meegemaakt alleen was ik toen de ever koper.
    Ik verkocht een tafel en er stond in de advertentie duidelijk dat er een vlek op zat want er was wat remover overheen gevallen. (Hoogglans) heb er ook foto's bij geplaatst. de vrouw wilde de tafel hebben en haar man kwam het ophalen, heb toen nogmaals het plekje laten zien maar hij ging ermee akkoord. Nou ok prima dan. Kreeg ik later een hele boze mail van zijn vrouw dat ik niet eerlijk was.
    En dat terwijl er duidelijke foto's ervan op mp waren, ik het in de omschrijving vermeld had en het nog aan haar man had laten zien.

Heb haar toen de optie gegeven om de tafel terug te brengen en ze het geld terug zou krijgen maja dat wilde ze niet want ze zou het als hobby tafel gebruiken. (Wat zeur je dan nog als je het toch als hobby tafel gaat gebruiken)

Maar goed een berichtje sturen zou je dus altijd kunnen proberen maar het geeft je geen garantie dat de verkoper coulant zal zijn.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.471
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, dit is toch echt een gevalletje pech. Mijn man is ook wel eens met iets thuis gekomen 'zo goed als nieuw' waar ik toch echt een ander idee bij had. Mijn schuld. Had ik zelf maar mee moeten gaan.

Wat betreft het 'oplichterij': wie zegt dat dit bewust is gedaan? Veel mensen weten nog niet het verschil tussen een schroef en een bout. Laat staan het verschil tussen eiken en teak of sloophout en steigerhout. kon je het verschil zelf niet zien op de foto's dan?

16. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Kwestie van jammer van je poen; volgende keer moet je 't anders doen.
    Helaas...

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet eigenlijk...

18. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Heb je een foto gezien van het bed, heb je die nog?
    Er wordt ook veel merkspul verkocht dat geen merk is, je kan een mail sturen maar je vriend heeft gezien wat hij meenam.

19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Voor 160€ was ik zelf echt meegegaan. Ik ben te controlefreak om dst aan een ander over te laten, zelfs m'n vent(die ik niet heb hah). Vooral omdat ik het alleen mezelf dan kwalijk kan nemen :p

Vraag me wel af of hij zelf niet gezien heeft wat voor kwaliteit het was

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    160 is wel erg weinig voor een steigerhouten bed. En steigerhout heb je tegenwoordig in zo veel soorten.. nieuw, oud, gebruikt etc. Etc.

Deel Deze Pagina