Marktplaatstopic deel 1000000000

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Sorry dit is al het zoveelste topic, i know!
    Ben mn huis zo ongeveer aan het leegverkopen :roflmao: en loop tegen een ergernis aan. Mensen die heel enthousiast reageren en vervolgens niks meer laten horen. Er zijn nog meer gegadigden die ik dan aan het lijntje moet houden.
    Hoe lang is gebruikelijk om af te wachten? Zaterdagmiddag heeft er bv iemand gereageerd en ik heb aangegeven wanneer ik tijd had en gevraagd wanneer hij zou langskomen. Geen reactie meer, ook heeft hij het bericht nog niet gelezen. Heb net maar weer een berichtje gestuurd met de vraag of hij nog interesse heeft en wanneer hij langskomt. En dat er meerdere gegadigden zijn die ik nu aan het lijntje moet houden. Wat is nu een redelijke termijn om nog de af te wachten? Of ben ik geduldig genoeg geweest?
    Heb ook 3 dingen verkocht in de afgelopen dagen, dat contact verliep zoals het zou moeten horen . Maar ook een die me zo ongeveer smeekte om het apart te houden en vervolgens komt er niemand opdagen. WTF joh. Een berichtje is toch zo getypt ??
    Mijn man zegt dat ik ook maar wat asocialer moet worden en niet zo netjes moet afwachten. Maar dat voelt gewoon niet goed. Maar nu erger ik me ook kapot.
    Hoe lang wachten jullie af als er meerdere gegadigden zijn?

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Gewoon lekker verder gaan met de volgende ;) iemand die het echt graag wilt hebben, reageert wel snel hoor :)

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Uhm ik wacht een dag ofzo. Iemand wil iets hebben en stuurt een berichtje. Als ik dan een afspraak wil maken en iets van 24u niks meer hoor dan is de kans verkeken en is de volgende aan de beurt.

Biny vindt dit leuk.
  4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ja helaas ook veel van die ervaring. Pas als ik een concrete afspraak heb, reserveer is pas.
    Maar ook dan kan het helaas gebeuren dat ze gewoon niet komen opdagen.
    In jouw specifieke situatie zou ik de volgende geïnteresseerde benaderen.
    Maar als je zoveel geïnteresseerden hebt zou ik me geen zorgen maken, want dan raak je het toch wel kwijt. Duurt het misschien een weekje langer.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik erger me vooral aan het niet meer reageren. Ze hoeven het niet face to face doen, dus hoe hoog is die drempel??
    Ff een berichtje van sorry, ik zie er vanaf is toch niet zo moeilijk? Heb nu maar een berichtje gestuurd dat ik vandaag nog een reactie wil hebben en dat ik anders met een ander in zee ga.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    ik wacht 1 dag en dan is de volgende aan de beurt. en als ze dat niet leuk vinden, pech dan ;)

Biny vindt dit leuk.
  7. Marchella

Marchella Niet meer actief

Oh ik ben ook een stuk ongeduld daarin hoor. Je zet dingen op fb/marktplaats omdat je er (zo snel mogelijk) vanaf wilt. Niet omdat je het nog tot augustus 2087 wilt bewaren tot iemand een ophaalafspraak heeft gemaakt. Als ik na 24 uur geen contactlegging heb vanuit de koper, stuur ik een berichtje of er nog interesse is. Komt daar, binnen afzienbare tijd geen reactie op, stuur ik nog een berichtje (waarin de toon al een stuk onvriendelijker word) dat ik nog wacht tot xx tijd op een antwoord. Daarna is het voor de volgende gegadigde.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je bent veel te geduldig...
    ik wacht maximaal 1 dag...

Je kan er al bijna vanuit gaan als
    Iemand niet snel reageert ze het niet heel graag willen hebben, nog met 10 anderen bezig zijn en jij nooit meer wat van ze hoort ;)

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik verkoop heel vaak via marktplaats en de laatste jaren noeni geks meegemaakt.
    Nu was ik vandaag alle kasten aan het uitmesten en ik had heel veel advertenties er op gezet met gratis afhalen. Vazen, decoratie, dienbladen echt mooi spul nog, ik dacht kan ik iemand ander mee blijmaken.
    Nu reageersr er iemand heel enthousiast..die wilde alles komen halen. Prima, wel om 1630 zei ik nog want ik moet weg. Ik vraag nog of ze even bericht wanneer ze onderweg is omdat wij geen bel hebben.
    Nu vraag ik net of ze al onderweg is, en reageert ze niet, terwijl de vinkjes groen worden...
    Echt waar....het is gratis hé...Kim gewoon je afspraken na... meteen de laatst keer dat ik iets gratis weggeef..

Bailey07 vindt dit leuk.
  10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik kan me daar ook ontzettend aan ergeren. Misschien ben ik te netjes. Maar ik stuur ze meestal nog een berichtje met een deadline. Zo van als ze voor .. uur geen reactie hebben gestuurd, ik ervan uit ga dat ze geen belangstelling meer hebben en ik met de volgende gegadigde verder ga. Maar dat is ook meer voor mijn eigen gemoedsrust dat ik ze nog een kans heb gegeven.

Zara75 en siriel vinden dit leuk.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oh irritant he!!!

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nu komt iemand anders het ophalen, en zal je zien dat vanavond uit het niets die andere vrouw toch kreeg en dat het dan weg is, dat gezeik heb ik eigenlijk helemaal geen zin ino_O

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik verkoop een elektrische scooter ( voor een kind) en die zijn momenteel zeer schaars op MP. Zeker voor 40,- .
    Heb contact gehad, hij stuurde me een berichtje. Dat hij hem nog steeds wil hebben. Dat zijn zus in dezelfde woonplaats woont en hij haar mijn nr gaat geven zodat zij hem kan komen ophalen. Schiet nog niet echt op dus. Ik wacht nog af tot morgenochtend en dan ga ik hem een berichtje sturen dat als ik morgen geen berichtje krijg met concrete afspraak ik de boel aan een ander verkoop.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oh ja, herkenbaar! Maar ze is zelf haar afspraak niet nagekomen. Je zou haar een berichtje kunnen sturen en schrijven dat je het inmiddels aan een ander gegeven hebt.

siriel vindt dit leuk.
  15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik ben te ongeduldig voor marktplaats/Facebook denk ik. Laatst had ik een jurkje gekocht, direct betaald. Ik heb twee weken moeten wachten en toen verstuurde ze eindelijk het jurkje... veel te groot, verwassen en gepild. Echt een voddendoek.

Ik verkocht laatst een jurkje, koper helemaal boos hoe ik dit jurkje durfde te verkopen en dat ze wel begreep waarom hij niet uit mijn kast kwam. De bloemenprint liep niet mooi over bij de naden. Echt waar, nooit op gelet ... en ik heb dat bij alle jurkjes met print. Ik heb haar gelijk geld teruggestort en haar gezegd dat ze het jurkje maar bij de kringloop dan moest afgeven. Drie week later, zie ik dat ze het zelf weer te koop aanbied.

En zaterdag was ik een bedrag overeengekomen voor een jurkje wat ik te koop had. Vervolgens hoor ik helemaal niets meer. Ik heb een hele dag gewacht en toen heb ik de eerste volgende bieder gemaild, dat jurkje nu voor haar was. Ik haal de advertentie weg en toen kwam nr. 1 alsnog... helemaal boos want het was er even bij ingeschoten.

Ik ben er klaar mee! Ik doe alles nu direct naar de kringloop. Ik koop zelf ook niets meer 2e hands van onbekenden.

16. Triangel

Triangel Niet meer actief

Jij bent gewoon veel te aardig. ;) Echt, je had echt je geld niet terug moeten storten. Ik reageer daar echt niet op, dit zijn gewoon lui die dit vaker flikken.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  17. Triangel

Triangel Niet meer actief

Herkenbaar hoor. Ik zou willen dat je een beoordeling bij kopers en verkopers kunt geven.

18. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Bah wat naar zeg! Ik heb juist goede ervaringen met jurkjes kopen en verkopen via fb. Kan me voorstellen dat jij er klaar mee bent nav jouw ervaringen. Dat ze het jurkje dan ook gewoon door verkoopt, wat een lef!

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oh nou zeg. Wat een naaistreek btw om hem alsnog zelf te verkopen

20. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik schrijf in mijn advertenties altijd; “degene die het artikel als eerst kan halen, krijgt voorrang”.
    Zo houdt ik alle opties open. En iemand die dan in 1e instantie enthousiast reageert maar vervolgens niet snel meer iets laat horen heeft dan gewoon dikke vette pech.

Deel Deze Pagina