defenitie van houden van

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi.
    Op het werk hadden we vandaag een discussie over wat de defenitie van houden van is... wanneer weet je dat je van iemand houd?
    Ik heb beloofd het op te zoeken, dus doe gewoon even een online onderzoek haha.

Wat is voor jullie de defenitie van houden van?

xxx

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat kan ik niet opschrijven.. dat is een gevoel in me.. in mijn buik in mijn hart in mijn lijf..

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

De echte definitie kan ik je ook niet geven...zou niet weten hoe ik dat moet omschrijven.
    Zou het voor iedereen ook niet anders zijn?
    En houden van wat of wie? Das ook wel verschillend natuurlijk ;)

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ik heb geen idee hoe je dat zou moeten omschrijven.
    Erg moeilijk onderwerp hoor! ;)

Liefs lydia

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Poeh moeilijk zeg! Het is denk ik voor iedereen anders...voor mij is het een gevoel van sterke verbondenheid dat maar blijft groeien en je niet zonder elkaar kan....

Liefs

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    De definitie van 'houden van (iets of iemand)' is voor mij: als je het niet meer kwijt wilt.

7. Niet meer actief

Dat is een IETS wat niet te omschrijven is, is mijn beleving dan.

Het is geven en nemen, samen delen, een ultiem gevoel hebben voor iets of iemand (of meerdere dingen), willen offeren voor het geluk van een ander.. geen idee. Het is zoiets groots!

8. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Moeilijk uitleggen het is een gevoel diep van binnen. Weten dat je niet meer zonder iemand kunt leven. Alles tegen iemand kunnen vertellen.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor de reacties..dat het niet iets is wat je uit kan leggen probeerde ik haar ook te vertellen... ik vind het ook iets dat je voelt in je hart.. Je wilt het idd niet kwijt en je hebt alles over voor die gene.

xxx

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Voor mij is 'houden van' je niet compleet voelen als diegene er niet is. Maar het blijft moeilijk om dit in woorden te vatten, maar als ik het dan zou moeten doen, dan zou dit mijn manier zijn denk ik...

Je kunt het denk ik ook zien als een opsomming van een aantal begrippen: samen, trouw, respect, rekening houden met elkaar, verwennerij, leuke tijden, mindere tijden, eeuwigheid...

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat een moeilijke vraag...

Het is een gevoel dat ergens van heel diep van binnen zit, als je naar "DIEGENE" kijkt dat je beseft dat je niet zonder iemand kan leven, dat als je naar diegene kijkt je het gevoel hebt uit elkaar te barsten omdat je je zo fijn (lees: Gelukkig) voelt, alsof je hart aan het zingen is, als je diegene weg ziet gaan (naar het werk of wat dan ook), dat je steekjes in je buik voelt en je het liefste in zijn armen wilt werpen omdat je hem alweer mist....Het gevoel hebben ALLES met diegene te willen delen, tot je laatste eten aan toe....

Zoiets?

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Fem geweldig !

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hahahaha, thanx Kaatje, hoef alleen maar naar mijn vent te kijken en ik weet het ;)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd het is gewoon niet echt uit te leggen.. maar goed de collega met wie ik die discussie had is 42 en is nu 3 jaar samen met haar vriend geloof ik. Weet iig heel zeker dat ze "houden van" heel anders ziet dan mij.

xxx

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    alles voor een ander over hebben. blij zijn als hij of zij blij is, verscheurd worden door zijn of haar verdriet en je laatste stukje chocolade weg geven :D zonder die persoon niet verder kunnen leven is het voor mij niet (meer)(slechte ex) ik hou het op gelukkiger zijn als die persoon er wél is omdat je anders steeds een stukje mist ;)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd maar dat laatste stukkie chocolade eet ik zelf op hoor haha

xxx

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hahaha is ook wel moeilijk dat te laten gaan hè ;)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    jep :D zeker nou hij geen chocolade meer mag dus dan is dat probleem al opgelost.

xxx

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha kijk dán heb je het helemaal goed bekeken. het is hier bedelen bij elkaar om het laatste m&m'etje hihi

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Fem, geweldige omschrijving!

Ik kan zelfs mijn laatste stukje chocola afgeven aan mijn mannetje, als dat de graadmeter is of liefde echt is? :p Nee flauw...

Ik heb wel eens voor mijn ex omschreven wat ik versta onder liefde omdat ik zo'n vermoeden had dat hij dat niet wist (nogal een rotrelatie met hem gehad). Even voor de duidelijkheid: ik had toen al wel een poosje verkering met mijn huidige vriend, met wie ik over 2 dagen ga trouwen! :)

Als ik het in de computer kan vinden, plak ik het even hier onder. Ff zoeken... ;)

Gevonden! :D :

De liefde die ik voel voor hem die ik het meeste liefheb is bijna niet te omschrijven…
    Toch heb ik een poging gedaan, om je te laten zien, wat ik onder liefde versta:

Liefde is een snel kloppend hart wat overstroomd van het gevoel:
    “Ik heb je lief! Ik heb je lief!”
    Liefde is een groot geluk.
    Je wilt die ander wel alles geven,
    alles voor hem doen,
    er altijd voor hem zijn.
    Liefde is delen: een lach en een traan, geluk en verdriet.
    Liefde is voelen wat de ander voelt, begrijpen wat de ander beleefd.
    Liefde is de ander ontdekken: wie ben jij?
    Liefde is een wild gevoel, een sterk gevoel wat soms pijn doet,
    Tintelingen van je hart naar je handen, buikpijn…
    Liefde is je volledig over willen geven aan de ander.
    Liefde is de ander vertrouwen, steeds meer, steeds meer, van de ander houden.
    Liefde is groot, is sterk, overwint!
    Liefde, een schuilplaats hebben, maar het ook tegelijk zijn.
    Liefde, een klankbord hebben, maar het ook tegelijk zijn.
    Liefde, iemand hebben voor wie je nummer één bent, en die ander is dat voor jou ook.
    Liefde, een stoom van liefde, het overspoeld je, je verdrinkt erin!
    Ook in tijden van een dal in de liefde, weet je toch: ik heb die ander lief!
    Liefde is: geduld, aanvaarding, acceptatie, vergeving, luisteren, begrijpen, aanvoelen!
    Liefde, zijn twee mensen die samen één zijn.
    Liefde, zonder de ander ben je niet compleet.
    Liefde, op die ander, heb je altijd al gewacht!
    Liefde is altijd bij de ander willen zijn, ook al wil je eigenlijk alleen zijn,
    toch verlang je alweer naar hem.
    Liefde is je hart helemaal bloot leggen voor elkaar, geen geheimen.
    Liefde is zo onbeschrijflijk groot!

Maar het blijft iets wat niet in woorden te vangen is, liefde is groter, gaat dieper dan wat dan ook...!

Deel Deze Pagina