wie kan me advies geven over waar ik concerta ( adhd medicatie ) vergoed krijg. cz vergoed dit niet. heb je als adhd'er nog recht op andere vergoedingen van gemaakte kosten. een aantal jaar geleden kreeg je een vergoeding bij chronische ziekte. is dit nog? dankjewel
Veel zorgverzekeraars werken met het preferentie beleid. Je moet eerst het goedkopere middel proberen. Concerta zelf is opgenomen in de basisverzekering, dus CZ zou dit moeten vergoeden, alleen kent concerta een hele hoge eigen bijdrage en dit vergoeden veel zorgverzekeraars niet. Sommige wel, vanuit de aanvullende verzekering. Wat bedoel je met je onderste vraag? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Welke vergoeding?
Dankjewel, ik bedoel hiermee dat als je kosten hebt gemaakt je aan het einde van het jaar een vergoeding kreeg voor deze kosten.
Ik denk dat je voor 1 januari even goed moet kijken welke verzekering wel een vergoeding heeft en overstappen.
Denk dat je vanuit het CAK bedoelt. Dit is sinds 2015 afgeschaft en overgenomen door de gemeente. De "vergoeding" is wel lager dan bij het CAK en ook de regels zijn hierin veranderd. Neem even contact op met je gemeente.
Nee dielaatste vergoeding is afgeschaft en bij de gemeente krijg je dat ook niet. NIet als je "alleen maar " ADHD hebt
Wat joy zegt. Dit is de reden waarom ik methylfenidaat slik en mijn jongste zal daar ook mee starten. En dan straks een goede verzekering uitzoeken..
Klopt.Wij zijn verzekerd bij Interpolis en krijgen 1000 euro per kind per kalenderjaar vergoed. Hier wat extra info. Je kan ook een overzicht downloaden met de lijst van zorgverzekeraars. AD(H)D en de zorgverzekering
ik bedoel inderdaad het cak ja. Dankjewel. jammer dat het afgeschaft is. helaas is bij ons concerta nodig. het rebound effect is niet prettig voor onze dochter. bij concerta heeft ze dit niet. ik zal me eens gaan verdiepen in de zorgverzekering.
Dat is rot zeg ik heb geen rebound maar slik het wel elke 2,5 uur. Hoeveel uur heeft jouw dochter ertussen en hoe vaak per dag slikt ze? Als ik 5x per dag slik heb ik geen rebound, bij 6x soms.
Ik hoorde laatst dat er via de huisarts een extra vergoeding voor bepaalde medicijnen kan worden aangevraagd. Zodat je eigen bijdrage tot nagenoeg nihil wordt.. Maar hoe en wat? Wellicht even informeren bij de assistente.
Mijn zoontje en bonusdochter gebruiken beide concerta, we zijn verzekerd bij dsw en van de 30 euro eigen bijdrage, wordt ongeveer 14-15 euro vergoed. Let wel als je voor 3 maanden ineens haalt, wordt je eigen bijdrage lager, scheelt weer een paar euro
onvz heeft dit, maar als je al bekend bent met adhd word je de aanvullende verzekering geweigerd, denk dat dit heel moeilijk word het nog om te zetten. Dus als je al een diagnose hebt en medicatie slikt nemen ze je niet aan
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar de moeder van een cliënt van me heeft het eens geregeld met de huisarts.. Hij kreeg toen een soort van aantekening waaruit blijkt dat de concerta noodzakelijk is voor hem om te gebruiken en op die manier kregen zij het wel vergoed! Maar dit is inmiddels al wel 3 jaar geleden, geen idee of dit nog kan/lukt..
Wij betalen per mnd 265.(2 vw) Dat is een behoorlijke uitgebreide versie. Weet even de naam niet op dit moment. Je wordt niet gescreend oid. Je betaald eerst zelf, dient daarna online in en binnen een paar dagen heb je t geld terug. Ideaal!
Mijn zoon krijgt straterra en ik medikinet. Hij heeft ook concerta geslikt enzo. Ik zit bij zilveren kruis (hoogste aanvullende polis) en krijg alles voor ons vergoed.
Dit werkt zo inderdaad heeft de kinderarts ook zo in het systeem gezet om dat dochter op een goedkoper medicijn niet goed en voldoende reageerde en op de duurdere variant wel. Even navragen aan de behandelend arts dus