Waterschoenen Kleopatrastrand?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tweekids, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    In 'vakantie'word gewoon veel te weinig gelezen (misschien idee die bij de lounge te voegen ofzo?

Vriendinnetje zei dat in turkije er allemaal kiezels in het water liggen.
    Dus dat we het beste waterschoenen mee kunnen nemen.
    Is dit nou echt nodig? Vind die dingen oerlelijk en nog meer gewicht haha. Op internet staat dat het Kleopatrastrand een zandstrand is.

En doen jullie je inenten naar turkije?
    Ik en Syl doen het wel ivm vergoed vanuit Menzis maar vriend heeft basis en word dus niet vergoed, is het toch aan te raden? Hoor om me heen wisselende verhalen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou die kiezels liggen niet overal hoor.. zou dat even nagaan. Ik ben nog niet op een strand geweest met kiezels.

Wij enten trouwens niet in, maar er zijn zat die het wel doen.

3. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waterschoenen vond ik wl handig, heb een hekel aan glibberige stenen aan m'n voeten. In Kos zaten toen ook wateregels, niet fijn. Dus toen maar die oerlelijke schoenen gekocht ;) en in Turkije wel vak kiezelstrand meegemaakt, kun je it niet navragen?

Inenten doe ik niet, maar dat moet je voor jezelf bedenken. Hep À is dan voor 20 jaar geldig.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jup, zou zeker waterschoenen meenemen. Niet alleen voor de kiezels (Kleopatra is inderdaad wel zand maar er liggen stenen tussen en zeker in de zee zelf) maar ook omdat het zand loeiheet is! En dan kun je maar beter een paar waterschoenen (ik zou van die surfschoenen kopen, heb ze zelf voor 5 euro gekocht) bij je hebben want geheid dat je kleintje anders niet eens meer het strand op wil.

Wat betreft inentingen, JA, ik zou het altijd doen. Hepatitis A is echt geen leuke ziekte en je loopt het makkelijk via bijvoorbeeld besmet voedsel. In Turkije komt hepatitis redelijk vaak voor en zeker in de toeristengebieden neemt men het helaas niet overal even nauw met de hygiene. Het is een aandoening waarbij je ernstige leverschade wil oplopen dus dat wil je neem ik aan je kleintje en ook jezelf niet aandoen. Als je de prik na een half jaar nog een keer laat geven beschermt ie voor 25 jaar.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan me helemaal vinden in Eylem haar reactie. Zelf een aantal keer naar Egypte geweest en had ook surfschoentjes mee plus laten vaccineren. Ben nu nog zo'n 18 jaar beschermd hihi.

Deel Deze Pagina