'overlast' hoe pak ik het aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 13 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    We hebben last van nijlganzen. Nu poepen ze de hele boel onder en ben ik dus op zoek naar tips om ze te verjagen. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Voeren jullie ze ook? In een wijk van een cliënt werden ze voor zijn deur gevoerd. Dus daar kwamen ze steeds. De voederplek is veranderd en nu zijn ze amper nog daar.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Volgens mij kan je dat melden bij de gemeente. Zij zouden iets aan de overlast moeten doen?

Manolito vindt dit leuk.
  4. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    bedankt voor jullie reacties.
    Nee, we voeren ze niet. Probeer ze elkaar keer weg te jagen, maar ze blijven terug komen. Zie ze wel in het gras pikken, dus misschien halen ze daar hun voeding vandaan.

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Dit lees ik op de site van vogelbescherming.nl: " De nijlgans staat op de Europese lijst van zorgwekkende invasieve uitheemse soorten........Onder de Wet natuurbescherming zijn de provincies verantwoordelijk voor het zo veel mogelijk reduceren van de populaties van door de Minister van Economische Zaken aangewezen invasieve exoten (artikel 3.19)."
    Misschien bij de provincie informeren?

Zusterke vindt dit leuk.
  6. rums

rums Niet meer actief

Er zijn speciale groene lasers die je hun kant op kunt schijnen dan vliegen ze weg. Weet zo de naam niet.
    Die dingen zijn trouwens niet illegaal

Deel Deze Pagina