Mijn dochter heeft een schimmelinfectie in haar huid onder de luier gekregen. Daar heeft ze van de huisarts een zalfje voor gekregen maar daar bleek ze allergisch/ overgevoelig voor te zijn. Ze kreeg allemaal rode bultjes en vreselijke jeuk. Snel weer gestopt met het zalfje natuurlijk. Van de huisarts moet ik nu een week aankijken. Als het weer erger gaat worden wil hij haar weer zien. Nu is het wel aan het genezen maar ik ben bang dat de schimmel straks weer gaat opvlammen en zit vast te denken aan een huis tuin en keukenmiddeltje. Ik denk aan Tea tree olie, dat werkt antiseptisch maar ik weet niet of dat ook verstandig is om zoiets mee te behandelen? Weet iemand nog een ander huis tuin en keukenmiddeltje tegen een schimmelinfectie? Ik ga dan natuurlijk ook de huisarts om advies vragen maar zit gewoon vast erover te denken omdat ik erg huiverig geworden om er een medicijn op te smeren. Dit keer zal ik wat ik erop doe dan ook eerst op een ander, niet aangedaan plekje testen of ze er niet gevoelig voor is. Zo zag het eruit: