Mijn mannen krijgen nu groentepotjes maar ik zou t graag zelf gaan maken en dan zou t erg makkelijk zijn als ze ongeveer t zelfde eten als wij maar wat mogen die kleintjes nou nog niet hebben... tips voor 7 maanden zijn ook alvast meer dan welkom haha en hoe doe ik dat met vlees?
Ik lees even mee. Ben nu ook zelf aan het koken, maar heb niet heel veel ideen, behalve de aardappel met wortel/bloemkool/broccoli zou ook graag meer ideeen willen hebben dus hou dit even in de gaten
De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf! Recepten voor babyvoeding, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl Homemade Baby Food Recipes To Help You Create A Healthy Menu For YOUR Baby Wholesome Homemade Baby Food Recipes, Make your baby healthy homemade baby food with our easy baby food recipes, solid food tips, baby nutrition & more! hier heeft ze al flespompoen, wortel, broccoli, bloemkool, doperwtjes en sperzieboontjes geprobeerd heb nu een hele voorraad in de vriezer, dus dat gaat eerst op, voordat ik weer wat nieuws verzin hih
spinazie met aardappel en een ei, vlees maalde ik er vaak door. Tegenwoordig eet ze zelf kleine stukjes. Wat hier ook favoriet is is pasta met tomaat courgette champinons en gehakt. Of Zalm met tomaat, bleekselderij. Doperwtjes met aardappel is ook altijd lekker. uhm boontjes... ??
Ik gaf gewoon pure groente. Niet gepureerd, dat vonden ze niet lekker, maar gewoon stukken om te pakken of geprakt. Ik gebruikte dit overzicht om te kijken wat er wanneer kon: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
In het 'opperdepop' kookboek van ah staan ook leuke en schijnbaar lekkere recepten in! En is in delen opgebouwd (6;7-9;10-12 maand etc)
Dat boek opperdepop gebruik ik ook. Hier krijgt ze regelmatig: bloemkool, broccoli, bietjes, erwtjes, worteltjes, courgette, aubergine, spinazie, tomaat en dit alles gemengd met aardappel/zoete aardappel/rijst/ pasta..... dan 1 tot 2 keer per week vlees/vis/kip. Het meeste wat ze eet maak ik zelf, maar heb ook altijd wat potjes in de kast staan voor noodgevallen
ik ben begonnen met potjes en ook vanaf 6 mnd zelf gaan maken. Onze dochter krijgt nu misschien 2 potjes in de week. Ik kijk vaak af wate r in potjes zit en maak dit na en ik heb ene kookboekje voor baby's. Maar na 7 mnd ging ze eigenlijk met de pot mee eten. Ik doe niet elke dag vlees. Maar je kan ook vleeswaren klein snijden (kipfilet, ham) en dat er door doen. Anders doe ik vaak gehakt, sausijz, tartaar enz. Ik pureer de harde groentes nog en anders prak ik het. Bij 6 mnd pureerde ik alles. De potjes geef ik vaak met groent/vis was ik zelf niet maak, bijvoorbeeld bruine bonen.
Ook hier nog een leuke site met goede tips voor groentehapjes: Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter Wat betreft vleeswaren: ja, in bijna alle vleeswaren (en ook kaas) zit heel veel zout.
Ik gaf ook al vrij snel veel groenten die wij aten, met de vork fijngemaakt. Ze smult er nog steeds van, gelukkig! Behalve sla en zuurkool. Vlees lust ze trouwens nog steeds niet, stukjes of erdoor maakt niet uit. Maar je kunt best iets meer soorten doen ja, de link van Dirksmama is handig.