Hoi ik zit echt even met een dilemma.. om het even kort uit te leggen, met mijn schoonfamilie loopt het de laatste tijd niet erg lekker. Schoonouders bellen nooit en vragen nooit hoe het gaat. Ze komen nooit langs en geven cadeaus aan hun andere kleinzoon terwijl mijn kids niks krijgen. Terwijl ze er dus naast staan!! Mijn schoonzus praat wel eens raar over mijn oudste zoon. Dat hoor ik dan van een broer van mijn man. De enige waar we wel echt mee omgaan. Dan heeft hij nog een broer die we verder nooooit zien. Wel aardig. Maar zegt ook nooit wat. En dan heeft ie nog een broer die ik wel af en toe tegen kom. Zijn vrouw komt vaak in de winkel waar ik werk. Hele aardige mensen. maar nu is dus mijn jongste zoon binnenkort jarig. Hij wordt 1. En ik weet gewoon niet wie ik uit moet nodigen.. ik heb wel eens die broer die nooit wat zegt niet uitgenodigd en kreeg toen flink commentaar van schoonmoeder. Mijn schoonzus en man wel steeds uitgenodigd en zijn de laatste 2 x niet geweest. Waar doe ik goed aan. En wat zouden jullie doen? De meeste mensen zien we gewoon erg weinig. Mijn oudste ziet mijn schoonouders niet eens als opa en oma.. wat zouden jullie doen?
Toch de familie uitnodigen en een andere keer eens een hartig woordje met ze spreken... Kunnen ze je nooit verwijten dat je ze niet hebt uitgenodigd en je kunt ze daarna meteen vertellen wat je dwars zit..
Ik zou iedereen uitnodigen. Of ze komen is dan aan hun. Gewoon niet mee doen met deze kinderachtigheid, en gewoon de wijste zijn Kunnen ze jou iig niets verwijten.
Ik zou gewoon iedereen uitnodigen, dan heb je geen risico op scheve gezichten. Wie komt, die komt, en degene die niet komen mis je toch niet.
iedereen uitnodigen, zo te meer cadeautjes heeft je zoontje , lekker veel foto's maken van zn eerste verjaardag (en dan ook per ongeluk een aantal foto's ertussen waar alleen de leuke mensen op staan ) Verder lekker negeren en concentreren op dat de dag voor je zoontje zo leuk mogelijk wordt
Gewoon uitnodigen, dan houd je de eer aan jezelf. En op een ander moment zou ik echt eens in gesprek gaan met de partijen (elke apart), willen de mensen wel of geen deelname in het leven van je kinderen? De voorbeelden die je geeft van de oma kun je in het gesprek aangeven. Natuurlijk wil je je kinderen geen opa's, oma's, ooms en tante's ontzeggen, maar willen zij hierin meegaan?
Mijn dochter is ook bijna jarig, en ik zit ook met wie wel en wie niet. Nu heb ik iedereen uitgenodigd en op mijn telefoon een lijstje met alle namen. Degene die niet komen en niet afbellen, schrap ik van mijn lijst, en word volgend jaar niet uitgenodigd.
Oke duidelijk gesprek met schoonouders al gehad hoor. Zij willen onze kinderen vaker zien. Maar als puntje bij paaltje komt doen ze er niks voor. Schoonmoeder is ook niet vorige keer op mijn oudste zoon zijn verjaardag geweest. Een maand van te voren uitnodiging gestuurd maar dan toch iets anders voor laten gaan. Tja soms ben ik er best zat van.
Ik zou ze gewoon uitnodigen, mocht oma nu ook deze vaardig overslaan kan je man haar altijd melden dat ze het vaker zien toch niet meent want anders was ze wel gekomen. Wat vind je man van dit alles?
Wij sturen altijd uitnodigingen via de mail. Alle familieleden krijgen zo een uitnodiging. Wie komt, is prima, wie niet komt is ook goed. Mijn meiden hebben nog ergens 3 nichtjes, die ze helemaal niet kennen. Ik kan er nu niet echt wakker van liggen.
Ik zou dit bij je man laten. Het is zijn familie en er is blijkbaar geen echte ruzie. Als ze zich afmelden, zou ik gelijk in datzelfde gesprek vragen wanneer ze dan wel komen. Wimpelen ze die vraag af, is het duidelijk genoeg.