Ik wordt zelf nooit lastig gevallen door telefoontjes omdat ik mijn telefoonnummer nergens achter laat, dus ook niet op het internet. En als ik dan toch wordt gebeld dan luister ik eerst even waar het over gaat, heb ik geen interesse dan zeg ik dat gewoon nettjes en hang ik op. Vind het niet nodig om iemand die gewoon zijn of haar werk doet gigantisch uit te schelden of op een andere onaardige manier duidelijk te maken dat ik geen interesse heb. En als het me echt niet uit komt of als ik echt geen zin heb om gebeld te worden neem ik uberhaupt niet op. Vaak bellen bedrijven met een onbekend nummer dus mocht je het zo verschrikkelijk vinden dan zou ik onbekende nummers niet eens opnemen. Wat is het gekste dat ik heb mee gemaakt aan de telefoon? Meestal zijn dat mannen/jongens die ongeveer een verhaaltje houden zoals chantal1984 dat ook heeft gedaan, en willen afspreken of iets dergelijks. En aangezien ik vodafone klanten bel waarvan hun abonnement binnenkort afloopt, en die voor hun wil verlengen, gaan er inderdaad veel mensen gezellig met mij in gesprek. En ik moet zeggen dat ik over het algemeen heel veel positieve gesprekken heb met mensen. Vaak vinden mensen het zelfs fijn dat ik hun informeer over het aanbod van vodafone omdat ze er zelf vaak weinig verstand van hebben. Natuurlijk heb ik ook wel eens mensen die volledig uit hun plaat gaan omdat je belt, maar dat neem ik met een korreltje zout.
Er ligt ook aan wat je 'verkoopt'. Energiebedrijven en loterijen zijn absoluut niet populair. Ik heb voor een loterij gewerkt . Hebben de klanten al tig loten, moet je alsnog eentje aansmeren. Ik vind als je nee tegen ze zegt en ze gaan toch door, hoef je niet beleefd te blijven, of het nou hun werk is of niet.
wij zijn al heeeel lang niet meer gebeld door telefonische verkopers, de laatste keer hebben we alles aan elkaar gelogen: heeft u een koophuis? NEE. Bent u jonger dan 50 jaar? NEE. Bent u degene die de beslissingen maakt in dit huishouden? NEE...... gheheheheheh!!!
hahahaha, sorry, dat staat er heel grappig maar ik begrijp dat het frustrerend is, infofilter duurt 2 weken dacht ik voordat het effect heeft
De vraag voor groene stroom. Ik wordt er gek van. Gelukkeg kan mij man ze klem praten. Groene stroom, dat heb ik al! Nee hoor, wordt er vaak geroepen aan de andere kant. Jawel hoor, mijn buren hebben groene stroom gnomen laatst en ik heb niet gezien dat ze aparte kabels hebben getrokken naar dat huis, dus als er door hun kabels groene stroom gaat, dan ook door de onze... Dan heb je ze snel stil!!!
Ah ok, weet ik veel Ik vond het niet zo frustrerend, maar wel typisch Toen ik zei dat ik geen interesse had vroeg ze waarom en toen zei ik dat ik via de telefoon niks wil kopen, en toen was het klaar.