wel/geen wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door alexandra80, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Ik zit enorm in dubio....

Onze dochter had een hekel aan dat ding dus die heeft er welgeteld vijf keer in gelegen denk ik.

Nu zwanger van de tweede en twijfel dus enorm of we er eentje aan moeten schaffen.
    Die van onze dochter hebben we niet meer..

waarom hebben jullie wel of juist niet een wipstoel?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoon had er in het begin ook de schurft aan maar later lag hij er soms in om even wat te drinken, nu nog, en nu wordt het ding ook als hobbelpaard gebruikt :p.
    Ik heb er ook één in de douche waar hij in lag als ik ging douchen (hij was toen nog heel klein en alleen blij als hij me kon zien).

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb er wel 1, moet alleen nog even geduld hebben om m te gebruiken ;) Mijn moeder heeft zelfs het wipstoeltje nog waar ik, m'n broertje en zusje in hebben gelegen, die gaat ze nu helemaal opnieuw bekleden zodat onze kleine man erin kan als we daar zijn. Ze zweert erbij!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse had/heeft Reflux en moest na zijn fles echt een half uur rechtop blijven (in ieder geval niet plat liggen). Soms kwam dat even lastig uit en konden we hem niet nog een half uur zelf vasthouden ivm bijvoorbeeld koken, douchen, tas klaarmaken omdat we weg moesten, etc. In zo'n geval zetten we hem even in de wipstoel.

Ik zou als ik jou was er nog niet een aanschaffen, maar eerst afwachten of je hem mist. Zo ja, dan is hij snel genoeg gekocht toch?

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij gaan onze wipstoel weer gebruiken voor onze 2e. Tycho kreeg vaak terwijl wij aan het eten waren last van zn huiluurtjes en dan zette ik hem in de wipstoel in de box naast de tafel zodat hij ons kon zien. Ik sleepte dat ding ook door het hele huis heen. Als ik was ging vouwen zette ik hem erin,als ik ging douchen ging hij erin en als ik aan het koken was stond hij gezellig bij me in de keuken (hij heeft altijd een enorme behoefte aan mama gehad) En toen hij nog niet zelf kon zitten gebruikten we de wipstoel om hapjes in te geven. En ik nam hem mee als we ergens op viste gingen,hoefde hij niet steeds op schoot of op de grond. xx

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen wipstoeltje maar een schommelstoel. Vindt m'n meisje erg leuk en heb je wat meer aan vind ik.

Wipstoeltjes staan in overvloed voor een prikkie op Marktplaats trouwens. Dus je kunt evt. een goedkoop stoeltje aanschaffen en kijken hoe het bevalt?

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik gebruikte de wipstoel meestal alleen voor het eten geven (wel pas na 4 maand).
    Toen onze kids wat jonger waren lagen ze er heel af en toe in.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb hem zoooveel gebruikt! (Nou ja, mijn zoontje dan, haha) Hij lag er in als wij zaten te eten. Dan reden we de box naar tafel en daar zetten we de wipstoel in. Op zijn rug of buik liggen vond hij niks als we aan tafel zaten, maar in de wipstoel was het prima. Dan kon hij ons zien. Verder zat onze zoon altijd in de wipstoel als ik ging douchen. Ik heb dat ding echt gemist toen hij eruit gegroeid was!

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb hem praktisch niet gebruikt. De kleine man vond er 3 keer niks aan. Ik zou dus voor een evt. volgende geen wipstoel aanschaffen, mocht het zo zijn dat toch blijkt dat we hem nodig hebben dan is ie zo gekocht natuurlijk.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hem alleen in de badkamer gebruikt voor mn dochter in te leggen als we klaar waren met douchen of als ik zelf ging douchen en ze meeging de badkamer in. Verder beneden nooit. WipSTOEL en babies horen te liggen, niet te zitten of te hangen. Zag er het voordeel niet van in.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik gebruik hem op dit moment alleen om eten te geven (warme hap en fruithap). Verder zit ze er weinig in. Sinds 3 weken hebben we ook een schommelstoel. Van vrienden voor een prikkie overgenomen. Dat vind ze wel heerlijk om daar in de spelen. Wij hebben de sitter pas met 2 mnd aangeschaft, dus voor die tijd altijd in de box. Inmiddels speelt ze ook heel veel op de grond. Zou dus even wachten.

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Wij hebben een Doomoo ipv een wipstoel, de Stokke Newborn die je ook op de grond kunt zetten te wippen en een schommelstoel

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Een zoon zat/lag er eigenlijks alleen in als hij eten kreeg. Of als hij wakker was en wij gingen eten, dan lag hij er in en dan zetten we de wipper op tafel. Dat ding kon helemaal plat. Dus vanaf toen hij nog paar weken oud was lag hij er in. Zodta hij vlakbij ons was.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb m nog niet maar ga m zeker aanschaffen. Tijdens mijn werk op een babygroep op een kdv vond ik het ideale stoeltjes.

Als ik het dan bv druk heb met mijn zoontje dan kan de baby na de voeding wat rechter in het wippertje liggen dan direct plat op het ruggetje ivm spugen. Wat vaak nog later komt dan alleen met boeren.

Ook vind ik het ideaal als ze beginnen met fruit en groentehapjes. Je hebt toch allebei je handen dan nodig.

15. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben 'm vrij veel en lang gebruikt. Die van de prenatal met het draakje erop. Dus wij zijn er heel blij mee.

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Tot we de baby set voor de Tripp trapp hadden hebben we wel regelmatig een wipstoel gebruikt. Maar ik geloof niet dat het heel erg iets is wat je mist als je hem niet hebt. In het begin gebruik je hem toch niet, ik zou gewoon wachten of je later denkt dat je hem kan gebruiken.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook veel gebruikt. Grotendeels gewoon plat, vond ze fijn om er bij te zitten.

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben een wipstoel maar niet gek veel gebruikt.
    Bij een 2e komt er zeker een schommelstoel hier. Mijn dochter vond dat al fantastisch (merkte we pas met 4/5 maanden op het KDV dus te laat om er zelf 1 aan te schaffen) en zeker met een 2e is het soms wel even fijn om je handen vrij te hebben en je kind toch tevreden is!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind hem onmisbaar, mijn kinderen kregen voor ze konden zitten hun fruit en groenten in de wipstoel. Hoe geven julkie dat dan?

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze met 6 maanden bijvoeding en zat ze in de kinderstoel.

Deel Deze Pagina