Slecht drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    M'n zoontje drinkt sinds een paar weken heel weinig. Eerder kon ie echt goed water drinken of wat thee bijv en dronk ie soms zo 100cc achter elkaar of nam ie gewoon slokken. Maar nu wil ie vaak echt niks! Heb alles al geprobeerd, tuit beker, rietjes beker, gewoon bekertje, fles.. Het enige wat nog wel eens helpt is gewoon wat melk uit z'n melk fles zegmaar. Ik geef in de ochtend en avond borstvoeding en tussen de middag een fles melk van 200cc. Dit gaat er wel prima in. Maar dit lijkt me toch niet genoeg voor een kindje van 1?? Iemand tips?!?

2. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Phoe dat is lastig.. . Misschien meer fruit/groente bieden als tussendoor? Bevat ook vocht. Denk bijvoorbeeld aan komkommer, druiven, brocoli, citrusvruchten, tomaten, sla etc.

Ik herken het iig niet. Bied je alles koud aan? Misschien beetje opwarmen dan? Kan ook gewoon een fase zijn natuurlijk.

Heeft hij genoeg plasluiers btw?

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja heel gek als hij de fles al ziet en ik geef het hem wil hij er niets van weten, zo ook met tuit beker of wat dan ook. Heel soms drinkt ie een keer een slokje. Gewoon bekertje om te oefenen schiet ook niet echt op haha.. Terwijl ie eerder altijd aardig wat dronk! Heb idd ook al met lauw warme drankjes geprobeerd. Idd meer vocht houdend voedsel aanbieden dan misschien..

4. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Laat het flesje of bekertje met water naast hem of in zijn zicht tijdens het spelen. Misschien dat hij er vanzelf naartoe gaat als hij dorst heeft..

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Op zich drinkt hij dan toch nog heel wat of niet? Mijn dochter drinkt over heel de dag een halve tuitbeker melk, een tuitbeker water en een flesje van 120 cc. Ik ben ook wel eens bang dat ze te weinig krijgt, maar als ik dan zie hoeveel ze plast. Dat is toch behoorlijk wat. Via fruit en yoghurt krijgen ze ook nog wel aardig wat binnen.

Tja ik kan het moeilijk naar binnen gieten.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Ik vind het niet echt weinig.
    Hier drinkt mijn bijna 1 jarige 's morgens en 's avonds een fles pap, en tussendoor max een halve rietjesbeker met iets anders. En dat gaat echt over de dag verspreid.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Lijkt me niet te weinig hoor. Hij heeft sowiezo nog 3 melkvoedingen per dag en haalt ook vocht uit fruit en groente.
    Gewoon 1 beker kiezen waar hij ander drinken uit krijgt en deze consequent aanbieden bij de tussendoortjes e.d.
    Afhankelijk van wat voor beker je gebruikt kan je hem bij hem in de buurt laten staan.
    Hier hadden wij een rietjesbeker en die zette ik altijd bij hem neer als hij weer ging spelen.
    Met een open beker zal dat wat minder geslaagd zijn, blijf je dweilen. ;)
    Maar als je voor 1 dezelfde beker kiest en op vaste momenten aanbied gaat hij vanzelf beter drinken.
    En mijn zoontje heeft ook wel eens dagen dat hij weinig drinkt, om de volgende dag te doen alsof hij uitgedroogd is. Maandag bv. dronk hij amper 2 bekers van 200cc en gisteren dronk hij er 6.

8. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een slechte drinker. Advies van huisarts en cb: zolang je kindje nog met tranen huilt en plasluiers produceert is het nog niet te weinig.

En verder: maak er vooral geen ding van. Drinken moet ontspannen blijven. Ik heb nu een rietjesbeker in het zicht staan en mijn kindje (14 maanden) geeft nu zelf aan wanneer ze wil drinken. Zo drinkt ze inmiddels 1 à 2 rietjesbekers water verspreid over de dag. En 's ochtends een beker pap. Ben niet zo'n voorstander van pap, maar dan heeft ze gelijk al 200cc vocht te pakken.

Toen ze dat nog niet deed gaf ik alles met een beetje extra vocht. Dus fruit met veel vocht zoals hele rijpe peer en mandarijntjes. En ook in haar avondeten deed ik wat extra vocht. Dus prakje met een scheutje water bijvoorbeeld. En wat tomaatjes extra. En haar kwartoetje ook nog aanlengen met water.

In het begin maakte ik me er zorgen om, maar ze drinkt nu al zo'n 5 maanden weinig in vergelijking met al die papflessen die ze eerst kreeg, maar ze groeit goed en is heel levendig. Het zal dus wel genoeg zijn. Ze neemt 's avonds vaak ook nog wat slokjes uit het bad. Haha.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.469
    10.387
    113
    Uk dronk toen ook slecht, ben zijn melk warm aan gaan bieden en dronk beter(rietjesbeker).

We zijn hem ook groene thee en kruidenthee aan gaan bieden.( pelikaan heeft heel veel keus).

Nu 21 maanden en drinkt melk,thee, water en heeeeel soms aangelengd sap of ranja.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hihih slokjes uit bad! Dat deed onze van de zomer in de zee..! Vond ik minder leuk, mega zout.
    Ja hij drinkt iig drie keer melk (twee keer borst en 1 keer fles). En idd wat fruit en groente en doe door z'n avond hapje ook altijd nog wat extra kook vocht. Maar toch leek het me zo weinig omdat hij een tijdje geleden wel echt goed dronk (baby thee en water). Ik blijf het dan idd maar gewoon aanbieden. Soms wil ie wel een of twee slokjes. Heb nu een soort tuit beker van nuk maar de tuit is van siliconen dus een soort speen

11. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar. De mijne word maandag 1 en die drinkt ook niet veel. Terwijl hij altijd goed dronk. Zijn eten gaat ook niet van harte. Dus ik denk dat het een fase is.

Deel Deze Pagina