Hoi dames, Een vriendin wil graag een paar dagen met me naar Barcelona in de herfstvakantie. Nou maak ik regelmatig steden trips naar het buitenland, maar deze combineer ik altijd met een concert/festival, vind ik geweldig! Alleen heeft zij een hele andere muzieksmaak dan ik en ik weet niet of er een leuk concert is in de periode dat zij wil. Ze wil wel al een tijdje een keer een weekendje met me weg en eigenlijk durf ik niet zo goed tegen haar te zeggen, dat ik er niet zo veel zin in heb. Een paar weken eerder is er een heel gaaf festival in Helsinki, waar ik in eerste instantie heen zou gaan met 2 vriendinnen maar helaas kunnen zij het zich niet veroorloven. Wel gaan er een paar Engelse meiden die ik ken via een band waar we allemaal vaak heen gingen. Leuke meiden, maar heel anders dan ik ben (veel drinken, erg aanwezig). Als ik hier dus heen zou gaan, zou ik alleen heen moeten. Nou ben ik wel vaker alleen naar het buitenland geweest, maar tegen die tijd ben ik 18 weken zwanger. Heel misschien gaat m'n zusje mee, maar dat is nog niet zeker. Wat zouden jullie doen: beetje tegen je zin in naar Barcelona met een vriendin (wat uiteraard ook heel leuk kan worden) of (mogelijk) alleen naar een gaaf festival in Helsinki?
Dit kun je echt alleen zelf beantwoorden.. Ik ben echt een gezeldschapsmens en zou dus echt noooit alleen een weekend (oid) weg gaan.. Nee dan ga ik echt liever met een vriendin! Maar jij zegt al zelf dat je daar eigenlijk geen zin in hebt en ik zeg ook altijd; doe nooit iets met tegenzin wat geen MOETEN is.
Met 18 weken zwangerschap zou ik niet in mijn eentje een weekend weg gaan met het vliegtuig, helemaal niet naar een festival met harde muziek en dronken mensen. Maar als je een weekend Barcelona met een vriendin niet ziet zitten zou ik dat geld zelf liever in een mooie kinderkamer of kinderwagen steken.
Ben ik het wel mee eens ja... Maar als je echt 1 vd 2 zou moeten kiezen zou ik toch voor Barcelona gaan...
Ik zou het allebei niet doen..... Zowieso zou ik niet alleen gaan vliegen met 18/19 weken zwangerschap en een weekend weg tegen je zin in zou ik al helemaal niet doen. Van het geld kan je een heleboel andere leuke dingen ondernemen, of iets voor de baby kooen natuurlijk
Ik denk dat ik voor Barcelona zou kiezen. Wordt vast wel gezellig met je vriendin (ga er vanuit dat het wel een goede vriendin is..) en je kunt misschien wel leuk shoppen, ook voor de baby. Naar een concert tijdens een zwangerschap schijnt niet heel goed te zijn, schijnt het kindje wel last van te hebben (heb ik ergens gelezen tijdens m'n eigen zwangerschap...). Maar buiten dat zou ik niet zo snel zoiets in m'n eentje doen. En ik doe best wel eens dingen alleen. Als je niet heel veel vriendinnen hebt en die wonen allemaal ook nog eens ver weg dan heb je soms geen keuze... Maar als ik kon kiezen zou ik toch echt voor de gezelligheid gaan! Snap overigens niet helemaal waarom je niet alleen zou vliegen als je 18/19 weken zwanger bent? Maakt toch geen verschil met wanneer je niet zwanger bent? Heb ook alleen gevlogen tijdens m'n eerste zwangerschap. Was toen 15 weken volgens mij. Moest voor m'n werk, dus had geen keuze maar zat er ook helemaal niet mee. Voelde me goed, dus niets hield me wat dat betreft tegen...
Met alleen vliegen bedoelde ik in nu je uppie naar een festival in een heel ander land. Als er wat gebeurd ben je alleen. Als ik naar familie in Spanje zou vliegen zou ik dat natuurlijk ook wel alleen doen.
Ah, op die manier. Zou trouwens voor mij nog niet uitmaken. Er kan net zo goed iets met mij gebeuren als ik niet zwanger ben....
Bedoelde ook eigenlijk niet alleen vliegen naar een festival. Heb zelf ook nog voor mijn werk gevlogen en vind ergens op een kantoor zitten wel iets anders als op een festivalterrein met keiharde muzi en ladderzatte gasten staan.
Alleen als je zwanger bent kan er nog net even wat anders gebeuren zeker op een festival met dronken mensen en harde muziek. Zou ik me Bern breken zou ik het niet erg vinden alleen te zijn. Zou er wat met de baby aan de hand zijn dan zou ik toch graag iemand bij me hebben maargoed dat is mijn gevoel.
Welk festival ga je dan in helsinki? Het is in ieder geval een hele veilige stad dus dat je in je eentje bent is geen probleem. En mijn ervaring is dat jazeker op een festival ook echt niet lang alleen blijft... Als je naar mijn favoriete festival gaat word ik "boos" hoor Ben al jaren niet meer geweest maar vond het er heerlijk. Lekker in tentje op de stadscamping of gewoon een hostel meer in de buurt. Heerlijk!
Ahh Helsinki is leuk.. maar Barcelona óók! Tja het is jouw tijd en jouw geld wat je besteed.. Zelf ga ik liever met een vriendin weg omdat me dat gezelliger lijkt.
Fijn dat je zegt dat het een veilige stad is! Ik zou dan naar Trashfest gaan, een festival met vooral rock/metalbands . Ben je nu boos?
@steph: nee valt mee.. Besefte me ook net dat mijn favoriet festival natuurlijk al geweest is Ik gin altijd naar Tuska. Midden in het stadspark en natuurlijk veel herrie Hele stad overspoelt met mensen in het zwart met doodshoofden enzo Naar Tuska nooit alleen geweest trouwens... Daar oor ken ik teveel mensen inmiddels.. Maar wel 2x alleen op de stadscamping gestaan. Lekker rustig enzo