hypocriet of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Krissie85, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Al vaker heb ik topics voorbij zien komen over de irritaties over de zondagsrust bij babypark....

Waar ik vandaag ineens aan moest denken. ..
    Waarom ervaren mensen een zondagssluiting als irritant en hoor ik et nooit iemand over dat merendeel van de winkels tegenwoordig op maandagochtend dicht is???

Of ben ik nou gek??

2. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Maandochtend zijn de meeste mensen aan het werk of naar college.
    Zondags is iedereen vrij en heeft iedereen dus uitgebreid tijd om te winkelen, al dan niet online. Ik zelf bind het ook belachelijk dat ze dicht zijn.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hahaha, echt hoor ik zie liever winkels op maandag dicht dan op zondag. Maandag is echt zo'n trieste dag wat dat betreft (zoals je merkt ik heb een hekel aan de maandag :D). Heb ook zoiets als je dan dichtgaat op een dag doe t dan op maandag aangezien je dan toch al halve dag dicht bent ;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zo het leuk vinden als alles 24 uur open is...

Maar als het niet zo is moeten de ondernemers zelf weten

Ik heb er dus niet echt een mening over.

Op maandagochtend dicht kom ik niet zo vaak meer tegen eigenlijk. Volgens mij is hier het meeste wel open dan ( niet een hele grote stad)

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja voor mij ook, ik werk 5 dagen in de week en alleen in het weekend vrij. Zaterdag vol met vrijwilligerswerk en hobbies. Dus blijft zondag over om te winkelen :)

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Maar het wordt vaak gegooid op : ze proberen hun overtuiging op te dringen. ...
    Waarom ia dat dan niet het geval bij winkels die op maandagochtend dicht zijn, vaak als compensatie voor de zondag. ...? Alsof je wel die overtuiging mag uitdragen ( niet geloven is net zo'n overtuiging als Wel geloven. ... alleen ben je ergens anders van overtuigd)

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ze zijn ook aan regels gebonden hè.
    Je kunt niet zomaar te pas en te onpas je winkel opengooien;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ja...in een moderne samenleving is de zondag gewoon niet erg handig.

Als je gelooft...heel goed. Dan ga je gewoon niet. En als je als heel bedrijf gelooft...dan ben je niet open. Ook prima.

Maar voor mensen die niet geloven moet er wel de mogelijkheid van zondag winkelen zijn vind ik.

Trouwens...mijn hele gelovige buren gingen op zondagochtend nadat de kerk uit was winkelen bij de supermarkt tegenover de kerk. Dus volgens mij is het onder de jonge gelovigen ook al niet helemaal heilig meer.

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Dat ze ervoor kiezen om winkel op zondag dicht te laten vind ik geen probleem. Maar als de webwinkel niet open is Komt op mij wel vervelend over. Ik mag nl als consument toch zelf bepalen op welk moment ik online wil shoppen? Zou t logischer vinden als je wel kunt kopen maar dat er dan bij staat dat er op zondag niemand de orders verwerkt dus dat de leertijd dan even lang is als dat je op maandag shopt.

10. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Heb er niet zoveel problemen mee, voor hun nog menig andere webshop die wel 'open' is op zondag.

11. tijdvoormezelf

Ja ik koop dan dus ook gewoon bij een andere webshop. En op zondag shoppen doe ik dan wel bij de prenatal of babydump want die liggen ernaast en zijn wel open. Vraag me ergens wel af of hun dat niet enorme omzet kost

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar ze kiezen daar niet voor, dat mogen ze toch ook zelf bepalen.

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Het is gewoon een luxeprobleem.
    Dat vind ik dus geen reden om over te miepen. We zijn veel te verwend daar komt dat van. Tis maar net wat je belangrijk vind.

14. tijdvoormezelf

Ja rat mogen ze zelf bepalen , en ik kies er dan voor om ergens anders te shoppen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    denk ook verder niet dat ze daar mee zitten. Niet lullig bedoelt haha maar ik denk dat ze een hele grote aanhang hebben die juist wel hun principes waarderen.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou liever hebben dat ze op maandagmorgen eerder open gaan.Hier gaat de Kruidvat op maandag om 11 uur open en winkels zoals de Blokker,Etos,boekhandel pas om 13 uur.
    Daar kan ik me meer aan storen.
    Ik ga zelden op zondag winkelen.
    Ik ga liever lekker uitwaaien op het strand dan doelloos in een winkelcentrum rondlopen om mijn tijd in te vullen.Kinderen vinden er ook niets aan en ik geef ze groot gelijk haha
    Dat je je hier wederom druk om kunt maken pfff

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik vind de maandagochtend sluiting veel irritanter als de zondag sluiting... op zondag heb ik de voetbal om me op te verheugen... maandag ochtend is altijd maar wachten tot de winkels open gaan om wat leuks te gaan doen... en vaak tegen de tijd dat ze open gaan vind ik het alweer zonde van de tijd om erop uit te trekken, hahaha dit
    op de dagen die ik dan op maandag vrij ben (zoals vandaag)... Maar goed.. heb nu wel genoeg tijd voor de huishoudelijke taken... ben alweer klaar voor vandaag haha :D

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar alsof winkelen op bijv vrijdag minder doelloos is dan op een zondag? Veel mensen hebben enkel tijd op zondag, wanneer ik ga met mijn man gaan we altijd op zondag.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Het gros van de mensen die op zondag gaat winkelen doen dit enkel uit verveling.

20. tijdvoormezelf

Ja ik vraag me dat wel af idd . Ik maak me er ook hele
    Aal niet druk om, was wel heel verbaasd, had nog nooit eerder gezien dat een website op zondag dicht is. Ben zelf helemaal niet gelovig. Vraag me juist altijd af hoe ze blijven bestaan als Ze die inkomsten mislopen . Maar zullen idd ook mensen Zijn die er juist daarom naartoe gaan.

Deel Deze Pagina