Aanbiedingen pfff.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik begrijp je maar al te goed Drieka! Je weet dat het goedbedoeld is, maar wilt ook niet ondankbaar overkomen. Ik heb er zelf ook mee te maken en dat terwijl ik duidelijk maak dat het echt niet hoeft. Sommige kunnen zo opdringerig zijn! In dat soort gevallen vind ik het moeilijk om mezelf eruit te redden. Haha, maar dan gebruik ik het smoesje van Shaddixxx :D

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Of maling aan ze hebben en gewoon aangeven dat jullie een ander soort stijl in gedachten hebben en graag wat spullen nieuw willen kopen. Dat je het heerlijk vind om rond te neuzen.. :) Heb ik ook gewoon gezegd. Natuurlijk ook wel aangegeven dat ik het hartstikke lief vind maar toch het aanbod afsla.

3. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    ik ben altijd eerlijk zeg het is niet me smaak, ik zoek wat anders. en bedank vriendelijk :D

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Gewoon netjes weigeren.
    Ik heb ook van heel veel mensen spullen aangeboden gekregen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Ik heb gezegd zolang de kinderkamer nog niet af heb ik ook nog niet de ruimte om al die spullen op te slaan (wij hebben geen zolder ofzo).
    Ik heb wel een lijstje gemaakt met de handige spullen zoals, badje, voedingskussen etc,etc,etc. En daar dan wel achter gezet van wie ik het kan overnemen of kan lenen.
    Maar wij krijgen de kinderwagen van mijn zwager (mogen we zelf uitzoeken), box van n vriendin (houten, die we doen schuren en verven), en ledikantje en commode hebben via de marktplaats.
    Kijk wat de mensen je aanbieden en misschien zitten er wel spullen tussen die je nodig hebt, hoef je die igg niet aan te schaffen scheelt toch wat geld ;)

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Geef aan dat je het aardig vind maar dat je sommige dingen toch echt zelf wilt kopen en zelf wil uitzoeken. Vooral omdat het dan jullie smaak is en het kan bewaren voor evt. en volgende. ik ha dhet ook aangeboden als ik familie was, maar zou me niet gepasseerd voelen als je zou zeggen dat je bepaalde spullen liever zelf uitzoekt.
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja heb ook nog niet alles definitief afgewezen alleen dingen die ik echt niet mooi vindt.

Praktische spulletjes die zal ik niet snel afslaan en verder zien we het wel :D

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gewoon lekker je eigen ding doen joh! Als mensen gepikeerd zijn als je hun aanbod afslaat: hun probleem.
    Wij hebben wel heel veel spullen gekregen (veel vrienden die 'uit de kleine kinderen' zijn) en via MP gekocht, maar dat is uiteraard erg persoonlijk.
    Het is jouw zwangerschap, jouw kind. Je mag het op jouw manier doen.

8. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Sommige dingen neem ik dankbaar aan en anders zeg ik gewoon dat we al iets gekocht/op het oog hebben of dat het niet helemaal onze smaak is. Dan zeg je niks verkeerds toch. Lekker belangrijk of je schoonmoeder dat wel of niet begrijpt, dan koopt zij het toch lekker voor de middagjes bij oma :D

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Off topic: ohhh ik heb hem dankzij jou gegoogled en NU WIL IK DIE OOK!!! :D

(En is nog goedkoper dan die van Bugaboo haha)

On topic: ik kreeg oa oranje, helemaal verpluisde dekentjes aangeboden... Lag ineens in mn woonkamer... Vriendelijk bedankt en uiteindelijk gewoon maar gekocht wat meer naar mijn smaak was haha. Of wat dacht je van een jaren 90 slaapzaak in het blauw, knalrood, knalgroen, knalgeel etc met een domme pipo erop. Vriendelijk bedankt en uiteindelijk in een container van het leger des heils gedaan ;)
    Net als een matras inclusief vlekken... Die heb ik in de container gemikt.
    En we hadden een super gave best dure kinderwagen, kreeg ik het aanbod van iemand voor een cheap ass voetenzak die daar totaal niet bij stond en afbreuk deed aan onze prachtige kinderwagen. Toen heb ik gezegd dat we niet wilden bezuinigen op die uitgave omdat de bij de kinderwagen passende voetenzak het plaatsje compleet maakte ;)

Meubels: gewoon zeggen dat je een bepaalde kamer/box kinderstoel whatever op het oog hebt.
    Kinderwagen: gewoon zeggen dat je een bepaalde al op het oog hebt.
    Oud/nieuw: gewoon zeggen dat je alles nieuw wilt hebben.

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal met je eens hoor! Hebben wij ook gedaan, zelf alles uitgezocht. Zeker omdat het de 1e is en je dan alles lekker nieuw hebt en evt. voor 2e kindje ook nog kan gebruiken.
    Wipstoeltje hebben we trouwens wel gekregen, maar dat vond ik niet zo'n heel belangrijk item. Hij kwam bij mijn nicht vandaan, keurig netjes en kleurde ook nog eens bij de bank, hihi! maar ook wij hebben "aanbiedingen" gehad hoor.
    Wat ik wel heb gedaan is 2e hands kleding aangenomen, maar toen was onze dochter al meer dan een half jaar. Kwamen er vrienden op bezoek met een megazak vol kleertjes van hun dochter. Superblij mee, kan er zelfs nog tot dit winter mee doen! heb laatst zelf ook om kleding gevraagd. Wat resulteerde in dat ik van oud-klasgenootje kleding gekregen heb en binnenkort krijg ik van mijn nicht nog wat. Want kleding, daar koop je je een breuk aan hoor!
    :D
    Veel plezier met uitzoeken van alle spulletjes, het is superleuk om te doen!

Deel Deze Pagina