nou mijn dochter is 10 maanden maar wij hebben haar dus aangeleerd om 2 dutjes tussen door te doen. ze word 's ochtends om 8 uur wakker en daarna gaat ze tussen 11 en 11.30 een uurtje slapen. daarna doet ze tussen half 4 en 4 uur nog een dutje. dat ging altijd heel goed maar sinds 2 weken niet meer het lijkt of ze teveel slaapt nu want 's avond rond 9 uur moet ze dan slapen maar we zijn soms wel; meer dan n uur bezig om haar in slaap te krijgen het is zo vermoeiend voor ons en zo hebbebn mijn man en ik ook geen tijd voor elkaar 'svonds. hoe doen jullie het en hebben jullie misschien tips voor mij>? ik heb geprobeerd om maar 1 dutje tussendoor te laten doen maar dan is ze zo moe en chagerijnig en alleen maar aan t jammeren. moet ik dit anders gewoon volhouden en haar wakker houden ook al is ze zo moe? heb echt wat tips nodig! dank jullie wel alvast
Ik weet wat je bedoeld het is een vermoeiende periode. Ik heb met exact hetzelfde gezeten. Dano deed ook 2 slaapjes die tijd en was dan vaak savonds ook laat wakker. wij zijn geen strijd met hem aangegaan, want dat werkt averechts. Ik ben die slaaptijden gaan losgoioien, met andere woorden hem pas op bed gaan leggen wanneer hij echt moe oogde en hadnjes wrijven enzo. Dan nog even gerekt en op bed gelegd. Het kwam dan weleens voor dat hij pas rond 17u moe werd, dan ging hij vaak even op bed, 3 kwartier tot een uurtje. waarna we hem wakker maakten en het normale ritme volgden. Dat ging vaak goed, en als vanzelf sliep hij 1x per dag. toen 3 a 4 uur per dag. nu nog maar 1,5 uur
Hier idem.. de ene dag slaapt ze 2 x en de andere dag maar 1x tussen door.. Ligt er aan hoe moe ze is. Dwingen om te slapen kun je ze toch niet.. rond deze leeftijd begon Esmee ook te rommelen met d'r slaapjes en er is geen ritme in te vinden.. probeer het los te laten en mee te gaan in haar ritme..
hier zit er ook geen ritme in... Mijn zoontje heeft veel slaap nodig, maar kan vaak moeilijk in slaap komen, dus vaak vergeefs op bed gelegd en dan huilen geblazen. We leggen hem op bed zodra hij regelmatig begint te gapen (niet bij eerste gaapje) en in zijn gezichtje gaat wrijven. Dat is vaak 's ochtends een uurtje (wordt al om 6 u00 wakker), vaak van 8u00-9u00 en in de middag is het wisselend hoe lang. Vaak vanaf 12u30. Soms slaapt ie dan maar 3 kwartier of een uurtje en soms is ie zo bekaf dat ie een inhaalslagje maakt van 2,5u! Geen peil op te trekken dus...
hier meestal nog 3 dutjes.. en als jesse van 17.30 tot 19.30 slaapt gaat ie er 's avonds ook later in inderdaad, maar wat bedoel je met in slaap krijgen? Jesse gaat er half 9 in en wat ie doet moet ie dan zelf weten soms horen we hem om kwart over 9 nog maar ja ik kan hem niet dwingen om te gaan slapen...
Yannick sliep nog twee keer per dag, maar als ik ging zwemmen 's ochtends, was ik laat thuis en sliep hij dus later, waardoor hij het op één keer redde. En dat ging eigenlijk beter, want 's middags wilde hij nooit slapen, maar was hij wel echt moe. Iets doen hielp dus... Nu ga ik dus vaak rond de tijd dat hij altijd ging slapen even op de fiets boodschappen doen ofzo met hem, dat vindt hij geweldig want dan ziet hij mensen en krijgt hij aandacht en dat houdt hij het prima vol tot ongeveer half 12, slaapt hij 2 uurtjes en houdt hij het de hele dag lekker vol! Hij voelt zich er veel lekkerder bij en ik vind het ook wel makkelijk!
sinds een paar dagen is het 1 grote slaap geworden van 11.30- 14 en verder niet (meestal rond 8 uur uit bed en 19 uur in bed) Dus ik merk ook veranderingen, maar we gaan er gewoon in mee...
Eva slaapt van ongeveer 10:30 tot 12:00. Maar ook wel eens om 11:30 en dan slaapt ze soms iets langer, maar hooguit 2 uur.
Demi slaapt al zeker ruim een maand nog maar 1x en dat is om 12 uur (soms ietsje eerder) tot ongeveer 2 a 3 uur (verschilt per keer) En dat is het. Dan gaat ze rond 18 uur op bed voor de nacht.
bij mij zijn de jongens vaak om 7 uur uit bed.Dan slapen ze van 11uur tot 12uur en dan soms nog tussen 15:30 en 16uur.Om 18uur gaan ze naar bed en slapen tot de volgende ochtend.Ik laat ze steeds meer zelf hun ritme aangeven en soms kom ik dan maar uir op 1 slaapje. Op het KDV slapen ze altijd wel wat meer dan thuis.
keano slaapt van 11uur tot half 1 en dan s'middags van half 4 tot half 5. ik zeg erbij ik maak hem zelf wakker want als het aan hem ligt slaapt hij veel langer. maar dan zit ik er in de avond mee. zo gaat het goed en hopelijk zal dat nu ook zo blijven. smorgens is hij overigens rond 8uur wakker slaapt bijna 12uur per nacht
Jelle (van 2 januari) slaapt vaak nog 3 keer op een dag. 's Ochtends zo tussen half 8 en 8 uur wakker, dan meestal rond 9 uur weer op bed. Hij slaapt dan vaak tot ongeveer half 11 - 11 uur. 's Middags verschilt nog wel, of ie een slaapje doet vanaf 1 uur ongeveer, of vanaf 4 uur nog even... of allebei. Ik kijk gewoon wanneer hij moe wordt, en dat gaat altijd wel goed. 's Avonds slaapt hij dan vanaf half 8 - 8 uur weer. Alleen als ik eens een dagje met hem op pad ga, de stad in om te winkelen ofzo (zoals vorige week, met mijn 2 zussen en m'n moeder), dan slaapt ie niet. Jelle heeft wel echt de rust van zijn bedje nodig om z'n dutjes te kunnen doen.
Ik vind je dutjes overdag eigenlijk erg kort? Mss is je kindje 's avonds gewoon zo ontzettend moe, dat ze daardaar van slag is en gaat huilen. Met 10 maanden sliepen mijn kinderen in de ochtend 1 uurtje, van 10 tot 11 ongeveer en 's middags 2 tot 3 uurtjes, gemiddeld van 13.30 tot 16.00 uur. En dan 's avonds om 19.00 à 19.30 naar bed. Is altijd prima gegaan, ik heb 's avonds nooit geen inslaapproblemen met ze gehad. Oververmoeide kindjes lijken soms niet moe, maar kunnen wel erg huilderig worden naarmate ze meer slaap tekort komen. Ik zou in jou situatie zeker je kindje niet korter laten slapen overdag, eerder dus wat langer... Wat je eventueel ook nog kan doen (ging hier pas vanaf een jaar, maar kan bij jou nu al werken..), is het ochtendtukje eraf te halen, dan rond 12.30 à 13.00 uur op bed en lekker 2,5 a 3 uur laten slapen. Mss dat dat beter werkt voor je kindje, al is zo'n lange ochtend nog een lange ruk voor zo'n kleintje...
Hier ook steeds een paar weken moeilijk als hij een slaapje minder ging doen! Bij 8 maanden van 3 naar 2 slaapjes, hij was er duidelijk aan toe, maar inene was voor hem te vermoeiend. Ook van 2 naar 1 slaapje paar weken rommelen. Tijn zit nu sinds 2 maanden(bij 16 maanen!) op 1 slaapje, en dit gaat pas sinds een maand goed. Daarvoor wisselen en soms nog 2 slaapjes. Het is gewoon even een ritme vormen, aanpassen, en dat is niet in 1 dag gebeurt! Kijk naar je kind, en begin met af en toe een slaapje minder, en zo bouw je het af! kus miek
Hier nog 3 slaapjes. Ongeveer zo: 09:00-10:30/11:00. 13:00-14:00 16:00-17:00. En dan vanaf 19:00 echt naar bed. Misschien is je meid wel oververmoeid, zodat ze 's avonds niet in slaap kan komen?
Hoi, Onze zoon doet nog drie slaapjes. Na 1 1/2- 2 uur crasht hij gewoon, en moet hij even slapen. De nachten doet hij eindelijk 'goed'. Slaapt van 18.30 tot 06.30. Overdag slaapt hij in totaal 4 uur, verdeeld over drie slaapjes. Ik zie niet veel ontwikkeling de laatste maanden mbt zijn slaappatroon overdag, hij kan met moeite langer dan twee uur volhouden. IK krijg van anderen te horen dat hij teveel slaapt, maar goed ik kan mijn zoon toch niet dwingen niet te slapen, als hij huilt en omvalt van slaap. Ik volg zijn ritme. Het is erg actief en druk kind. Dus hij heeft zijn slaap gewoon nodig. Verandert vanzelf wel.
hier ook maar 1 dutje tussen de middag ik ben t gewoon gaan rekken soort van. ze is er sochtends zo rond 8-9 uur wakker. en dan rond half 1 gaat ze lekker naar bedje. samen gordijen dichtdoen en alles weltrusten zeggen.en dan zetten we haar in bed neer en gaat ze zonder morren lekker slapen.vaak gelijk en soms na een paar minuutjes als ze nog ff lekker zit te kletsen tegen dr knuffels. en dan slaapt ze ongeveer zo'n 2 uurtjes.en dan gaat ze er savonds tussen 19.00 en 19.30 weer naar bedje tot de dag erna tot een uurtje of 8 of 9...