AANDACHT.. ik word er echt gék van..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jucade, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vandaag zit t me even tot hier. Bah, wat een rotdag zeg. Justin is de laatste tijd zo aan het uitproberen (is normaal dat weet ik) Ik geef m al veel aandacht, doe leuke dingen met hem maar zodra hij geen aandacht meer heeft, gaat ie negatieve aandacht vragen, zoals gek doen, aan mij hangen/op me zitten, hard praten zodat mn man en ik niet eens normaal kunnen communiceren. Hij plast sinds een maand in zijn broek EXPRES (alleen bij ONS thuis en als hij met 1 van ons weg is). Ik probeer werkelijk álles voor hem te doen wat mogelijk is. Ik weet dat ik niet lekker in mn vel zit, dat dat mee speelt. De komst van de nieuwe baby's natuurlijk mee getelt. Hij krijgt ontzettend vaak positieve aandacht en stimulans. Maar dit slaat echt alles, vanavond is ie zonder pardon naar boven gestuurd omdat ie op de muur aan het tekenen was. Ik was er écht klaar mee.. BAH BAH BAH en dan heb ik er straks nog 2 kids bij :$

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En constant mij roepen op niks af.. zodat ie toch weer aandacht heeft..

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik herken het gedrag wel een beetje bij mijn zoon, vooral mij en mijn man niet de gelegenheid geven met elkaar te communiceren...
    Inderdaad doodvermoeiend! Ga vanavond lekker vroeg naar bed, de boel de boel, en je zult zien dat het morgen beter gaat.
    Gewoon een dag met een gaatje die je snel moet vergeten:)
    Knuffel

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kan er ook wat van hoor! en ik ben niet eens zwanger haha. Ik speel met hem e.d. en dan ga ik even wat voor mezelf doen en dan vraagt hij negatieve aandacht door met dingen te gooien of te slaan e.d. Ik negeer dit gedrag volkomen (tenzij het de spuigaten uitloopt) en ik beloon alleen positief gedrag. En wat ik ook wel eens doe is naar boven lopen en even 10 minuten op mijn bed te gaan liggen, even tot mezelf komen en op te laden... en dan kan ik er weer tegen aan!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik merk dat ik het met dit weer ook een stuk minder kan hebben... De 'discussies' het strijden (wie houd het het langste vol) , het brullen om niets.. M'n buik voelt zwaar en m'n lijf behoorlijk uitgeput.
    En vroeg en veel slapen lukt gewoon niet met dit weer.

Vind het echt zo rot, maar ik kan nu regelmatig zó ontzettend boos op haar worden :( en vaak zijn het zulke simpele dingen -dat we weg moeten en ze wil haar jurk niet aan ofzo... Of ze wil iets meenemen wat gewoon écht niet kan.
    Nouja hopelijk gaat het gauw beter. Ik merk wel dat ze leert van het consequent zijn, maar pfff zó slopend.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hoe ging het vandaag Patricia?

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Balen af en toe die dagen! Soms kan je er gewoonweg niks aan doen en is het een fase.

Je geeft al aan dat je het negeert. Maar anders misschien juist straf geven?

Pff hier ook af en toe die dagen, ben dan altijd zo blij als ze in bed liggen. Moet dan echt even bijkomen!

Negeren gaat hier vaak niet, omdat Rick het meestal op Thijs gemunt heeft door de duwen en trekken, schoppen etc. Dus dat kan ik moeilijk laten gaan.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zeer herkenbaar. Zal ook wel de leeftijd zijn, maar ik merk bij mijn dochter, als ze niet genoeg heeft geslapen, dat ze dan nog eigenwijzer reageert. Hier dus echt voor 7 uur in bad en dan kwart over 7 liggen.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Aargh, hier ook van die periodes! En kan er nu zoooo slecht tegen. Ik ben al niet de geduldigste moeder maar sinds ik zwanger ben.. pfff..
    En idd, dat negatieve aandacht vragen. Even 2 minuten geen aandacht? Dan ga ik toch lekker op tafel klimmen of de blaadjes van de planten trekken? Of als papa en mama even met elkaar praten leuk schreeuwen of m'n drinken omgooien.. Bij mij gaat ze tegenwoordig bij zulk gedrag op de gang.
    En bij bijvoorbeeld dat schreeuwen als ze geen aandacht krijgt, eerst zeggen dat ze even stil moet zijn, daarna een waarschuwing dat als ze blijft schreeuwen op de gang gaat en doet ze het nog.. hup, op de gang dus;)
    Nu lijkt het net alsof ze hele dagen op de gang staat:D Is niet zo hoor. We zijn erg van positieve aandacht belonen en negatieve (voor zover mogelijk) negeren maar er zijn grenzen. En gelukkig werkt (dreigen met) de gang erg goed.
    Maar ze kunnen je echt tot waanzin drijven.. Ben eergisteren nog met tranen in mijn ogen naar boven gegaan omdat ik het echt niet meer trok. Gelukkig was er nog een geduldige papa;)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gelukkig ben ik niet de enige.. het is en blijft verschrikkelijk irritant iig.

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Oooo..wat heerlijk om hier herkening te lezen! Af en toe..pfffffff
    Hier dus ook zo een bengel! Hij wil continu aandacht, positief of negatief! Express iets doen wat niet mag en ind. ook hier wordt er bewust in zijn broek geplast!
    Eerst was ik de hele da bezig met hem op het matje te zetten, maar daar ben ik mee gestopt, werd naar mijn gevoel alleen maar erger en de hele dag ruzie pfff..was doodmoe!
    Ik negeer het nu, en ik merk dat het inene een stuk minder interessant wordt allemaal.
    Trouwens, ik negeer geen extreem gedrag hoor! (slaan, schelden etc.) Maar als meneer weer eens zijn electrische speelgoed, in het zwembad gooit omdat ik me mijn dochtertje bezig ben. Dan pak ik het uit het zwembad en gooi het zo in de prullenbak! Zonder iets te zeggen..

sterkte, en suc6 allemaal, kus miek

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook zo, enorm vermoeiend, zeker met dit weer!
    Iedere keer de discussie met Quinn, al vraag ik gewoon wat aan hem bv, kom we gaan even de luier verschonen, NEE ik wil niet, krijg je dan als antw

Op allerlei manieren aandacht vragen, bijdehand grote mond geven, en wel 1000x toen 10 tellen, vermoeiend!!

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    heel herkenbaar.. en blijven zeuren om iets.. bah.. zo naar voor de sfeer.. hier kan ik het alleen ook niet zomaar negeren omdat ze gaan ruzie maken met elkaar.. vanaf welke leeftijd gaat het over ;)

14. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    pfff hier ook hoor, Viggo is 2,5 en ik kán hem af en toe wel wat. Niet luisteren ,expres overal aanzitten waar hij niet aan mag komen. en negeren is vaak het beste maar niet altijd mogelijk inderdaad. We zullen er doorheen moeten, ze zeggen dat het overgaat!
    als ze uit huis gaan ;))

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Pfff dat duurt nog wel even voordat ze het huis uit zijn :p ;)

Deel Deze Pagina