Net zindelijk en een dagje weg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

We zijn nu een weekje bezig met het zindelijk worden van onze dochter. Het gaat eigenlijk hartstikke goed, met heel af en toe een ongelukje.

Nu gaan we zaterdag met mijn s.o. en s.z. en haar dochter naar de dierentuin. Ik ben sowieso voornemens om de wc-brilverkleiner mee op sleeptouw te nemen. Maar ik twijfel nog over een luierbroekje (waar ik dan niet bij zeg dat het een luier is, maar gewoon een hele speciale onderbroek), of gewoon een onderbroekje.

Als het niet zulk goed weer is kan ik haar niet met een jurkje en blote benen laten lopen en dan bestaat natuurlijk de kans dat ze (1 of meerdere keren) in haar broek/legging plast. Onhandig en voor haar ook niet fijn. En nou ja, als het wel mooi weer is is het ook niet ideaal natuurlijk als ze meerdere keren haar onderbroek nat plast ;).

Dus ja, wat is wijsheid? Hoe pakten jullie dat aan?

Oh ja, verzetten van de dierentuindate is geen optie.

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gewoon gaan met een aantal schone onderbroeken en een zakje waar je de natte spullen in kan doen als het nodig zou zijn.
    geregeld een wc opzoeken. Ik zou geen luierbroekje aan doen dat is denk ik erg verwarrend.

komt echt wel goed geniet van je dagje uit

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    K nam het potje mee onderin de kinderwagen en gewoon verder vertrouwen en genoeg schone kleren mee. Voor het auto rijden even laten gaan en erna weer even. Gewoon telkens even vragen en als ze aangeeft te moeten een wc zoeken of even op t potje laten gaan op n stille plek.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat goed van haar!

Ik zou toch voor de gewone onderbroek gaan, genoeg reserve meenemen en regelmatig een wc opzoeken.
    Kan ze haar plas al wat langer ophouden? Of heeft ze veel kleine plasjes?

5. Amethist

Nee, ze heeft niet veel kleine plasjes. Ze plast een paar keer per dag een flinke plas. Het heeft ook geen enkele zin om haar op de wc te zetten als ik het idee heb dat ze moet plassen. Ze gaat echt pas als ze zelf wil. Heel af en toe dus met gevolg dat ze toch net te laat is. Da's wel lastig dus als we weg zijn, want als ze dan zegt dat ze moet, dan moet je nog op zoek naar een w.c.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wat ik deed is eerst achtehalen waar de wc's waren. Zodat je in geval van nood in elk geval weet waar je ongeveer moet zijn. En misschien ipv een jurk een (korte) broek aandoen? Zodat het bij eventueel misgaan niet volledig langs haar benen gaat. Ik zou onderbroeken en broekjes/leggings meenemen, droge washandjes en billendoekjes. Daarmee kun je haar snel schoonmaken, drogen en weer verder.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter denkt dat een luierbroekje ook een onderbroek is, dus ik gebruik met uitjes en in de auto een luierbroekje. Je kunt kijken of jouw dochter ook gelooft dat het een onderbroekje is (je trekt ze immers op dezelfde manier aan).

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier zeggen we altijd tegen dochter dat we weg zijn en dat ze goed op tijd moet aangegeven dat ze moet omdat het soms ff kan duren voordat we bij de wc zijn, tot nog toe gaat dat prima.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik nam altijd een tas mee met flink wat schone broeken en onderbroekjes. En een handdoek op de zitting van het auto stoeltje.

10. misa

misa Niet meer actief

Ja lastig! Ik zou ook erg twijfelen tussen luierbroekje (als onderbroek) aan of genoeg onderbroeken en kleding. En misschien alsnog een paar luierbroekjes voor als de reserve kleding op is...! :)

11. Amethist

@ Panda: Mijn dochter is in haar taalbegrip helaas nog niet ver genoeg om dat te kunnen begrijpen. Vaak zie ik al wel aan haar dat ze moet plassen, maar ze plast dus ook echt pas als ze zelf echt moet en wil.

@ Misa: Ja, da's ook wel een goed idee denk ik, beiden meenemen.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Luierbroekje zou ik zeggen, in ieder geval in de auto....Wij deden dat de eerste weken ook, vangt soms toch net wel een half plasje op. Eenmaal in de dierentuin evt. verwisselen voor gewoon ondergoed (het is wel zweterig, zo'n luierbroekje met dat plastic).

Komt goed, het is even wennen maar je zal zien dat het goed gaat! En super dat ze nu zindelijk is!!

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoe reageert ze eigenlijk als ze per ongeluk in haar broek plast? Kan ze daar wel tegen of raakt ze overstuur? Als ze er goed mee overweg kan, dan zou ik echt alleen voor de onderbroek gaan. En anders een luierbroekje over de onderbroek. Dan heeft ze wel het gevoel van een onderbroekje aan hebben, maar is niet alles nat mocht het toch misgaan.

Ik zat ook altijd heel erg na te denken over dit soort dingen. Maar uiteindelijk ging het toch vanzelf wel goed. Maakte ik me er vantevoren drukker over als nodig was.

Veel plezier iig!

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier had ik altijd een luier bij als ze dan moet plassen en er was geen wc in de buurt deden we die snel om. Echter hield ze dan toch d`r plas op. Had ook een potje in de auto staan. Als ze ondeweg moest zetten we gauw de auto aan de kant en kon ze op het potje..
    maar eigenlijk is het onderweg hier nooit fout gegaan.
    Veel plezier !

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    De eerste 2 weken deed ik toch een luierbroekje om als we weg gingen. Daar plaste ze ook echt in, voor haar was het echt een luier. Op een gegeven moment bij een kort trapje uitgelaten en dat ging goed! En hier ook een meisje dat zich niet op de wc laat zetten. Ze gaat wanneer ze moet en niet wanneer ik het wil ;) zoals vlak voor we ergens heen gaan! Tot nu toe nog geen ongelukjes gehad :) onze dochter plast ook in 1x veel, dus niet vaak op een dag kleine plasjes.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gewoon een luier omdoen! Wat een gedoe zeg.
    Geniet van je dagje dierentuin en ga de dag erna weer aan de slag!

17. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Niet bij elk kind een geweldig advies: bij sommige ben je terug bij af of willen ze niet meer.

Luierbroekje werkt ook alleen als ze het als onderbroek zien, hangt ook af van je kind.

Luier uit = luier uit en nooit meer aan.
    Je neemt gewoon genoeg reserve setjes mee en plastic tasjes en gaan.

Wij gingen vanaf dag 3 met dochter op pad en zoon moest op dag 1 al mee naar school.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    Ik nam 2 droge setjes mee en had gewoon met zoontje de afspraak dat als hij 2x een ongelukje had gehad omdat het allemaal toch wel erg leuk was en de wc zo ver weg we dan een luierbroekje aan deden met het laatste setje droge kleren zodat het niet zo erg was als hij niet op tijd bij de wc was. Wij hadden dus altijd beide mee en nooit de luierbroekjes nodig gehad. In de auto deed ik in het begin vaak een plastic tas op de zitting zodat mocht het mis gaan niet de hele stoel nat was en hij er dus nig gewoon op kon zitten, daar wel een keer erg blij mee geweest, midden op de brug van milau kun je echt niet stoppen ;)

19. Amethist

Nou, we zijn alweer terug van de dierentuin, want het bleef maar regenen :(. We hebben haar gewoon een luierbroekje aangedaan. Ik had echt geen zin in gedoe met broekplassen enzo. Ze ligt nu te slapen en straks doen we gewoon weer een onderbroekje aan.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou een potje meenemen. En wel luierbroekje voor in de auto deed ik in het begin. Niet specifiek benoemd dat het een luierbroekje was trouwens. Ze gaf toch nog gewoon aan als ze moest plassen.

Deel Deze Pagina