help wie heeft dit ook gehad zoontje 3 jaar en sexualiteit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendyd, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo ons zoontje van 3 en een half jaar is sinds een maandje bezig zijn lichaam te ontdekken en trekt dan ook geregeld zijn kleding uit en speelt met zijn dingetje. wij hebben hem duidelijk gemaakt dat hij dat alleen maar op zijn kamer mag doen, maar niet met andere mensen erbij omdat dat niet netjes is. maar nu komt het ergste vanmiddag heeft hij het op de peuterspeelzaal ook gedaan al zijn kleding uitgedaan en spelen met zijn dingetje. en hij vroeg ook aan een kindje of ze doktertje wilde spelen. toen de leidster dit zei kon ik wel door de grond zakken van schaamte. dat hij zijn lichaam ontdekt oke, maar dan wel op zijn eigen kamer. wie heeft dit ook gehad en wat hebben jullie eraan gedaan? groetjes wendy. ik zit er best mee, want dalijk denkt ze nog dat wij er iets mee te maken hebben ofzo.

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

tja, hier doen ze dat niet . ze weten daar best dat sommige kindjes daar meer mee bezig zijn dan andere. blijf uitleggen dat dat alleen thuis mag, en niet met andere kindjes, en vraag of de leidster er op willen letten en het ook willen uitleggen op het moment dat hij andere wil laten zien hoe interessant zijn lijfje toch wel niet is. ;) boos worden heeft geen zin. want dan word het zo'n taboe. succes.

3. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Volgens mij heeft het niks te maken met sexualiteit.
    Hij is zijn lichaam aan het ontdekken...

Kan me wel voorstellen dat het vervelend is voor je....

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ken het ook nog niet hier
    ik zou indd niet boos worden en gewoon elke keer weer proberen uit te leggen dat het best mag maar op zijn eigen kamer

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Björn ging het rond die leeftijd ook doen, aan het begin was ik er ook erg allert op. zodra hij maar met zijn hand in zijn onderbroek ging zat ik er bovenop. Op een gegeven moment had ik het met mijn moeder erover, en die gaf de tip om het een week compleet te negeren...want wat is leuker dan iets doen waarbij je weet dat mama daarop reageer (negatieve aandacht)...dus zo gezegd zo gedaan. Aan het begin keek hij mij aan, verbaasd dat ik niet reageerde..dan liep ik naar de keuken en vroeg of hij iets wilde drinken (zodat ik hem onbewust toch liet stoppen)...en VOILA na ruim een week deed hij het niet meer.

Misschien een tip, misschien werkt het niet maar het is het proberen waard..

Succes ermee!

Deel Deze Pagina