hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sporty78, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    vorige week bij de VK was mijn onderdruk veel hoger dan normaal. Anders was het 70 en nu 90! Nu moet ik morgen terug komen om nog een keer te meten. Ik vind het best spannend, zie al helemaal beelden voor me dat ik 3 maanden plat moet ofzo.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

2. Niet meer actief

Nee, ikzelf niet, heb iedere keer een te lage bloeddruk!
    Maar m'n vk zei, beter te laag dan te hoog.

Suc6 dan maar bij de vk morgen!

Liefs Xena

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geen ervaring mee die van mij is steeds normaal

4. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    Ik had gisteren ook een hoge bloeddruk. Volgende keer gaan ze weer meten en als het dan nog te hoog is dan moet ik door naar het ziekenhuis.

Wie weet hoe het dan verder gaat? Onder controle bij het ziekenhuis/gync? En wat zijn evt. de risico's?

5. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik denk niet dat je met een onderdruk van 90 drie maanden plat hoeft hoor. Maak je gewoon niet druk, is ook slecht voor je bloeddruk! Het komt vast allemaal goed. 2 controles geleden was mijn onderdruk ook iets van 85 of 90, de laatste keer was het 70 en ik hoop dat het morgen ook goed is...

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb er ervaring mee. Het is misschien niet leuk voor je om te lezen en het wil absoluut niet zeggen dat het jou ook gaat gebeuren, maar het kan wel!

Mijn bloeddruk steeg ook ineens in de 27e week. Nog twee weken aangekeken en omdat hij nog niet zakte moest ik stoppen met werken en twee maal per dag een uur gaan liggen rusten. Ook mocht ik niet teveel doen in het huishouden. Met 29 weken ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis omdat mijn onderdruk toen 90 was. Aan de ctg gelegen, bloed en urineonderzoek gehad en een echo. Met mij en de baby was alles prima, dus ik kon weer naar huis en mocht ook weer naar de vk terug. Dit twee keer per dag rusten heb ik vol moeten houden tot het einde. Met 35 w 5 d had ik ineens een onderduk van 115 en een spoortje eiwit in de urine. Ik moest weer naar het zh voor ctg enz en toen moest ik wel blijven, ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben. Uiteindelijk ben ik twee dagen later bevallen (36 wk) dmv een spoedkeizersnee omdat het met mijn zoontje niet meer goed ging. Hij was nogal te licht en moest in de couveuse. Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en is hij een gezonde knul!

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik had zelf al te hoge bloeddruk voordat ik zwanger werd, en slik daar medicijnen voor (wel minimaal). Mijn 1e afspraak was dan ook bij een gynaecoloog, als mijn bloeddruk zo blijft 85/140 is het goed en hoef ik de medicijnen niet te verhogen. Mijn volgende afspraak mag ik gewoon bij de verloskundige maar wel in het ziekenhuis.

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap, kreeg ik vanaf de 30e week ook opeens last van een hoge bloeddruk. Ik moest toen ook naar de gynaecoloog toe en werd aan het ctg gelegd, er werd bloed geprikt en urine nagekeken. Alles bleek verder goed te zijn, maar toen de keer erna mijn onderdruk weer 95 was, moest ik bij de gynaecoloog onder controle blijven en mocht niet meer thuis bevallen. De laatste paar weken voor de bevalling bleef mijn onderdruk echter rond de 95/100 en moest ik wel rust nemen. Ik hoefde niet helemaal plat, maar mocht bijvoorbeeld geen huishoudelijke klusjes meer doen.

9. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    hey,

bedankt voor jullie antwoorden, ik ga vanmiddag weer naar de VK, spannend.

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Veel succes vanmiddag.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Succes vanmiddag!

Bij mij was de bloeddruk gisteren (32 weken) ook opeens veel te hoog (150/95-100), terwijl die de hele zwangerschap prachtig was.....ik ben nu best ongerust.....
    Heb gisteren ook een groei echo gehad en mijn kleintje was perfect op schema en al lekker met hoofdje naar beneden...daar ben ik dan wel erg blij om.

12. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn bloeddruk was vandaag ook weer verhoogd, 120/80, moest ik wel even in de gaten houden maar de VK maakte zich nog geen directe zorgen.

13. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    nou ben gister bij de VK geweest, bloeddruk was nog steeds wat geprikkeld maar wel wat beter. Ik moet toch halve dagen gaan werken uit voorzorg. Ik ben gymdocent dus dat is best wel een pittig beroep als je zwanger bent. Ik moet me nu als een oud omaatje gaan gedragen en 's middags even rusten! Ik hoop dat het op mn werk geregeld kan worden met de lessen en dat ik mezelf rustig kan houden want dat vind ik soms best lastig.

14. sinitta

sinitta Actief lid

29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Ik heb ook een hoge bloeddruk, maar ik denk dat het bij mij komt omdat ik het super eng vind om naar de verloskundige te gaan ik zit er al een week van te voren er tegen op, dan denk ik wat zal er nu weer zijn dan dit dan dat.
    morgen moet ik weer heen en kijk ik dan wel wat het nu is..
    die bloeddruk ook:mad:

15. Lotte2

Lotte2 Lid

20 jun 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Hier nog iemand met een te hoge bloeddruk.
    Maak me er wel zorgen om en ben blij dat ik hier even m'n ei kwijt kan.. Voor de zwangerschap slikte ik al medicijnen ivm hoge bloeddruk. Moest daarmee stoppen. Heel de tijd ging het goed tot eergister. Voelde me niet goed en gyn gebeld en kon meteen komen. Bloeddruk was weer 140/95, te hoog dus. Heb nu weer medicijnen gekregen die geen kwaad kunnen. Het is alleen al zo vroeg in de zwangerschap en weet natuurlijk niet hoe dit verder zal gaan lopen. Volgende week moet ik weer terug voor controle om te kijken of de medicijnen aanslaan.

Zie dat jij, Ischa ook al vroeg in de zwangerschap dus al last hebt van een te hoge bloeddruk. Welke medicijnen slik jij? Ik Aldomet. Hoop zo dat het goed blijft gaan.

Groetjes Lotte

16. butterflymom

butterflymom Actief lid

19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    Hier nog iemand met hoge bloeddruk... ben nu 35 weken en 1 dag zwanger

ben gister weer voor echo en controle geweest was mijn bloeddruk 160/100.. moest eigenlijks blijven, maar mijn zoontje moest voor zijn B afzwemmen en mocht onder strenge voorwaarden naar huis.. en moest vanmorgen weer terug komen .. bloeddruk was iets gedaald 160/95 en ik hoefde nu niet echt te blijven of ik moest het zelf graag willen, omdat verders alles nog goed uitwees (echo gister en bloedwaardes enzo) .. nu heb ik dus gekozen om naar huis te gaan en heb moeten beloven dat ik dus rustig aan deed in huis (dus lees helemaal niks dus behalve toiletbezoekjes enzo).. en zodra ik klachten krijg gelijk bellen..

Heb bij onze dochter ghislaine vanaf 37 weken in het zh gelegen ook ivm hoge bloeddruk en daar hadden ze me dus al opgenomen met 145/95 toendertijd.. alleen dit is een ander zh, en zolang ik me nog een beetje normaal voel mag ik thuis blijven gelukkig ..

liefss

17. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hoi Lotte,

Ik gebruik inderdaad ook Aldomet, alleen gebruik ik 1x per dag 250mg en de gynaecoloog vond dit weinig. De laatste keer was hij 140/85 en als het zo zou blijven was het goed en mag het ook bij 1x250mg blijven.
    Maar maak me hierover ook wel een beetje druk.

groetjes
    Bianca

18. Ik heb tijdens mijn zwangerschap van Robin ook een hoge bloeddruk gehad. Rond de 35e week kreeg ik erg veel last van pijn onder mijn ribben. Ik dacht zelf eerder dat het de baby was die erg hoog zat, maar het werd op een gegeven monent zo heftig dat ik haast geen lucht meer kreeg. Lijkt alsof er een band om de borstkast heen gespannen is. Toen mijn bloeddruk werd gemeten was deze gestegen naar onderdruk 100-115, terwijl deze altijd normaal was (rond de 70). Alles begon op te zwellen omdat ik erg veel vocht vasthield. Ik werd toen opgenomen in het ziekenhuis en we werden beide erg goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk is Robin met 36 weken spontaan geboren. Had ook niet veel langer moeten duren anders hadden ze hem gehaald. Hij kreeg het al een beetje benauwd binnen. Als je een hoge bloeddruk hebt neem echt goed de rust die ze je adviseren...niet makkelijk maar wel erg belangrijk!
    Robin is nu een gezonde knul van 10 maanden.

Groetjes

19. Lotte2

Lotte2 Lid

20 jun 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Ha Bianca,

Ik slik 3x pd 250mg om mee te beginnen. Vond dat best veel eigenlijk. 140/85 is wel op het randje volgens mij hoor. Moet je ook vaker op controle?

Groetjes Lotte

20. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Bij mijn eerste had ik hoge bloeddruk. Op een gegeven moment onderdruk van 115 met maximale medicatie. Begin bij mij rond de 32e week geloof ik. Ben destijds ingeleid omdat het niet meer verantwoord was. Hield zoveel vocht vast ook dat ik schoenen van een vriendin aan moest (3 maten groter) Ons meisje was daarom erg klein. 47 cm en 2590 gram. Bij mijn tweede had ik nergens last van. Nu ben ik weer zwanger en hoop dat het allemaal mooi stabiel blijft. Zou niet weten hoe het zou moeten met twee kleintjes. Was echt een compleet wrak toen.

Deel Deze Pagina