Aandelen / coins

Discussion in 'De lounge' started by ZoWelkom84, May 12, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Wij zitten er over na te denken om te investeren in aandelen of coins.

We zijn behoorlijk blue erin dus gaan uiteraard niet direct all-in.

Ik heb het idee dat de coins gezakt zijn en nu best weleens een goed moment kan zijn om te investeren.
    Wat aandelen betreft geen idee waarvan ik denk, heee dat zou een goede aandeel zijn. Shell hoor ik weleens voorbij komen en pas nvidia ofzoiets.

wie doet hieraan en wat is je ervaring?
    Op de risico’s hoef ik niet gewezen te worden :roflmao:

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,310
    2,677
    113
    Female
    NB
    Ik heb wel een aantal investeringen in crypto munten, de markt is nu erg onzeker, dat kan een goed moment zijn om te kopen maar ook juist een heel slecht moment. Ik zou dan beginnen met een klein bedrag in bitcoin. Voordeel van crypto is dat het volatiel is dus in een korte tijd relatief veel kan stijgen ten opzichte van aandelen bijvoorbeeld. Dat is gelijk ook het nadeel want het kan dus net zo hard weer dalen :)

Zuul and ZoWelkom84 like this.
  3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb een kleine beleggingsportefeuille. Ooit eens een bedrag geschonken gekregen van mijn oma, dat heeft mijn vader toen voor mij belegd en dat heb ik nog steeds. Ik heb er zelf ook wel wat bijgestort in de loop der jaren.
    Vorig jaar was het best wel veel meer waard geworden, maar inmiddels is dat weer helemaal ingestort. Ik doe er niet echt actief iets mee.

Af en toe zit ik te denken om iets met crypto's te gaan doen, maar ik snap helemaal niet hoe dat werkt. Volgens mij is het allemaal gebakken lucht. Ik heb een beroep dat om geld draait, dus ik ben echt niet achterlijk op dat gebied, ik heb er ook al een aantal keer geprobeerd wat over te lezen en te leren, maar die crypto-toestanden vind ik echt heel schimmig.
    En omdat ik het niet begrijp, heb ik ook niet zoveel trek om er geld in te steken. Als iemand mij in normale mensentaal kan uitleggen waarom iets dat niet echt bestaat, en dat eigenlijk de uitkomst van een sommetje is dat door een computer is opgelost, steeds meer geld waard kan worden, hoor ik het graag.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nog geen crypto kopen, gaat verder zakken.

ZoWelkom84 and Neuzeke like this.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Om te beginnen zou ik dan kiezen voor crypto investering en niet gelijk groots inzetten. Munten als Bitcoin, Cardano of Ethereum zijn best betrouwbaar om mee te beginnen en de verwachting is dat ze wel weer zullen gaan stijgen. Ben er zelf nog niet zo in thuis, mijn man wat meer. Maar ik verwacht er ook niet rijk van te worden.

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Ja denk je? En waarom denk je dat?

7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Ik verwacht er ook niet rijk van te worden, zou het wel graag willen haha maar ik vind het ook soort knap dat sommige op juiste moment inkopen en weer verkopen(?) noem je dat zo?
    Ik weet dat er apps zijn maar daar heb je toch geen tijd voor dat constant in de gaten te houden? Ik niet iig.. dus hoe doe je dat dan

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Op beide vlakken is het momenteel om te janken. Ik zou even een stabilisatie afwachten.

Neuzeke likes this.
  9. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ik zou je eerst eens echt goed verdiepen in hoe het allemaal werkt voordat je er echt geld in stopt. Luister eens wat podcasts, lees artikelen of een boek erover en bekijk veel opties.

wij beleggen in wereldwijde indexfondsen via Meesman. Beleggen doe je ook niet voor 1 jaar maar echt voor de lange termijn.

Ik zie crypto meer als een beetje gokken, leuk om mee te spelen.

bosi333 and Chayammy like this.
  10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik zou ook eerst inlezen/div Podcasts bekijken.
    De verwachting is dat de cryptomarkt in ieder geval nog heel veel gaat dalen.
    Maar goed, mijn man (ik alleen de globale lijnen) heeft zich er helemaal in verdiept en zegt dat de beste strategie is: verspreiden, periodiek inleggen en een lang adem hebben (>15-20 jaar)

bosi333 likes this.
  11. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,310
    2,677
    113
    Female
    NB
    Dat denk ik ook, aan de andere kant als je het echt voor de lange termijn koopt zou je het nu wel kunnen overwegen.

12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Ja dat is waar ik dus over na aan het denken ben. Nu is die laag en voor lange termijn wellicht voordeel

13. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,310
    2,677
    113
    Female
    NB
    Wat ik probeer te doen is, iedere keer als het daalt een klein beetje kopen. Dus nu rond de 29k, mogelijk straks 25k. En hetzelfde met winst nemen.

14. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Een beetje? 29k en 25k? Dat zijn geen beetjes toch?

Spectre likes this.
  15. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Als je je er verdiept kan het best interessant zijn denk ik.
    Mijn man doet het al jaren, eigenlijk geen ideewin welke aandelen het geld zit. Ik hoor wel eens namen maar het zegt mij niet zo veel.
    Hij houdt zich er wel veel mee bezig. Maar hij koopt en verkoopt volgens mij heel snel, daar is een bepaalde naam voor maar daar kom ik niet op zo snel.
    Soms gebeurd er dagen niets en laat hij het staan, soms stijgt het een paar procent en verkoopt hij het en koopt weer iets nieuws. Maar hij weet er wel het 1 en ander vanaf.

Er staat nu rond de 25000 euro op en dat is geld dat laat maar zeggen "extra" is dus geen geld dat bij verlies voor problemen zorgt, al zou het zonde zijn.
    Soms is de "winst" 1200 op een dag soms 600, maar op het moment is het volgens mij niet een supergoede tijd en doet hij er niet zoveel mee.

Als je er niet veel vanaf weet zou ik me er eerst eens goed over gaan inlezen.
    Zelf zou ik het nooit aandurven om dat zomaar te doen;)

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    Let op dat hetgeen dat die maffe markt nog een beetje normaal/stabiel houdt, ineens ook aan het schuiven is op een manier die voor onmogelijk werd gehouden

Opzienbarende cryptocrash: ‘waardevaste dollarmunt’ ineens nog maar 17 cent waard
    https://www.volkskrant.nl/a-b548b273

17. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik had in je vorige topic ook gereageerd dat mijn man veel belegd. Wij beleggen niet in crypto. Precies wat @Luppy zegt, iets wat je niet begrijpt moet je geen geld in stoppen.

Shell was een goed idee... vorig jaar! Ik heb ze gekocht voor € 13 per aandeel, nu staan ze het dubbele.

Wat @siriel beschrijft doen wij juist niet. Wij zijn van 'buy and hold'. Mijn man volgt het beursnieuws en de fora. Wanneer hij ziet dat een aandeel zakt, gaat hij uitzoeken waarom dat is. En als hij verwacht dat het aandeel weer gaat stijgen, kopen we in. Vorig jaar dus met Shell. Dit jaar met de banken.

Je moet je echt inlezen als je rendement wil maken. En als je daar geen zin of tijd voor hebt, is beleggen in fondsen je beste optie. Dan wordt je inleg automatisch gespreid door een professional.

ZoWelkom84 likes this.
  18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,959
    3,838
    113
    Female
    Hier in november/december begonnen met crypto.
    Eigenlijk het ideale moment want ik zag het alleen maar zakken. Direct aangeleerd dat je dus alleen mag uitgeven wat je niet zal missen.
    Begin je in crypto en je ziet het alleen maar stijgen ga je misschien je emoties laten bepalen en meer erin stoppen dan dat je kan missen.

Zelf heb ik enkele munten waar ik heel fel in geloof maar denk dat iedereen in de cryptowereld na gisteren wel heeft geleerd dat je voorzichtig moet zijn. Niet alles op 1 munt zetten. Goed kijken in welke munten jij toekomst ziet en best verspreiden over enkele munten.

Traden doe ik niet, daar ben ik veel te nieuw voor.

Aandelen niet bekend mee.

Neskio likes this.
  19. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,310
    2,677
    113
    Female
    NB
    Haha ik bedoel niet dat ik dat bedrag uitgeef :roflmao:ik bedoelde als bitcoin een waarde heeft van 29k en 25k dan investeer ik een paar honderd euro, dus ik koop geen hele bitcoin ;)

bijnamoeder likes this.

Share This Page