aanelkaar schrijven,hoe?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje leest zelf de instructies van zo een opdracht en werkt goed zelfstandig. dat weet de juf ook. (hij was ook bij haar geobserveerd)het is gewoon dat ze steeds vergeet of niet kan kiezen waar ze moet beginnen. maar niet met hoofdletters...niet met een projectieapparaat blaadje met spiegelbeeld...

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

het gaat er net om da tje zoontje het alleen kan.. het gaat er om dat de juf er tijd in moet steken.
    hij heeft net zo veel recht op begeleiding bij zn werk dan elk ander kind.
    en als hij klaar is moet ze ook de moeite doen om te kijken wat hij heeft gedaan en hem te wijzen op eventuele fouten.
    dat is leren.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tja, even kijken wat hij gedaan heeft. maar dat is ook zo bij die kleurplaatjes toch? ik snap het gewoon niet...waarom zeg zij het dan hem? hij gelooft wel aan haar en verwacht het ook.

4. Saskia78

#64 Saskia78, 29 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2014
    mja en na een paar loze beloftes... gelooft hij het niet meer.

toen begon "de ellende" pas echt bij ons

en doodongelukkig kind dat ook niet meer gemotiveerd was om er iets aan te doen.
    zie die dan maar eens aan het werk te krijgen dan weer...
    En als ze dan eindelijk van de juf iets leuks mocht doen.... Deed ze het niet. Of de juf aan een afspraak herinneren... Waarom zou je als het de juf toch niet interesseert?
    Waarom zou je dan uberhaupt nog de moeite doen om iets te doen?

en dat was vervolgens voor de juf blijkbaar een prima reden om gewoon helemaal niks meer te doen...

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pfff,saskia; gelukkig zijn die tijden voorbij!ze had gewoon pech met haar juf. zo machteloos ben je dan tegenover je kindje...

onze juf heeft met zoontje gesproken en hem uitgelegd hoe het te werk zal gaan; (ze heeft die gewoon vergeten om uit te printen, en er was een andere juf in de klas, die dus helemaal niks van wist; de juf was op school maar ze moest andere dingen doen. er was dus een inval juf in de klas)
    vanaf morgen begint hij en met oefennigen van de schrijf bewegingen...gelukkig maar; niet meteen de hoofdletters natuurlijk...

6. Saskia78

inmiddels is het morgen wel donderdag ipv maandag....
    dus ik zou het wel in de gaten houden evengoed.

en nee, de problemen zijn zeker nog niet over belize.
    ik hoef dr enkel niet meer huilend de klas in te slepen.. maar het is niet alsof ze nu wel met plezier naar school gaat.
    het gaat "acceptabel" en daar blijft het dan ook echt bij.

binnenkort naar een logopedist om te kijken waarom ze nog steeds niet fatsoenlijk kan schrijven...
    (best knap als je al met 2 jaar je eerste letters leest/herkent, en met 4 kunt lezen.. en je kunt met 7 jaar nog steeds niet fatsoenlijk schrijven... )

en als je vraagt wat er leuk was die dag op school?
    dan is het steevast.. overblijven of de pauze of vrij-lezen.
    echt goed... is echt niet van toepassing :)

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Jumbo Playlab Ik Leer Schrijven Speluitleg - YouTube

nou jaa...ik kreeg net zijn rapport van wat hij deed deze week op de talentenlijn...
    nu snap ik het eindelijk...
    zoontje koos ik 'leer schrijven' voor op dinsdag...en dat is bovenstaande koffer...en dat was dus wat er was beloofd. ik leer schrijven van jumbo...hij was daarin al begonnen voor de letters(verplicht alle lijnen en golven gedaan en na de vakantie was hij dus bij de echte letters, of al bij de blokletters)
    maar de juf had het niet klaar gezet. en zij kon zelf niet voor de klas staan. er was een inval juf die nergens iets van wist.
    er was van die kaartjes de aller laatste alleen in de klas aanwezig, zonder de set. nou zoontje heeft dat wel dus gedaan.

het kaartje was dus helemaal geen projectieapparaat kaart zoals een andere moeder mij vertelde.
    het zijn kaarten waarop je oefent en je houdt het voor licht en je ziet of je letters precies op de controle letters zitten. dan heb je het goed gedaan.

hoe kwam ik erachter? nou, op zijn wekelijkse rapport staan stickers met de afbeeldingen van spelletjes die hij gedaan heeft. hij kiest zelf aan het begin van de week. en gedurende week krijgt hij die dingen.
    de hele lijn is bedoeld om de kinderen te leren zelfstandig te werken.

pfff een beetje meer informatie zou me goed doen. ik moet zelf allemaal uitzoeken op internet van die stickers. ik ga voortaan echt in zoontjes woorden geloven. hij vertelde dus echt wat er allemaal was. (de juf had het niet klaar gezet terwijl zij dat beloofd had)
    de sticker was dus door zoontje geplakt zodat de juf weet wat ze klaar moet zetten voor hem. maar zij was er niet zelf. en de koffer was zoek...

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is dus echt een leer ding met spiegelbeeld letters op de achterkant!!!

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij had alle letters al eens geoefend;

Deel Deze Pagina