Hoi, Wij zijn aan het oefenen met bv in de fles geven. Nu wilde ze laatst meer drinken dan ik er in had gedaan (baal baal), dus nu deed ik er een hele voeding in. Die ze nu dan weer niet wilde drinken, dus veel voeding over (ook baal baal). Kun je die voeding dan weer opnieuw aanbieden? Sowieso varieert het advies over de uren die je bv kunt bewaren buiten de koelkast nogal, maar ik hou het maar op max 5 uur. Maar kun je een fles waar al aan gedronken is, enkele uren later opnieuw aanbieden? Ik wil nog even geen koelkastmelk aanbieden om de kans van slagen het grootst te maken namelijk. Ik denk zelf dat de bacteriën in een al aangeboden fles al vrij spel hebben gekregen inmiddels en dat het niet kan om opnieuw aan te bieden, dus ik gooi het weg, maar vind het ook wel zonde. Iemand hier die het weet?
Ontdooide (uit de diepvries) of opgewarmde (uit de koelkast) moedermelk kan je gedurende 1 uur opnieuw blijven aanbieden. Vers gekolfde melk kan tot 6u buiten de koelkast (op kamertemperatuur) bewaard worden. Maar je kan het niet 6u lang aanbieden, maar ook slechts 1u (inderdaad omdat de mondbacteriën anders al vrij spel hebben). Na die 6 resp. 1 uur kan je het hoogstens nog gebruiken in het badje (maar ook dan zou ik er niet te lang mee wachten), maar niet meer consumeren. Als je zuinig wil omspringen met je verse melk, dan zou ik 2 halve porties klaarzetten. En dan is de ene portie gewoon de ene borst en de andere de andere borst. De pauze is dan kort, zoals ze aan de borst gewend is. En als ze genoeg heeft aan 1 fles (borst), dan kan je de andere bij de volgende voeding (binnen de 6u) nog aanbieden.