Aangeboren heupafwijking

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Veertje1986, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Je hebt groot gelijk Love, als het kon had ik dat ook gedaan.
    Ik moet zeggen dat mijn dochter erg slecht tegen dit warme weer kan. Ze slaapt zowel overdag als 's nachts vrijwel niet, huilt veel en zit steeds onder de warmte uitslag. Zo'n broeierige spreidbroek werkt niet bepaald mee. Het is aardig behelpen.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Het is ook niet te doen met dit warme weer en de spreidbroek, vind het zo zielig voor je dochtertje. Ik heb voor snachts een paar witte katoenen sokken de tenen afgeknipt en die over haar bovenbeentjes ter bescherming zo kan ze toch nog enigszins met blote beentjes slapen. Misschien ook iets voor jullie dochter overdag?

3. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het inmiddels weer wat koeler. Echt zo fijn.
    Als het zo warm is, gebruiken we voor mijn dochter korte leggings. Daarnaast hebben we een laag verband om het plastic aan de achterkant gewikkeld. Hierdoor kunnen we haar nou ook gewoon in haar blote buik hebben. Dit scheelt wel. Het blijft alleen wel warm en broeierig zo'n spreidbroek. Helaas is dat niet anders. We proberen het beste ervan te maken.

4. Love1990

Ik ben ook blij dat het weer wat koeler is, zo'n spreidbroek is idd behoorlijk zweterig. Wij mogen over 2 weken weer naar de orthopeed, hopelijk mag ie dan overdag af!

5. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dat zou heel fijn zijn Love. Dat hoop ik ook voor jullie.
    Dat moment is hier helaas nog heel ver weg.

6. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Ook hier even blij dat het warme weer weg is! Heb vorige week 1 keer 15 minuten gesmokkeld overdag door de kleine meid in het zwembadje te zetten. Voelde heel dubbel, fijn dat ze ook even kon genieten in het badje. Want wat vond ze het geweldig en aan de andere kant ook meteen het gevoel dat je de behandeling vertraagd..... We hebben alleen de afgelopen 4 maanden nooit uitzonderingen gemaakt en is het broekje echt alleen maar tijdens verschonen en douchen af geweest.

Ook hier over een kleine 2weken controle, hoop ook zo dat er weer een goede verbetering is. Verwacht dat we er nog 6 weken bij krijgen en daarna alleen nog aan tijdens het slapen... Zou wel super zijn na dan een half jaar continu dragen en tevens een mooi verjaardagscadeautje voor haar:)

7. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Voor een keertje kan het echt geen kwaad hoor om de spreidbroek 15 minuten langer af te hebben. Mijn dochter en ik gaan eigenlijk altijd samen in bad en nemen daar dan uitgebreid de tijd voor. Zij geniet daar zo van en ik zelf ook. Dit is het enige moment dat zij hem even een tijdje af mag. Ik ben van mening dat dit gewoon moet kunnen en onze orthopeed gelukkig ook.

Altijd spannend die controles. Hopelijk is er inderdaad een goede verbetering te zien. Dat word duimen.

8. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Even een positief bericht van mijn kant. Mijn dochter heeft zich zojuist met spreidbroek omgedraaid van buik naar rug en weer andersom. Dat viel nog niet mee maar het is haar gewoon gelukt. Ik ben super trots. Daarnaast kan ze op haar buik en al zittende zich een beetje vooruit verplaatsen met spreidbroek en kan ze zich bijna optrekken aan de spijlen van de box. Ik heb gewoon tranen in mijn ogen. Ik ben echt zo blij dat zij zich niet laat tegenhouden door zo'n stomme spreidbroek. Ik heb nou weer goede hoop voor de toekomst.

9. Love1990

Super veertje! Hier komt dochterlief met en zonder spreidbroek echt nog niet vooruit (achteruit lukt wel :p ) en optrekken in de box komt niet eens in haar op. Toch fijn dat die kleintjes zich nog zo goed ontwikkelen in zo'n spreidbroek!

10. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dat is zeker fijn Love. Ik heb daar toch behoorlijk over in gezeten. Het einde is voor ons nog lang niet in zicht helaas. Zoiets geeft dan toch weer goede moed.

11. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Wat een knapperds zijn het toch die kleintjes! Ondanks die vervelende broek toch vooruit willen, hier kun je alleen maar trots op zijn!

Ons meisje wil ook vooruit, rollen doet ze niet maar schuift/hopt op haar billen de hele box door en is druk aan het oefenen om zichzelf aan de spijlen op te trekken.
    Maandag weer controle, hoop zo op weer een goede vooruitgang....

12. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Wat een vervelend nieuws! Mijn zoontje (16 weken) heeft nu een week de pavlik bandage om en moest ook heel erg wennen. Nu ligt hij in de box te spelen en is vrolijk, beweeglijk en blij. Ik dacht de eerste dagen dat hij er nooit aan ging wennen. Hij huilde de hele dag, alleen tijdens het slapen was hij rustig. Mijn moederhart deed zo pijn! Maar allebei even doorzetten en dan komt het echt goed! Je kindje zal er snel aan wennen. Ik heb de bandage wel altijd braaf aan gelaten om het advies van de arts niet te ondermijnen.

Ik hoop zo voor jullie dat de pavlik bandage goed werkt en verdere behandeling niet nodig blijkt!

Succes en sterkte ermee!

13. Love1990

Mammie79, hoe was de controle?

14. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Helaas erg teleurgesteld na de controle vanmiddag. De afgelopen weken geen vooruitgang......er wordt steeds gesproken over de afwijkende hoek in graden. Begonnen bij een afwijking van 42 graden, daarna 39 toen 32 en nu 31 gr. We moeten naar 20 gr. Zijn nu dus 19 weken verder na starten van de campspreider.
    Orthopeed was niet tevreden over de vorderingen en stuurt ons nu door naar het Radboud. Hopelijk kunnen we snel daar terecht, ben zo benieuwd maar ook gespannen wat ons daar te wachten staat?? Ben zo bang dat ze een gipsbroek zullen voorstellen.
    Hebben jullie ervaring in Nijmegen of een idee wat we kunnen verwachten qua onderzoeken/behandeling.
    Tot de afspraak de campspreider blijven dragen.
    Mijn man en ik zijn wat verdrietig...wat staat ons allemaal nog te wachten maar houden de moed er toch maar in.

15. Love1990

Och dat is geen leuk nieuws :(. Helaas heb ik geen ervaring in Nijmegen en ook niet wat betreft de verdere behandeling. Al lijkt met het inderdaad logisch dat ze een gipsbroek gaan aanmeten. Hopelijk hebben jullie snel een datum in het radboud

16. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ohh dat meen je niet. Wat ongelofelijk balen. Dat is echt een flinke tegenvaller. Er breekt dus een spannende tijd voor jullie aan. Ik heb zelf geen ervaring in Nijmegen en kan jou ook niet vertellen hoe het verder zal gaan. Hopelijk kunnen jullie snel terecht in het Radboud. Veel sterkte!

17. Love1990

Hier vandaag wel goed nieuws! Spreidbroek mag overdag af. Heup zat nu op 19,5 graden, Max was geloof ik 26. Zelfs de orthopeed vond dat het zeer voorspoedig ging. Zoals het nu staat 22 september de laatste foto en dan mag de spreidbroek af!

18. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Is dat even goed nieuws Love! Wat zullen jullie blij zijn. Gefeliciteerd. Geniet er maar lekker van.

19. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Wat een fijn nieuws voor jullie!
    Als het goed is komt deze geweldige dag ooit een keer voor ons allemaal......maar wanneer.

Hier maar weer de schouders er onder gezet en in afwachting van de oproep, tot die tijd maar niet te veel zorgen maken omdat we nog niet weten wat komen gaat.

20. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Lastig hè dat je geen idee hebt hoe het verder zal gaan en hoelang het hele traject nog gaat duren. Het is allemaal zo spannend en onzeker. Probeer je inderdaad maar niet teveel zorgen te maken. Geniet vooral van je kleine meid.

Deel Deze Pagina