Oei dat is minder Love. Ik moet zeggen dat het wel heel herkenbaar is. Mijn dochter slaapt normaal gesproken al slecht. Wanneer er tandjes doorkomen, is het alleen al helemaal drama. Ze wil dan altijd de hele nacht tegen mij aan liggen en heen en weer gewiegd worden. Op die manier doe je zelf alleen geen oog dicht. Dat van die laken heel strak instoppen, werkt helaas niet. Ze weet hem altijd wel weer los te krijgen. Ze rolt ook haar hele bed door en is vaak druk aan het gymnastieken.
En als je het laken overdwars op het bed legt? Dan kun je de zijkanten helemaal onder het matras leggen.
Dat weet ze ook weer los te krijgen, ze moet er alleen wel wat meer moeite voor doen. De nachten zijn hier momenteel weer ronduit dramatisch. Ik ga er vanuit dat er opnieuw tandjes aan het doorkomen zijn. Wat een ellende, doorkomende tandjes. Mijn dochter verplaatst zich inmiddels half zittend/ half kruipend de kamer door. Zo lukt het haar om zichzelf nog sneller te verplaatsen. Ongelofelijk hoe handig ze op den duur worden met spreidbroek.
Wat goed zeg van jullie dochter, die van ons is liever lui blijft zitten waar je haar neer zet. Omrollen naar buik doet ze wel maar terugtrokken heeft ze geen zin in (en ze kan het echt wel). Tandjes zijn erg vervelend he, die nachten zijn hier ook drama. Tandje 2 probeert nu al een week door te komen maar hij is er nog steeds niet.
Ongelooflijk hoe handig ze zijn met een spreidbroek. Van de week probeerde onze dochter zichzelf in de Box tot staan te brengen!! Ze kwam een heel eind. Omrollen kan ze ook, maar wanneer het niet lukt om terug te rollen.....hard gaan huilen, dan is er altijd wel iemand die me omrolt en ik er geen moeite voor hoef te doen. Nachten hier nog steeds prima! Zo fijn..., inmiddels 7 tanden zonder al te veel problemen.
Jullie meisje doet het ook super mammie! Ongelovelijk he dat ze zich zo goed kunnen ontwikkelen met een spreidbroek. Wanneer moeten jullie dochters weer op controle?
Ze doet het zeker goed! Ben ook trots op haar. Wij moeten 15 sept naar het Radboud (doorverwezen) om daar te horen of de campspreider effectief genoeg is. Laatste controle liet geen verbetering meer zien... Ben zo benieuwd, om dat ze steeds meer kan en zeker ook WIL ben ik zo bang dat ze een gipsbroek zullen voorstellen. Ze is dan net 1 jaar, we zullen wel zien. Tot die tijd maar niet te druk over maken, al valt dat niet mee.........
Mammie je er niet druk over maken lijkt mij ook niet meevallen. Ik hoop echt voor jullie dat de campspreider effectief genoeg is. Duim, duim, duim. Wel heel leuk om te lezen dat jouw dochter ook zo vooruit gaat. Wat een kanjers zijn onze kindjes toch. Love: hopelijk komt tandje twee snel door. Het is wat met die tandjes. Ik moet zeggen dat het ook wel weer handig kan zijn hoor als je kindje liever lui dan moe is. Ik moet mijn dochter echt constant in de gaten houden. Ze zit steeds overal bij waar ze niet bij mag komen, trekt alle kasten en latjes open en gooit alles eruit. Niks is meer veilig. Ze kan ook geen seconden stil zitten. Ik heb mijn handen er vol aan. Wij moeten 21 september weer heen. Dat duurt dus nog een maand. Ze heeft hem dan alweer een halfjaar. Nou maar hopen dat er tegen die tijd veel vooruitgang geboekt is. Wij zijn nou al 2 maanden niet meer op controle geweest. Ik ben wel heel benieuwt hoe het er voor staat, moet zeggen dat ik het aardig spannend vind.
Mammie, ik duim ook voor jullie! Hopelijk heeft de campspreider genoeg geholpen. Veertje, dat geloof ik best. Al mag onze dochter wel iets meer bewegen van mij, zit geen actie in. Sinds 2 dagen snapt ze de vormenstoof, de ronde vorm en de driehoek krijgt ze er zonder moeite in. Onze (voor nu laatste) controle is 22 sept, als alles meezit hoeven wij daarna pas weer als ze goed kan lopen.
Wat knap dat je dochter sinds twee dagen de vormenstoof snapt. Ik kan mij wel voorstellen hoor dat je er wat meer actie in wil hebben. Mijn dochter is alleen compleet het andere uiterste, zij is echt hyperactief, gunt zichzelf geen seconden rust. Het is echt een kleine stuiterbal. Wat meer rust zou hier wel weer fijn zijn. Jullie moeten dus 22 september weer heen. Spannend. Het zou wel heel fijn zijn als jullie daarna pas weer heen hoeven als ze goed kan lopen. Heerlijk dat het einde voor jullie eindelijk in zicht is. Ik ben benieuwt wanneer dat moment uiteindelijk voor ons zal komen.
Dat moment komt voor jullie ook! En wie weet al heel snel. Onze orthopeed had verwacht dat we pas met 15-18 maanden uitbehandeld waren, en nu is ze rond 11 maanden al helemaal klaar!
Dat is het betere werk Love. Echt super fijn voor jullie. Ik hoop dat wij de volgende keer ook goed nieuws krijgen. Ik ga daar alleen maar niet vanuit, anders valt het zo tegen als het niet zo is.
Onze afspraak met de orthopeed is vervroegd, 15 sept staat voorlopig de laatste afspraak (als alles goed is) Mammie, ik wil jullie ook vast succes wensen! Hopelijk is de spreidbroek effectief genoeg. Hoe gaat het nu met jullie dochter? Veertje, hoe gaat het bij jullie?
Wat fijn Love. Ik zal voor jullie duimen dat alles goed is. Alvast veel succes! Mijn dochter verplaatst zich inmiddels in rap tempo de hele kamer door, dit doet ze halfzittend, half kruipend. Daarnaast probeert ze steeds te staan. Met 1 been lukt dat al goed. Die andere werkt alleen nog wat tegen. Mijn dochter heeft het inmiddels helemaal gehad met haar spreidbroek. Elke keer als ze hem na het verschonen of badderen weer om moet, is het flink protesteren. Er goed mee slapen lukt ook nog altijd niet, ze ligt maar te draaien en draaien, kan niet echt een lekkere houding vinden. Vervolgens is het dan weer huilen. De 21ste moeten wij weer op controle komen. Het duurt nou niet lang meer. Ik hoop echt zo dat er inmiddels flink wat vooruitgang geboekt is. Duim, duim, duim.
Jullie dochter doet het super goed met de spreidbroek, hier al een tijdje zonder maar verplaatsen doet ze nog niet. En staan helemaal niet, ze kan geen druk verdragen op haar voetjes. Hopelijk krijgen jullie ook goed nieuws en krijgt jullie dochter wat meer vrijheid terug!
Het zal vanzelf wel komen Love. Het ene kindje is hier gewoon wat sneller mee dan het andere kindje. Jouw kindje is waarschijnlijk met ander dingen weer sneller. Goed nieuws zou echt geweldig zijn. We wachten het af. Het is inmiddels alweer bijna 3 maanden geleden dat wij voor het laatst op controle zijn geweest. Ik vind het zodoende behoorlijk spannend.
Dat snap ik , 3 maanden is best wel lang. Grote kans dat het de afgelopen maanden aanzienlijk verbeterd is! Onze dochter is daarin idd langzamer. Maar toch wel lekker hoor dat je haar ergens neerzet en er een uur later nog zit ik ga het met de orthopeed wel even bespreken, dat ze de druk op haar voetjes vervelend vind. CB vond dat ik de kinderfysio hierbij moest betrekken, maar eerst maar eens advies van een "echte" arts.
Ik zou inderdaad ook eerst maar eens advies vragen aan een "echte" arts. Ik heb zelf nooit zoveel vertrouwen in het consultatie bureau. Hopelijk is er niks aan de hand.
Ik ben ook niet erg tevreden over het CB, laatste keer wou de arts haar heupjes controleren... Nou ja zeg dat doet de orthopeed al, ik vind het zeer slecht dat ze niet op de hoogte zijn van de aandoening van onze dochter
Wat raar dat de arts van het CB de heupjes van jullie dochter wou controleren. Wel heel slecht ja dat ze daar niet op de hoogte zijn van de heupafwijking van jullie dochter. Dat zou je toch anders verwachten. Bij ons zijn ze er wel van op de hoogte en vragen ze ook altijd hoe het er voor staat. Toch hebben wij niks met het CB maar dat komt vooral door alle slechte adviezen die ze daar vaak geven.