Aangeboren heupafwijking

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Veertje1986, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
  2. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    We zijn vorige week naar controle geweest na 3wk gips foto gemaakt en alles is perfect. Het links is niet onderscheiden van rechts en arts zoals hij foto ziet zei dat beter resultaat bestaat niet ze misschien eerder uit gips kan (na 7-8wk ipv 10). Maar volgende foto is over 4wk, dan beslist hij waneer gips uitgaat. Zoals foto is hij heeft bijna geen twijfel dat ze erna klaar is met behandeling/spreiden. Ze krijgt dus geen spreibroek, als na paar maanden controle bleekt anders dan alleen snachts. Positief dus!
    We hopen dat het zo goed mogen doorgaan en we ermee snel klaar zijn. Dochter merkt niets van, we ook niet eigenlijk. Na gipsperiode zal ze elk week fysio krijgen om haar benen en romprotaties stimuleren.

    Zoals hij zei ook is dat hij heeft minim gespreid bij haar want meestaal spreiden ze nog verder maar het was niet nodig hier.
     
  3. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Is dat even goed nieuws piccolina. Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat en dat de vooruitzichten zo goed zijn.

    Onze dochter heeft inmiddels een Hilgenreiner (loopbeugel) gekregen. Ik moet zeggen dat dit toch echt wel de meest fijne spreidbroek is, die zij tot nu toe gehad heeft. Gelukkig ook maar gezien het er naar uitziet dat zij deze spreidbroek zal moeten dragen totdat ze 2 jaar is. Wij hebben dus nog een lange weg te gaan.
     
  4. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Wat goed nieuws piccolina! Hopelijk zijn jullie er over een paar weken helemaal vanaf!

    Veertje wat fijn dat de beugel goed bevalt, hoe gaat het met jou en de kleine beeb?

    Onze dochter is al helemaal gewend aan het leven zonder spreidbroek, sinds 3 weken gaat ze overal bij staan en kan zelfs al een paar stapjes zetten langs de tafel!
     
  5. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn Love. Erg knap ook.
    Onze dochter loopt inmiddels kleine stukjes los. Nog even en dan loopt zij los het hele huis door. Ze is steeds druk aan het oefenen, echt geweldig om te zien.

    Met mij gaat het inmiddels steeds beter. Ik spuug inmiddels lang zoveel niet meer, ben niet meer dag en nacht misselijk, het vele kokhalzen is gestopt, de meeste geuren kan ik inmiddels weer verdragen, met eten gaat het weer goed, ik kan weer normaal voor mijn dochter zorgen, kan weer fatsoenlijk koken, zelf boodschappen doen, kan eindelijk weer wat dingen ondernemen en ben niet meer zo aan huis gebonden. Kortom een hele opluchting. Met de baby gaat het gelukkig ook goed. Over 2 weken hebben wij de 20 weken echo. Spannend.
    Hoe gaat het met jou en de baby?
     
  6. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Hier gaat alles prima, de eerste 12 weken zitten erop en ik voel me redelijk goed. Gelukkig niet hoeven overgeven maar wel veel misselijk geweest en heel erg moe.

    Wat goed dat jullie dochter al bijna zelf kan lopen, dat zie ik onze dochter nog niet zo snel doen. Ze heeft er ook totaal geen interesse voor 😅
     
  7. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Wat fijn dat het bij iedereen zo goed gaat. Wat een supermeisjes hebben we allemaal!
    Hier loopt ons meisje sinds een aantal dagen, zo trots. Het is nog wat voorzichtig maar het gaat iedere dag beter en ze heeft er zo'n lol in.
    Kortom ook hier alles goed en wat de toekomst brengt zien we wel.

    Voor de zwangere, lekker genieten.
     
  8. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Mammie wat goed zeg! Ons meisje is ook super trots en heeft er ook enorm veel lol in om helemaal los te lopen. Geweldig om te zien. Hier gaat het ook iedere dag beter. Zo te lezen hebben wij inderdaad allemaal super meisjes.
     
  9. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben 2 weken geleden heup foto's moeten laten maken bij mijn zoontje, omdat hij een ongelijke beenplooi heeft en in 1 van de heupen verminderde beweging.
    We hebben de uitslag nog niet gehad, maar ik hoop niet dat hij alsnog in een spreidbroek moet, hij heeft al een ontwikkelings achterstand dus dan wordt het nog moeilijker voor hem.

    Mijn dochter heeft ook een spreidbroek gehad vanwege heupdysplasie en luxatie. Mijn zoontje heeft een heup echo gehad toen hij 3 maanden was, maar daar was niets op te zien.
     
  10. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Na 2 weken nog geen uitslag? Dan zit het vast wel goed, wij kregen de uitslag gelijk dezelfde dag (spreidbroek ook trouwens)
     
  11. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat raar dat jullie zolang moeten wachten op de uitslag. Dat lijkt mij behoorlijk zenuwslopend. Bij onze dochter hebben ze inmiddels al vaak foto's gemaakt. Wij krijgen dezelfde dag altijd de uitslag. Misschien dat er ergens wat mis gegaan is? Voor je eigen gemoedsrust zou ik erachteraan bellen. Zolang hoeft het echt niet te duren om de foto's te beoordelen, dat is zo gebeurd.
     
  12. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Dat het langer duurt is omdat de revalidatie arts de foto's heeft aangevraagd. Via haar krijgen we ook de uitslag. Mocht het niet goed zijn, stuurt zij ons door naar de orthopeed. Maar zij moet nu wachten op de reactie van de orthopeed.
    We zijn met ons zoontje ook niet op de heupjespoli geweest. Daar was het idd eerst foto maken en gelijk door naar de orthopeed.
     
  13. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Vandaar dus dat het allemaal wat langer duurt. Hopelijk laat de uitslag niet lang meer op zich wachten.
     
  14. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Goed om te horen dat het met iedereen goed gaat!
    Hier bijna 6wk gips zitten erop maar haar voeten zwellen en dik afgelopen week. We hebben vrijdagavond naar arts gebeld maar die zei dat het bijhoort en pas als dat echt afknelt, pijn, blauw, drukplekken dan direct bellen. Toch zit het ons niet lekker, vandaag weer gebeld en we kunnen langskomen Als we willen.

    As donderdag zoiezo onze dag voor afspraak en foto en dan beslist arts waneer gips uit gaat maar ik heb zo vermoeden dat hij dat met 6wk uit doen ivm vocht ik voeten. Ik hoop dan dat ze geen spreibroek nodig zal hebben..
    Ik wil nog vragen of ze gewoon gips niet kunnen vervangen voor de volgende komende weken dan. Raar maar ik zie spreidbroek totaal niet zitten en alleen onhandig. Gips vind ik juist handig en is met 99% zekerheid dat ze erna klaar is met spreiden als ze tenminste 7-8wk haalt...

    Het blijft spannend dus..
     
  15. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Dat heeft onze dochter ook gehad piccolina, hier hebben ze het gips opengesneden, extra watten ertussen en weer een laagje gipsverband aangelegd. Misschien is dit voor jullie ook een optie tot de foto's? Nieuw gips is ook weer een erg belastende handeling voor jullie meisje
     
  16. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ja weet ik niet eigenlijk.. Onze arts pas morgen en dan belt hij ons. Heb begrepen dat wisselgips doen ze nooit. Opensnijden kan maar gipskamer zei dat het te heftig kan zijn voor kindje?! Ben benieuwd want tja ze zijn erg dik en blauw paars soms..
    Ze heeft voor alsnog geen last van, ze beweegt mee en reageert op kittel.. maar is wel eng ik denk steeds stel dat het afknelt dan zijn we te laat..

    Het blijft wel spannend want als ze nog 1 week tenminste haalt (7 in totaal) zou ze geen spreibroek krijgen ons verteld met 6 wellicht ook niet maar het liefst heb ik zo lang mogelijk gips aan om grote kans geven. Zal wel jammer zijn als ze geen spreidbroek krijgt maar bij controle na 4mnd toch wel weer.
     
  17. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Opensnijden duurde nog geen 5 min. Handen voor haar oortjes en ze heeft er weinig last van gehad. Zou idd jammer zijn als ze een spreidbroek moet, liever een weekje langer gips 😉 Ben erg benieuwd wat jullie arts zegt
     
  18. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ze hebben het opengesneden helemaal aan 4 kanten. Ze gilde en huilde vreselijk:( ze hebben get opnieuw ingegipst nu tot tenen en ze vond niet leuk:(
    As donderdag 10 maart gaat hij af!

    Ze is echt uit gips gegroeid gewoon haar kontje komt gewoon uit heftig. Ze past echt niet in meer kan amper kleinste luier indoen.. Ze huilt extra veel etc maar nog maar 3 dagjes!!! 😀😀😀
     
  19. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat sneu zeg Piccolina. Gelukkig halen ze het gips morgen eraf.
    Nog even doorbijten. Wat zullen jullie morgen blij en opgelucht zijn.
     
  20. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Och arm meiske 😔 Veel succes morgen, heerlijk als het gips af kan.
     

Deel Deze Pagina