Aangeboren heupafwijking

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Veertje1986, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Dragen is idd heel goed voor de heupontwikkeling! Als ons meisje 4 weken oud is mag ze al voor een lichamelijk onderzoek naar de orthopeed, dan kunnen ze iig kijken of er wel of geen sprake is van een luxatie. We gaan het meemaken, ik vind het allemaal best spannend.
     
  2. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Het is ook best spannend. Wel fijn dat jullie meisje met 4 weken al gecontroleerd zal worden op heupluxatie. Hopelijk blijkt er dan niks aan de hand te zijn. Anders zijn jullie er in elk geval heel vroeg bij.
    Ons kindje zal met 3 maanden gecontroleerd worden op heupdysplasie en/of luxatie. Over 4 maanden moeten wij weer met onze dochter heen. Misschien dat ze dan ook alvast een lichamelijk onderzoek bij de baby kunnen doen.
     
  3. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik zou het gewoon vragen, luxatie verdwijnt niet dus dan kunnen ze direct handelen. heupdysplasie kan nog verwijden in de eerste 3 maanden, maar met onze achtergronden zullen ze ook dat wel gelijk gaan aanpakken denk ik.
     
  4. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    De baby zal waarschijnlijk zo'n 4 weken oud zijn als wij weer heen moeten met onze dochter. Ik ga er vanuit dat ze dan wel even naar de heupjes willen kijken. Wij zijn er dan toch en het lijkt mij persoonlijk een kleine moeite. We gaan het gewoon vragen.
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Wilde even update nog plaatsen:
    Lotus is 8 mnd nu. Ze had dus luxatie links. Pavlik bij 6-12wk oud maar hielp niet, maand niets, daarna bij 4mmd gesloten repositie en gips voor 9wk. Is ons super bevallen geen hindernis of zo vond ik zelf beter te doen dan pavlik. Met 6mnd gips verwijdert en op natuurlijke herstel
    Toen ze 7mnd was foto gemaakt en was tiptop. Heup groeit nog maar op natuurlijke herstel dus. We kregen campspreider voor nacht indien we willen om het te bevorderen. Haar maakte het niets uit dus doen we om in de nacht. Volgende controle pas over 3 mnd.
    En nu ze is 8 mnd en gaat super goed: ze rolt niet dat heeft ze overgeslagen. Zit wel en probeert te kruipen van zitpositie. Geen luxatie meer en zo denk ik dat het goed zit met heup nu.
    Dus het behandeling zo goed als bijna klaar en echt ons super goed afgegaan tot nu toe.

    Zal op de hoogte houden maar denk dat ze is gewoon voorlopig klaar is. Arts was erg tevreden met alles. Echt wat een top artsen en behandeling die ze doen bij lumc!

    Succes iedereen en hoop bij iedereen zal het spoedig verlopen
     
  6. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat het zo goed gaat Piccolina. Geniet er maar lekker van.

    Hier begint de angst dat onze tweede kindje mogelijk ook een heupafwijking zal hebben, helaas toe te nemen. Een combinatie van erfelijke belasting en tot nu toe vrijwel de hele zwangerschap in stuit liggen. Ik hoop er maar het beste van.
     

Deel Deze Pagina