Het is inderdaad helemaal niet leuk dat ze zo beperkt worden in hun doen en laten en als het dan ook nog zolang duurt... Gelukkig weten ze op den duur niet beter en leren ze er wel mee omgaan. Ik hoop dat mijn dochter wat kruipen en lopen betreft, dat ze wel een manier zal vinden om dat alsnog gewoon te doen. Ik moet zeggen dat mijn dochter behoorlijk wat doorzettingsvermogen heeft dus wat dat betreft zou ik denken dat het wel goed moet komen. Cizmo: Mag jouw dochter de campspreider ook af als jullie met de auto weg gaan? Mijn dochter past anders niet in de maxi cosi dus dan moet je wat.
Je kunt via maxicosi een speciaal autostoeltje huren! Hebben wij op gedaan, echt ideaal. Google maar eens op maxicosi OPAL HD, ik had 'm binnen een week na aanvragen binnen.
Bedankt voor de tip. Dan zal ik daar eens naar kijken. Als we nou een dagje met haar weg gaan, heeft ze hem noodgedwongen te lang af. Het duurt vaak toch wel even voordat je ergens bent.
Wij moesten dit stoeltje wel gebruiken omdat het gips niet "even" af kan. We mogen het stoeltje gebruiken tot het spreidbroektraject afgelopen is, zo kunnen we gerust eens een dagje weg. En ook straks als we op vakantie gaan, hoeft ze de spreidbroek niet elke dag een aantal uren af.
Wij hebben hem inmiddels ook aangevraagd. Het lijkt mij ideaal. Ik ben benieuwt wanneer we hem zullen krijgen. Vanwege hemelvaart kon het iets langer gaan duren maar de verwachting is dat we hem begin volgende week wel in huis hebben. Ik ben benieuwt. Wij hebben vanochtend even gekeken of ons meisje straks wel in haar kinderstoel past met spreidbroek maar helaas word dat hem niet. Daar moeten wij dus ook wat anders voor gaan zoeken.
Wat voor kinderstoel hebben jullie veertje? Goed dat je de OPAL hebt aangevraagd! Zo kun je toch op pad met je dochter en hoeft de spreidbroek niet af!
Wij hebben een mee groei stoel van Stokke, namelijk de Steps. Op het moment past ze gelukkig nog gewoon in de wipstoel. We hebben alleen een klein probleempje als het tijd word voor de volgende fase, want dat past dus niet.
Ik heb 'm even opgezocht, dat gaat idd niet passen denk ik. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de tijd in de kinderstoel zo kort mogelijk te maken en dan de spreidbroek even af te doen. Wij hebben de Tiamo kinderstoel, en met wat kussens als vulling past ze er met het gips net in.
Wat fijn dat jouw dochter met gips net in jullie kinderstoel past. Ik denk dat we hem maar gewoon gaan gebruiken zodra mijn dochter zelfstandig kan zitten, dat we de campspreider dan even af doen. Ze mag hem in totaal toch een uur per dag af. Ik vind het anders zo zonde.
Heb je de opal al ontvangen veertje? Ik vind dat mijn dochtertje daarin wel wat meer rechtop moet zitten dan in de maxi cosi. Maar misschien ligt dat ik ook aan de stand van je achterbank. Eens kijken of daar wat tegen te doen is als ze erin moet slapen onderweg naar Spanje. Ik ben nog helemaal niet toe aan een kinderstoel dus daar kan ik geen tip voor geven
Volgens mij hangt het af van de stand van de achterbank Cizmo. bij ons ligt ze er goed in, maar in de auto van m'n ouders zit ze ook erg rechtop.
Ja ik denk ook dat het per achterbank verschilt. Kreeg ergens anders al de tip er een handdoek onder te leggen om de stand te veranderen. Misschien eens uitproberen
Wij hebben het autostoeltje nog niet ontvangen helaas. Ik ben benieuwt wanneer we hem krijgen. Hopelijk morgen of anders overmorgen. Cizmo: verschuiven die flapjes die onder het klittenband zitten van de campspreider bij jou ook regelmatig? Wij zijn hier inmiddels gelukkig helemaal gewend aan de campspreider en vinden hem toch eigenlijk wel een stuk fijner dan de pavlik. Toch vraag ik mij nog steeds wel regelmatig af of dat ding voor ons meisje wel prettig zit. Het lijkt mij gewoon echt niet fijn zitten. Ik baal er echt van dat wij nog een lange weg te gaan hebben. Helaas is het niet anders. Het heeft gewoon tijd nodig. Ik blijf het alleen sneu vinden dat ze zo beperkt word in haar vrijheid, al weet mijn dochter inmiddels waarschijnlijk niet beter.
Ik wil je even heel veel sterkte wensen. Mijn nichtje heeft ernstige heupdysplasie (ene heupkom is helemaal niet gevormd door een erfelijke aandoening) en heeft hele tractietraject etc doorlopen. Helaas moet ze alsnog geopereerd worden. Ik zie dus van redelijk dichtbij hoe het allemaal gaat. Succes met alles!
Ja veertje. Dat flapje gaat hier ook steeds dubbel en van z'n plek. En het klittenband kan ook niet helemaal netjes dicht zodat er niks meer uitsteekt wat aan de bank of onze kleding blijft hangen. Stom ding. Onze hele bank wordt er nu pillig van. Ik snap helemaal dat je zo baalt dat het zo'n lang traject wordt want wij zitten er nu pas 5,5 week in en ik ben het al spuugzat. En net toen we m even af hadden probeerde dochterlief meteen om te rollen. Zo naar om m dan weer om te doen. Ik weet zeker dat ze al 3 of 4 weken geleden had kunnen omrollen als ze die campspreider niet had. Gelukkig hebben wij nog de hoop dat hij over 2 maanden overdag af moet. Maar als we over 2 maanden te horen krijgen dat het nog langer gaat duren ga ik zeker huilen bij de orthopeed in zijn kamer. Ik ben zelfs een beetje bang dat we over 1,5 week al te horen krijgen dat het nog niks heeft gedaan. Het is gewoon moeilijk ookal weet je dat het het beste is. En hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is. Vinden jullie het ook wel eens verdrietig dat je deze babytijd nooit meer over kunt doen met wel lekker knuffelen?
Vreselijk vind ik dat Cizmo, vooral toen onze dochter in tractie lag. Toen kon ik haar 2 weken lang niet vast houden, ze lag alleen maar op bed. Ook nu met het gips kun je niet even lekker knuffelen
Bij jullie blijven die flapjes dus ook niet op de juiste plek zitten. Daarnaast het klittenband inderdaad dat niet helemaal goed op elkaar aansluit. Hier blijft het ook overal aan plakken. De bekleding van mijn dochters wipstoel was inmiddels al flink beschadigd door de pavlik maar door de campspreider word het niet veel beter. Ik hoop echt voor jullie dat de camspreider zo goed zijn werk doet, dat hij over 2 maanden overdag af mag. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het inderdaad is. Ik blijf het ontzettend sneu vinden dat mijn dochter zo beperkt word in haar doen en laten en dat voor zo'n lange tijd. Het ziet er hier naar uit dat wij er nog lang niet vanaf zijn, wat ik wel erg verdrietig vind. Mijn dochter probeert ook steeds om te rollen, het wil alleen niet lukken met de campspreider. Het beperkt haar zo in haar doen en laten. Kruipen en lopen zie ik met dat ding om ook niet snel gebeuren. Niet lekker kunnen knuffelen heb ik eigenlijk geen last van. Ik knuffel dag en nacht heel wat af met haar, laat mij daarin niet beperken door een heupbroekje. Ik moet toegeven dat het zonder spreidbroek wel een stuk fijner is hoor. Je vindt alleen wel een manier. Als je kindje in tractie ligt of een gipsbroek heeft, is dat een heel ander verhaal. Ik ben dan ook heel blij dat dit ons bespaard is gebleven. Hopelijk blijft dat ook zo.