Lieve mede mama's! In juni gaan wij weer naar Amerika, voor het eerst met ons meisje van, dan, 19 maanden. Hebben jullie nog tips? Bijvoorbeeld voor het opstijgen en dalen (de oortjes) en natuurlijk voor de lange reis. Toen ze 4 maanden was zijn we al wezen vliegen maar dat was maar 4 uurtjes. Toen gaven we haar gewoon de fles tijdens het stijgen en landen. Maar die heeft ze nu natuurlijk al niet meer. Dankjulliewel alvast x
Voor het opstijgen en landen alleen de tip om iets te kauwen, door het slikken blijven de oortjes misschien wel open. Voor onderweg misschien wel een idee om een tasje in te pakken met cadeautjes die ze tijdens het vliegen mag uitpakken met nieuw speelgoed? Een boekje, kleurtjes / stempeltjes, stickers. Weet niet of je het op de vlucht hebt maar zo'n scherm met tekenfilms is ook ideaal...
Ik had idd het idee van de cadeautjes, dus een super tip! Ja gelukkig hebben we een schermpje. We gaan ook een kinder koptelefoon bestellen. Eentje die niet hard gaat natuurlijk. Zuinig zijn op die oortjes .
Wij hebben toen zoon 12 maanden was, naar Nieuw Zeeland gevlogen ( Met een dreumes en een peuter ) het viel ons enorm mee! Stijgen en dalen hebben ze geen last van gehad maar ze mochten wel hun fopspeen in heel de vlucht. Je kan bij oorpijn ook ergens op laten kauwen, een taai snoepje ofzo Ik had snaai goed mee, mini rijstwafels, een doosje mini smarties, knijpfruitje, soepstengeltjes, een gesmeerde boterham. De etens tijden zijn niet altijd overeenkomstig met de honger momenten. Verder hebben we de Ipad meegenomen met een play list op youtube die we offline konden bekijken. Ze mochten ongelimiteerd fopspenen en films kijken die vluchten Stickerboekjes zijn ze vaak ook lang zoet mee. Verder had ik voor de zekerheid Sleepzzz mee, een drankje met valeriaan, voor het tijdsverschil. De heen reis hadden we een week last van een jetlag ( 10 uur later in NZ ) en op de terug reis hebben we 24 uur geslapen met zn 4en en waren we van de jetlag af.