Mijn neefje van 3 maanden oud kan niet zien zijn we net achter, waarschijnlijk alleen donker en licht. Beide ooglenzen zijn troebel. Binnenkort gaat hij naar de oogarts. Wie heeft ervaring hier mee, wat kunnen we verwachten...? Hoop dat hij in elk geval niet geheel blind blijft, in elk geval redelijk zal kunnen zien... Is het reeel om daarop te hopen?
Een dochter van een vriendin had dit ook. Zij is geopereerd toen ze 4 maandjes was. Meisje is nu 5, ziet goed, draagt ook geen bril o.i.d. Sneu voor je neefje. Hopelijk komt het goed!
Dankjewel voor je reactie Paarse, dat geeft hoop! Schoonzus is alleen nog bij consultatiebureau en huisarts geweest, en wordt zsm gebeld voor afspraak oogarts. Intussen hier wel echt onzekerheid en probeer zo veel mogelijk info te verzamelen in tussentijd. Van het woord blind worden we wel heel verdrietig. Jouw ervaringsverhaal is wel het andere uiterste, dat zou helemaal super zijn. Zo gek, je denkt helemaal gezond kindje en dan pats. Kun je nog meer vertellen misschien? Kreeg de dochter van je vriendin ook lenzen? En beide oogjes dus aangetast?
Ja ze heeft lenzen gekregen. Ze had het in beide ogen. Het komt bij haar in de familie voor. Haar jongste heeft het niet. Zei deed er erg relaxt over (voor zoverre dat kan natuurlijk). Eigenlijk heb ik me nooit gerealiseerd dat ze blind zou kunnen worden... Verder zou ik het niet weten, ja ze moet regelmatig naar de oogarts voor controle.
Onze zoon is geboren met staar aan beide ogen. Hij is daaraan geopereerd toen hij 2 maanden oud was. Hij heeft nu in beide ogen lenzen en ziet goed. Ogen worden regelmatig gecontroleerd en hij is nu aan het derde paar nieuwe lenzen toe omdat zijn oogjes goed vooruit zijn gegaan. Hij is in het oogziekenhuis in rotterdam onder behandeling,daar is een geweldige arts met heel veel ervaring hiermee. Stuur maar een pb als je meer vragen hebt.
Helaas, het blijkt niet alleen dat de lens troebel is, maar ook het hoornvlies zoals ik nu begrijp. Dit betekent dat er geen operatie mogelijk is. Met een scan wordt nog onderzocht of hij nog iets van lichtprikkels kan waarnemen of niet, maar weinig hoop .