Wanneer kolf aanschaffen en welke?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Woensdag, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Hallo,

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar moet natuurlijk nog zien hoe dat allemaal gaat. Nu vroeg ik mij af wat het beste moment is om een kolf aan te schaffen en wat voor eentje. Hoe en wanneer kies je eigenlijk?

Groetjes

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou sowieso pas aanschaffen als je weet dat het daadwerkelijk lukt. Je kunt bij de thuiszorgwinkel een kolf huren, dat is misschien het beste om na je bevalling te doen. Lukt het dan niet dan heb je iig geen geld weggegooid.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Sluit ik me bij aan. Ben blij dat ik er niet een gekocht had.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb een paar weken geleden een kolf gekocht. Pas 2 maanden na de geboorte dus. Via de kraamzorg had ik goede recensies gehoord over de Ardo Calypso. Die heb ik gekocht en hij voldoet goed.

5. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik moest tijdens mijn kraam week een kolf huren omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam. Dat was een medula. De borst schelpen moest ik erbij kopen i.v.m. de hygiëne. Dus nu heb ik via MP een medula swing gekocht waar ik mijn eigen schelpen op kan gebruiken. Scheelt een hoop geld en hij doet het prima. Ben er erg tevreden mee. Mijn kindje is nu 7 weken.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Die heb ik ook. Doet t prima!

En verder sluit ik mij aan bij de eerdere reacties.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ga eerst maar bevallen en de borstvoeding opstarten. Je kan je daar na de bevalling prima in gaan verdiepen.
    Ga je bijv. elke voeding kolven, of 1x per dag, of 1x per week. Dan heb je weer keus uit een hand of electrische kolf. Enkelzijdig of dubbelzijdig.

Nee, net als voedinsBH's , je kan daar beter pas geld aan uitgeven als je baby op je buik ligt ;)

Ik heb trouwens de Medela Pump in Style (is niet meer nieuw te koop) maar bevalt me prima :)

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier had het ziekenhuis en daarna de kraamhulp een kolf te leen in de kraamperiode. Toen ik doorhad dat het liep heb ik een kolf op internet besteld en de volgende dag was die thuis. Echt ideaal.

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik overweeg ook borstvoeding te gaan geven. Ik wil gaan proberen en als alles lukt, een borstkolf gaan huren. Ik ga echt niet zo'n ding aanschaffen, daarna staat ie toch ongebruikt in de kast. En ik schaf al helemaal niet zo'n ding aan, voordat het kind geboren is, want wat als het niet lukt of je toch op het laatste moment flesvoeding wil gaan geven?

10. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste eentje gehuurd na de bevalling toen bleek dat bv niet lukte, via mijn verzekering kreeg ik ook 50 euro vergoed. Uiteraard moet je wel het opzetstuk kopen maar een kolf apparaat aanschaffen zou ik niet aanraden...

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    overal waar ik lees raden ze het ook aan om dit pas te kopen (huren) na de geboorte.

succes

12. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Fijn al die tips! Ik wacht maar even af hoe alles loopt.

Deel Deze Pagina