Pil verdernemen en dan vergeten!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door duffyken82, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Ik zit met een vraagje, wij zijn verleden week op vakantie geweest en normaal zou ik dan mijn stopweek gehad hebben en mijn maandstonden dus gekregen hebben. Aangezien ik dit niet zag zitten heb ik uitzonderlijk mijn pil doorgenomen.
    Maar tijdens die week ben ik ze éénmaal vergeten nemen en de 2 dagen daarvoor doodziek geweest en alles wat binnen ging kwam er terug uit! :(
    Zou het nu kunnen dat ik zwanger kan zijn (ben wel redelijk vruchtbaar) of moet ik me totaal geen zorgen maken???

Groetjes,
    Leen

2. Within

Within Niet meer actief

Als je doorslikt word dit gezien als week 3.

Als je hebt overgegeven binnen 4 uur na het slikken van je pil, dan werkt de ingenomen pil niet meer. Dus daar is het afhankelijk van of je nog veilig was.
    Anders heb je hem 1x vergeten en dat is geen probleem :)

3. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Het was zeker binnen de 4 uur na inname!
    Dus eigenlijk heb ik ze 3 dagen lang niet ingenomen.

4. Within

Within Niet meer actief

Dan was je niet veilig en als je dan seks hebt gehad (wat ik me niet voor kan stellen als je ziek bent maar je weet maar nooit :p) was dit onbeschermd. 7 dagen de pil slikken en je bent weer veilig. Tot die tijd even een condoom gebruiken.

5. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Ok :)
    Bedankt voor de info

6. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Nu heb ik maandag een bloeding gekregen, maar die heeft maar 2 dagen geduurd! Ik geloof dat ik maar eens mijn dokter ga opbellen want ik weet totaal niet meer of ik nu veilig ben of niet en wat ik moet doen... :(

7. Within

Within Niet meer actief

Je kan door het vergeten een doorbraakbloeding krijgen. Die verminderd de veiligheid niet

8. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Dat heeft de dokter ook gezegd.
    We vrijen nu wel veilig tot we zeker zijn, hihi.

9. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Man man, als ik niet zwanger zou zijn moet ik wel zeggen dat uw lichaam serieus kan flippen!!!!
    Ik heb last in mijn onderbuik alsof ik mijn maandstonden moet krijgen, af en toe wat licht roze verlies, jeukende borsten en die gespannen aanvoelen... pfff
    Ondertussen neem ik wel de pil nog en vraag me af of dit dan niet gevaarlijk is moest ik wel zwanger zijn?

10. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    EN nu weet ik ook totaal niet wanneer ik zou kunnen testen! Heb er echt geen enkel idee van...

11. Within

Within Niet meer actief

Pil kan in principe geen kwaad.. alleen mocht je zwanger zijn moet je er wel direct mee stoppen.
    Als je geen idee hebt wanneer te testen kan je 2 weken na het vergeten/seks aanhouden.

12. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    Dankuwel Within, je hebt me al veel geholpen hoor!

13. Within

Within Niet meer actief

Graag gedaan ^^ Komen mn 5 jaar voorlichting geven aan jongeren die niet zwanger willen worden toch nog van pas :p

14. duffyken82

28 aug 2011
    22
    0
    0
    We hebben door dit alles goed nagedacht en willen gaan voor een derde spruit! Dus bij deze stop ik met de pil...

15. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    wat een geweldige wending!
    succes!!!

Deel Deze Pagina