Eerste afspraak bij de gyneacoloog!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ingeping, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden,
    Ben zo benieuwd naar verhalen van meiden die al bij de gyneacoloog zijn geweest omdat het zwanger raken niet lukt.
    Zou graag willen weten wat er bij zo een eerste afspraak gedaan wordt. Wij gaan over een kleine twee weken voor het eerst heen. We zijn ruim een jaar bezig!!!

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Spannend dat je jullie eerste afspraak gemaakt hebt! Weet nog goed dat ik dat best eng vond om te doen.

Bij de eerste afspraak hebben we van alles besproken. Er werd een dossier aangelegd en vragenlijsten beantwoord. Over medische dingen van ons, onze families, hoe je cyclus verloopt, of je ooit een soa gehad hebt etc etc.

Tijdens die afspraak hebben we lijsten meegekregen om bloed te laten prikken op allerlei hormonen en ook op een dingen als Chlamydia, verder kreeg mijn vriend een potje mee om zijn zaad in te leveren en kregen we de opdracht dat ik moest bellen zodra ik ongesteld werd. We zouden dan een cyclus gaan volgen met echo's of er wel eicellen groeien, of ik een goede eisprong had en of zijn zaadjes wel zouden overleven. (samenlevingstest) Dat zijn de standaard testjes die ze bij iedereen doen.

Heel veel succes alvast!

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    bij mij was het zo dat ik inwendige onderzoeken kreeg en dan bij de gyn zelf komen en moest bleodprikken op hormonen etc en eerste keer doen ze follikol meting dan moet je gemeenschap hebben en word er ook naar het zaad gekeken mocht dat niet lukken dan stappen onder nemen maar zo was het bij mij is bij iedereen weer verschillend denk ik

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey meiden, fijn wat van andere te horen. Wij hebben al een semenonderzoek gehad. Dat was goed. Ik heb zelf gister bloed laten prikken ivm de hormonen. Dus ben heel benieuwd naar wat er komen gaat. Vind het idd erg spannend. Hoop dat er geen gekke dingen uitkomen.

5. Manon26

Manon26 Actief lid

4 dec 2009
    120
    0
    0
    hotel medewerker
    Limburg
    ik ben toevallig vorige maand voor het eerst geweest en ik was ook best nerveus en al helemaal omdat die dag ervoor mijn periode was begonnen:$! achteraf bleek dit super handig omdat we zo bijna alle testjes en onderzoeken hebben kunnen doen in een maand tijd. (zien of er een eitje groeit etc.) Ze heeft me dus wat vragen gesteld idd. over erfelijke factoren e.d. en meteen een inwendige echo gedaan!

ik wens je veel succes :)

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Daarom moest ik 2 weken later terugkomen om met die onderzoeken te beginnen, ik zat midden in mijn cyclus op het moment van het eerste gesprek :)

7. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben 16-09 onze 1e afspraak.. We hebben al een zaadonderzoek gehad en ik ben al geprikt op hormonen etc. Alles was goed.. We gaan nu eerst lekker vakantie vieren, en we zien dan
    wel verder!! Stiekem vind ik het wel spannend hoor, we hebben al voor ons beide een vragenlijst via de post gekregen..!!

Succes iedereen!!

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden, zo te horen dus bij iedereen ietsje anders. Als ik daar ben dan heb ik net me eisprong gehad als het goed is.
    Ben echt heel benieuwd wat ze gaan doen. Spannend dat sommige van jullie ook bij de gyn lopen. Hoop voor ons allemaal dat het zijn vruchten af mag werpen.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eerste afspraak was meer gewoon een gesprekje. Duurde niet heel lang. Daarna krijg ik een nieuwe afspraak voor 6 weken daarna voor een inwendige echo.

10. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey Debbie,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij jouw duurde het dus even voordat je voor verdere onderzoeken mocht komen.
    Maar gelukkig ben je nu mooi zwanger en verwacht je je tweede kindje!!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dank je wel ingeping! Ik vond het nog wel meevallen hoor... na die 6 weken had ik die echo, toen kwamen ze er achter dat ik pco heb en kreeg ik medicijnen mee. Direct daar mee begonnen en eerste ronde gelijk raak! Dus mij hoor je niet zeuren :)

Ik hoop dat het voor jou ook snel zo ver is!

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ok, nou dat is super zeg. En ook meteen raak. Ja het kan toch zoiets kleins zijn wat je dwars zit om zwanger te kunnen raken. Hoop dat het bij mij ook zo makkelijk te vinden is....

13. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij een inwendig onderzoek en bloedprikken op de derde dag van menstruatie. Dat was vorige maand. Begin deze maand gehoord dat alles in orde is en nu..........zwanger!

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hahhahahaha, grappig dolfijntjes. Je bent dus naar de gyn gegaan en bloedprikken en toen raak. Gefeliciteerd in ieder geval. Hoelang ben je er nou mee bezig geweest? Ik heb afgelopen vrijdag ook bloed laten prikken op de derde dag. Vriendlief heeft al een semenonderzoek gehad....dit was goed!!

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Zo te lezen gaat het bij iedereen anders...

Bij het eerste bezoek aan de gyn. hebben we een gesprek gehad, de lijsten die we thuisgestuurd hadden gekregen werden besproken. Bij mij werd er een uitstrijkje gemaakt, gevoeld aan me baarmoedermond en een echo gemaakt om te kijken of me eierstokken en baarmoeder er goed uitzagen.
    Me vriend kreeg een potje mee om zijn zaad later in de week in te leveren en ik moest 3 keer (dag 3 en dag 5 en 8 na me eisprong) bloedprikken. Moest dus temperaturen!

Het ligt er denk aan hoe je verleden is en hoe je cyclussen verlopen enz.....aan de hand van dat gaan ze onderzoeken doen!!!

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik had al van ruim een half jaar de temp kaartjes bij me tijdens de eerste afspraak. Aan de hand daarvan bepaalde hij ook wanneer ik moest komen voor de follikelmetingen en ik hoefde verder niet meer te tempen. Een uitstrijkje is bij mij pas gemaakt tijdens de intake voor IVF.

17. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Gelukkig: Jeetje meid jullie zijn al een tijd bezig. Ze kunnen nog niks bij jullie vinden wat het veroorzaken kan dat je niet zwanger raakt?

18. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hier nog een andere ervaring.... Ik denk dat je ons als wikipedia moet gebruiken en dan hopen dat het bij jou straks gaat zoals jij wil.

Toen ik boesman over de drempel van de MMM had gekregen ging het razendsnel. Vragenlijst die we thuis gestuurd gekregen hadden ingevuld, en in het ZH gelijk allebei onderzoek. Bij mij inwendig, bij hem uitwendig :D. Gelijk diezelfde dag bloed laten prikken voor clamydia, hepatitus en .. eh, nog iets. Mijn vriend had al sperma onderzoek gehad maar dit moest volgens ZH protocol over. Ik kon gelijk om de dag komen voor cyclusanalyse en ik ben net twee weken geleden geweest om bloed te prikken. Nu is het wachten op nieuwe afspraak. Tussendoor nog samenlevingstest gehad. Dit was ook allemaal goed.

Het is raar om blij te zijn voor het feit dat er niets gevonden wordt. Anderzijds maakt dit het nog frustrerender waarom het dan maar niet lukt. Ik denk dat bij ons de volgende stap de HSG is (eileiders doorspuiten). Kun je er wat mee denk je?? Ik hoop dat je op het randje van de MMM toch nog zwanger raakt. Dat zou toch het mooist zijn?!

19. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Wat een verschillende verhalen toch......Ik zou voor de valreep nog zwanger kunnen raken. Heb me vruchtbare dagen net voor de afspraak met de gyn. Dus wie weet.
    Bij mijn moeder is vroeger ook HSG toegepast en toen was het meteen raak. Nou meiden nog anderhalve week geduld hebben. Ga wel morgen de huisarts even bellen voor de uitslag van het bloedprikken.

20. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

he ing...goed dat die afspraak nu dichter bij komt. Toppie hoor en hoop eigenlijk dat je toch nog op de valreep zwanger zal zijn. Zou toch helemaal top zijn. En anders hoop ik dat alles mee zal vallen en dat je alsnog snel een positieve test in handen zal hebben!

Deel Deze Pagina