Hoi dames Ik kom net onder de douche vandaan en schrik me rot. Ik ben er achtergekomen dat ik hele grote blauwe/paarse plekken op beide benen heb. Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, wat zou het kunnen zijn? Liefs Ies.
Even contact opnemen met je huisarts! Kan iets onschuldigs zijn (bloedarmoede, bepaald vitaminetekort enz.) maar t zijn ook tekenen van acute leukemie.. Niet dat ik je bang wil maken hoor, maar zou wel even het zekere voor het onzekere nemen..
Ik krijg ook zomaar blauwe plekken maar ook veel paarse puntjes op mn benen, ik denk dat t gewoon spontane bloeduitstortingen zijn o.i.d
Kunnen ook spataderen zijn, je hebt grote die boven de huid uitkomen als dikke bulten, maar ook heel fijngeaderde spataderen, die je als blauwe plekken met streepjes/stipjes ziet. Ik heb zelf bij m`n enkel zo`n plek zitten, en boven mijn knieholte een grote. Maar als je het niet vertrouwd: altijd huisarts bellen bij spontane blauwe plekken, kan inderdaad een symptoom zijn van leukemie. Dus graag zekere voor `t onzekere nemen!
ik heb ook kleine gesprongen adertjes, ziet er ook paars/blauw uit. op mijn kuiten. acute leukemie heb je ook hele andere klachten!!! niet jezelf meteen gek laten maken.
Hoi dames, Bedankt voor het reageren. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en ze zei dat het normaal is. Ik ben dus aardig gerust gesteld.
Kan gewoon door de zwangerschap komen. Mijn aderen waren ook ineens veel beter zichtbaar na het douchen.
Ik had het naar aanleiding van een "aanvaring" met onze kat Ik hield hem vast en hij glipte uit mijn armen en ondertussen kraste hij met zijn nagels helemaal langs mijn been naar beneden. Ik heb nog nooit zúlke grote blauwe plekken op mijn benen gehad! Precies twee lange, dikke strepen vanaf mijn bovenbeen tot bijna bij mijn enkels. Ergens heb ik ook het idee dat het door de zwangerschap komt dat er zulke enorme blauwe plekken zijn ontstaan, want ik heb dat echt nog nooit eerder gehad!
Ik heb ook grote blauwe plekken tijdens de zwangerschap. Deze bleven vaak weken zichtbaar en dan verdwenen ze weer. Ik dacht zelf dat het misschien met spataderen ofzo te maken kon hebben. Gelukkig was dat het niet en trok het dus weg. Charmant was het niet, maar gelukkig is het geen zomer dat men de benen ziet. Fijn dat je wat gerust gestelt bent, hopelijk trekken ze snel weg!