vreselijke maagpijn....ineens weg!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Honingbij, 9 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hallo allemaal,

    ik heb wel eens onderwerpen gezien over maagzuur, branden etc. Maar sinds vorige week heb ik kennis gemaakt met MAAGPIJN. Nou, ik kan je vertellen, dat is afschuwelijk. Een constante enorme druk op je borstbeen (ik dacht eerst dat ik een hartaanval kreeg ofzo ;)) daardoor niet kunnen liggen en alleen maar heel rechtop kunnen zitten of lopen. Nachtenlang heb ik zo doorgebracht en op een gegeven moment was het ook overdag. Alles wat ik at viel verkeerd en de afgelopen week heb ik dus maar heeel weinig gegeten. De dokter gaf me antagel, wat soms hielp, soms niet. Heb het toch maar trouw genomen en sinds gisteren voel ik me prima. Ik ben nog steeds heel voorzichtig met eten, maar godzijdank kan ik wat meer binnenhouden zonder pijn.

    Ik ben echt heeel blij en hoop het de rest van de zwangerschap niet meer mee te maken, sjongejonge! Zijn er nog mensen die dit verhaal herkennen of ben ik raar??

    Groetjes
    Honingbij
     
  2. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Herkenbaar! En op internet vind ik alleen maar info over maagzuur of pijn bovenin de buik, maar ik had toch echt het idee dat het mijn maag was.

    Dus jij bent ervoor bij de dokter geweest? Het is dus niet ernstig?
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat is gewoon maagzuur volgens mij, ik herken het meteen, ik had dit ook een keer sávonds, meestal na het eten,
    soms een benauwd gevoel, die antagel helpt bij mij heel goed.
    Ik krijg wel heel vaak na het eten een dikke harde buik, omdat je maag dan opzet.Dit is ook een vervelend gevoel,
    en helemaal als je dan ook nog veel gaat praten.
    Gewoon rustig aan doen, en die antagel innemen,
    dan gaat het vast wel goed.
     
  4. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Die druk op je borstbeen komt dat van je maag? Weet ook af en toe niet meer hoe ik moet liggen of zitten. Echt maagpijn heb ik niet, wel last van maagzuur.
     
  5. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Maagzuur kan zich op verschillende manieren uiten. Het kan zijn dat er echt wat zuur 'omhoog' komt, maar het kan ook kramp in je slokdarm zijn of krampen in je maag. Het is gewoon een overproductie van maagzuur. Als je dat een poosje achter elkaar hebt, kan de boel wat geirriteerd raken en dan blijft het pijn doen. Als je regelmatig bv antagel gebruikt, komt de boel weer tot rust en dan heb je inderdaad veel minder klachten.

    Ik neem zelf standaard een tablet Maalox voordat ik ga slapen en nu word ik ook 's nachts niet meer wakker van het maagzuur. Wel om te plassen, dat is dan weer wat jammer... ;)
     

Deel Deze Pagina