snappen mijn kinderen speentjes niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fafa, Oct 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zie altijd een hoop baby's met speentjes in hun mond, zonder dat hun moeders die elke 10 seconden terug in hun kind hoeven te stoppen.
    Wat doe ik dan fout?? :(
    Dit is al het derde kind dat op zich wel een speentje wil maar hem letterlijk iedere 5 tot 10 seconden uit zn mond laat vallen omdat ie hem niet "vacuum getrokken" krijgt.
    Moeten ze een speentje leren zuigen? (zoonlief was vanaf dag 1 een natuurtalentje borst) en geef ik telkens te snel op? (Want ik word er na 1 dag al gek van :))
    Of heb ik een verkeerde maat/merk/vorm, en zou een andere beter gaan? Heb nu een Difrax 0-6 maanden met tepelvorm. Lijkt me okee voor een borstbaby van 1 maand oud?

Ik heb het idee dat het een hele domme vraag is, maar ik weet het echt niet :) moeten baby's leren om op een speentje te zuigen?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier is het bij onze 3e nooit gelukt. Ze bleef het ding uitspugen en eruit werken. Welk merk dan ook. Gelukkig ontdekte ze haar vingers en kon ze na een aantal weken duimen. Al is dat nu lang zo handig niet meer :p Onze andere twee dochters deden het eigenlijk vrij snel meteen goed en dat gerommel met die speen herkende ik dus totaal niet toen het bij de derde wel zo was. Gewoon geen speen-kind, terwijl de borstvoeding prima liep.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dan toch geen speen. Hier beide kinderen alleen de eerste paar weken voor de zuigbehoefte. Spuugden ze ook uit, dus niet meer gegeven. Heerlijk vind ik het. Snachts er niet uit hoeven voor een speen enzo.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste was vanaf dag 1 verzot op haar speen, echt ideaal 😬 Die speen heeft ons veel huiluurtjes bespaard. Onze jongste daarentegen doet er echt alles aan om de speen uit haar mond te krijgen, ik heb het nu sinds een weekje opgegeven. Dan maar zonder speen 😉

5. mommainga

mommainga Lid

Jun 28, 2016
    9
    0
    0
    Mijn kinderen hielden de speen in het begin allebei ook niet in hun mond. Pas toen ik die van Avent aanbood waren ze tevreden. Als je het idee hebt dat ze er wel behoefte aan hebben, dan zou ik dus een paar merken proberen. Bij ons hadden ze beiden een grote zuigbehoefte, maar als ze dat niet hebben dan zou ik er ook niet aan beginnen. Scheelt inderdaad in de nachtelijke uitstapjes om de speen weer in de mond te stoppen :)

6. Sens13

Sens13 Actief lid

Jan 10, 2016
    299
    1
    18
    Female
    Hier ook geen spenenkind.
    Na verschillende merken geprobeerd te hebben me er maar bij neergelegd dat hij gewoon echt geen behoefte heeft aan een speen.
    En dat scheelt straks idd weer het afleren, en een kind 'moet' geen speen natuurlijk, dus vind het nu eigenlijk alleen maar makkelijk dat ik niet steeds met dat ding in de weer ben :)

Ik denk dus ook dat je gewoon geen spenenkind hebt ;)
    Of je kan nog andere merken proberen, Philips Avent schijnt ook fijn te zijn, of de soothies (die heb ik ook allemaal geprobeerd hier...)

7. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hier werkte ook niks, maar hij had ook geen zuig behoefte...alleen als hij zo aan het huilen was....was een speen wel een fijne optie geweest. Pas later met een maand of 2 accepteerde hij een speen, maar eigenlijk enkel overdag met het in slaap vallen (en nu duizend x in de nacht om sneller in te slapen tijdens de sprong) maar normaal gaven wij geen speen snachts.
    Ik heb alle merken (goeie) geprobeerd die er waren, maar de spenen van MAM zijn de enige die fijn waren voor hem.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,127
    405
    83
    Mijn oudste heeft er twee dagen over gedaan om het te snappen, mijn jongste een uurtje. Als hij er geen behoefte aan heeft zou ik het verder lekker zo laten. Ik heb nu soms al spijt dat hij dat ding heeft :D

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Eerste was ook geen spenenkind.
    Ik heb bij de baby nu de prematuurspeen van avent. Die gekke met een gat erin. Die houd ze wel in, maar moet ik op spmmige momenten nog terugstoppen.

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Mijn dochter kreeg het pas voor elkaar met een maand of twee, voor die tijd was ik ook steeds bezig het ding weer terug te stoppen. Wat wel een beetje hielp was het speentje vasthouden tot ze hem goed had vastgezogen, dan bleef het iets langer zitten. Ze had er wel behoefte aan dus ik bleef proberen, en ineens ging het goed.
    Ik had avent trouwens.

11. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zou een soothie van Avent proberen. Bij de Etos, in een verpakking per 2. Die pakten ze hier gelijk. Difrax spuugden ze toen nog uit.

12. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Alleen maar fijn toch als ze geen behoefte hebben aan de speen.
    Hier hebben ze het beide ook even moeten leren (vasthouden zodat ze niet uit kunnen spugen) maar hebben er dan ook beide veel behoefte aan. Grote zuigbehoefte en ik veel productie waardoor ze snel vol zitten bij drinken, melk blijft dan komen maar ze willen nog wel zuigen. Speentje is dan ideaal.

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,574
    3,507
    113
    Dit dus.

Mijn jongste pakte ook geen normale speen. 2 weken na de bevalling heb ik een week in het ziekenhuis gelegen en omdat ik bv gaf mocht ze bij me blijven. Ze huilde vrij veel en 1 verpleegster adviseerde de soothie. Dat geprobeerd en die pakte ze wel. Nu is ze 5 maand en wil nog steeds geen gewone speen. De soothie wil ze ook niet altijd meer, maar soms wel.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,497
    2,948
    113
    Je geeft borstvoeding? Dan is het advies sowieso om geen speentje te gebruiken. Vaak hebben borst kindjes het ook niet nodig (uitzonderingen daargelaten ) , omdat hun zuigbehoefte al natuurlijk wordt voldaan door aan de borst te drinken. Een baby dat uit de fles drinkt hoeft niet zo hard te werken voor zijn melk, dus heeft vaak na de voeding ook nog zuigbehoefte.
    Mijn dochter: kreeg de fles, weigerde speen, maar duimt helaas.
    Mijn zoon: krijgt de borst, geen speen en geen duim

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Mijn zoontje moest het ook echt even leren hoor. Weet niet meer hoe lang het precies duurde, maar hij had ook enorme zuigbehoefte en kreeg dus na 1 week een speentje.
    Hier hielp het wel om iets tegen het speentje aan te leggen, zoals een knuffeltje of een spuugdoekje.
    Maar ik moest in het begin ook heel wat heen en weer lopen hoor voor zo'n speen. En als hij bij mij lag hield ik vaak al automatisch m'n vingers er tegenaan.
    Hier hebben we trouwens alle spenen ongeveer geprobeerd, maar de difrax naturel ging toch het beste, dus toen daarbij gebleven.

16. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Waarom persé een speen willen geven? Hier spuugde ze hem ook steeds uit en daarna niet verder geprobeerd. Ik ben alleen maar blij dat ik haar het niet af hoef te leren.

17. fafa

fafa Niet meer actief

#17 fafa, Oct 27, 2016
    Last edited by a moderator: Oct 27, 2016
    Ik quote jou even, maar iok antwoord aan de anderen natuurlijk:

Ik wil een speentje geven omdat ik hem tot nu toe inderdaad zn zuigbehoefte aan de borst heb laten botvieren. Maar hij heeft soms zo'n zuigbehoefte dat ik hem daardoor "verzuip". Komt de melk terug, met pijn in zn slokdarm tot gevolg, en uurtje later ook buikpijn.

Zoals bij Daan90

Met een vinger erin gaat het beter. Merk dat ie dan geen pijn heeft door het melkoverschot, maar ja, dan ben je zo onthand (letterlijk ;)). Dus een speen leek me wel handig. Maar dus niet als je er alsnog constant mee zit te hannesen. :)

18. fafa

fafa Niet meer actief

Dank voor de tip. Ga ik proberen!

Share This Page