Hoi meiden Ik gebruik de ovulatie testen van de action. Nu vraag ik mij af of we wel op de goede momenten klussen steeds. Als de test streep een stuk donkerder word beginnen wij al met klussen. Als die de dag erna nog donkerder is hup nogmaals klussen. Zo hebben wij wel drie dagen achter elkaar geklust en als de test dan weer negatief is niet meer geklust. Of moet je dan nog wel klussen op de dag dat je een negatieve test heb. Ook lees ik vaak dat elke dag achter elkaar klussen niet goed voor het zaad is. Wat ik ook heb steeds is dat ik dik een week voor mijn positieve test al dat dikke draderige slijm heb. Maar op mijn positieve test piek dag dus niet meer. Dan is dat slijm zo goed als weg. En is het meer droog van beneden. Ik maak mij daar ook zorgen over want weet juist dat dat slijm juist het zaad helpt zijn weg te vinden. Wanneer is dus het beste om te beginnen met klussen?
Lees een mee ben ook erg benieuwd Heb wel eens gelezen om de dag Wij zijn nog niet gestart maar dat komt op korte termijn en vraag me ook af wat wijsheid is.. Gewoon beginnen of toch ook gaan testen en dan op dat moment aan de slag of..
Om de dag seks hebben is echt voldoende. Als de zaadkwaliteit goed is en de zin er is dan kan om de dag ook prima. Mijn advies is wel. Stop niet te vroeg. Ik testte altijd door tot de test niet meer positief was en we gingen in ieder geval door tot mijn temperatuur was gestegen. Temperatuur je niet dan zou ik tot tenminste drie dagen na de laatste positieve test seks hebben. Een negatieve test betekent niet dat je ei is gesprongen. Wij hadden altijd wel seks vanaf na de menstruatie. Meestal om de dag a om de twee dagen. Overigens heb ik in ruim 1,5 jaar slechts een keer vruchtbaar slijm gehad. Daar zou ik me niet druk om maken. Ik lees hier vaak dat je dat tot vijf dagen voor de eisprong kunt hebben.
Wij klusten gedurende de gehele cyclus wanneer we zin hadden. En daarnaast sowieso op de dag van een positieve ovulatietest en meestal ook een van de 2 dagen erna. Na een positieve ovulatietest springt je ei binnen 48u en is dan nog 12 uur lang te bevruchten. Ik zou dus zeker vanaf je positieve ovulatietest en de volgende dag en/of dag daarna klussen.
Ik ben het eens met de dames hierboven. Ik heb ook vaak alleen maar vruchtbaar slijm de dagen voorafgaand aan de eisprong. Dat is aan de ene kant ook wel logisch, want zaad kan tot enkele dagen in dat slijm overleven. Als dan je eitje springt liggen die zaadjes in dat slijm te wachten en daatbij helpt het met de zaadjes naar je eileiders te transporteren. Wij klussen om de dag vanaf dat ik vruchtbaar slijm spot. En op de dag van de positieve ovulatietest en dan meestal nog 1 of 2 dagen daarna. Dan hebben we ons best gedaan
Wij deden het altijd om de dag vanaf einde menstruatie tot een positieve ovulatietest. En dan drie dagen achter elkaar. Vruchtbaar slijm liep bij mij ook niet parallel met een positieve ovulatietest en had ik vaak ook helemaal niet.
Tussen dag 10 en dag 24 om de 2 dagen klussen is voldoende als je een regelmatige cyclus hebt van maximaal 33 dagen. Dan zijn ovulatietesten eigenlijk zelfs overbodig.
En jullie zijn op die manier ook zwanger geraakt? Ik denk dat om de dag voor je ovuliatie dus goed is en dan zodra je een positieve test hebt die dag klussen en de dag erna ook. Zal je dan altijd goed zitten? Heeft een mens eigenlijk meer vruchtbare dagen? Of is het echt alleen maar rond je ovuliatie dag? Want vind het dan best knap dat echt veel mensen perongeluk zwanger raken en soms zelfs door de pil heen. En dan net toevallig zwanger raken in die dagen.
Je kunt alleen maar zwanger raken rondom je ovulatie. Je hebt voor de ovulatie al een aantal vruchtbare dagen, dan verandert je vaginale afscheiding ook van crèmeachtig naar doorzichtig en het is ook meestal meer ( het lijkt op rauw eiwit ) Er spelen zoveel factoren mee dan alleen vrijen rondom de vruchtbare dagen... En ja, hoe sommigen zwanger worden door de pil heen? De een vergeet misschien 1 of meerdere pilletjes, dan is het meteen minder betrouwbaar. Je hebt meestal ook meer zin ( hoger libido ) rondom je vruchtbare dagen, als je voorbehoedsmiddelen dan toevallig niet toereikend genoeg zijn kan 1 keer seks voldoende zijn om zwanger van te raken. En wat je zegt, na je menstruatie om de dag tot je positieve test en vervolgens de dag van de positieve test en de dag daarna zou voldoende moeten zijn. Daarna is het helaas afwachten of het gelukt is
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik weet wat mij te doen staat. Vriend lief heeft daar gelukkig heel geen problemen mee haha.