Maxi Cosi Tobi of Axiss?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Puck1, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Wij zijn binnenkort aan een nieuwe autostoel toe en hebben al een beetje rondgekeken. We gaan sowieso voor een Maxi Cosi omdat dat hele goede stoelen zijn, maar we twijfelen nu tussen de Tobi en de Axiss. Uit de test van de ANWB blijkt dat de Tobi het veiligst is, maar de Axiss lijkt ons het makkelijkst omdat je die naar je toe kunt draaien en dus makkelijker je kind erin kunt zetten. Dit vooral omdat ik nog last van BI en mijn rug heb. Nu is mijn vraag, welke stoel hebben jullie genomen en waarom? Laten jullie veiligheid (dus verschil in de test goed of voldoende) opwegen tegen gemak en comfort of niet. Ik heb ook al gebeld met de ANWB wat nu het verschil was, waarom de een goed beoordeeld en de ander voldoende, maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden. De beste man wist het zelf geloof ik ook niet eens. Hij had het erover dat als een kind niet goed in het stoeltje werd gezet het niet uitmaakte hoe veilig deze was. Tja;)!
    Nu weet ik het niet meer en we moeten toch binnenkort een stoel hebben. Laat me weten wat jullie keus is/was en de motivatie misschien dat dat ons kan helpen bij onze keus. Groetjes Puck.

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    De keus welke het uiteindelijk word is heel gemakkelijk gemaakt eigenlijk hihi. Je gaat nl je kindje "passen"in beide stoelen en de stoel waar hij het beste in zit word het. Ook moet je goed kijken welke van de 2 er goed in je auto staat de ene kan zo los staan als wat en de ander zo vast als een huis ( snap je wat ik bedoel)
    ook zou ik echt wachten tot je kindje echt niet meer in de maxi cosi past en niet al met 9 maanden "omdat het vanaf dan mag" overstappen. De meest veilige manier van vervoer is achteruit in de maxi cosi.
    Wij zelf hebben de tobi hier zit mij zoontje prinsheerlijk in en hij staat super vast in onze auto. Ik zat zelf ook naar de axciss te kijken en hebt het uiteindelijk niet gedaan omdat is het prijsverschil te hoog vond voor alleen het draaien. Ik moet ook zeggen dat ik , nu na enkele maanden gebruik, het draaien niet mis en ook niet voel in mn rug ( heb nl ook rug klachten).

Heel veel succes straks met uitzoeken.
    Groetjes Kim

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    HOi Kim, da's wel een goede tip ja om even te passen. Enne mag je zomaar de stoel in de auto passen? Wel een goed idee natuurlijk straks staat ie d'r helemaal niet stevig in. Wat betreft de maxi cosi. Onze zoon begint nu wel een beetje uit te steken zeg maar. De voetjes steken over, het hoofdje nog niet. Zolang het hoofje er niet uitsteekt mag het geloof ik nog. Die leeftijdsgrens vind ik niet altijd kloppen, het ene kind is gewoon groter dan de ander. En als ze aan alle kanten uitsteken is het stoeltje ook niet meer veilig. Dus van je rug heb je geen extra last omdat je je kindje in de autostoel moet tillen? Het lijkt mij juist met rugklachten extra moeilijk. Jullie kindje zit er dan in een keer goed in? Groetjes Puck.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik weet niet of ze dat bij alle winkels doen, gewoon even vragen of het mag mss loopt er dan iemand mee ofzo. Dat de voetjes oversteken kan geen kwaad het gaat om het hoofdje dat tot ongeveer de puntjes van de oortjes uit mag steken. Dat word vaak als richtlijn gegeven voor het overstappen op een andere stoel.
    Idd ik heb geen extra last gekregen van mn rug door het tillen. Hij zit gelijk goed 9 van de 10 keer, soms moet ik hem nog even omhoog wippen zeg maar omdat hij dan met zijn kontje nog iets te ver naar de voorkant zit. Het scheelt ook enorm dat je niet met de gordeltjes hoeft te klooien, die staan immers netjes naar buiten dus kan je ze zo pakken en vastmaken. Ik ben dus dik tevreden over de tobi. Hij is ook super makkelijk over te zetten in een andere auto en weegt niet ontzettend veel.

Groetjes Kim

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, misschien is passen wel een goed idee.
    Ik denk zelf dat wij voor een priori zouden gaan: mooiere prijs..!

6. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou hem idd zoals Kim zegt even passen in allebei de stoelen. In het begin zal het misschien makkelijk zijn dat ie kan draaien, maar op een gegeven moment kruipen ze zelf in hun stoel en hoef je alleen de riempjes nog vast te maken. Dus daar zou ik het denk ik niet vanaf laten hangen.
    Wat betreft dat Tobi de veiligste is niet voor iedereen het geval. Heb eens iemand in de winkel gehad waarbij de zitting in een soort van kuil liep, nou de Tobi stond er voor geen meter in en was dus op die maniet totaal niet veilig.

7. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Wij hebben hier ook met het zelfde gezeten, van welke moeten we nou nemen..
    Uit eindelijk gekozen voor de tobi en ben er super blij mee..

De dame in de winkel vertelde mij toen onze dochter 9 maanden was dat ze op een gegeven moment zelf in de auto wou klimmen en in het stoeltje ging zitten...
    stiekem dacht ik van ja das waar maar toch dacht ik ook van het zal wel..
    vanaf 14 maanden klom ze al in haar stoeltje en ben dus super blij dat ik de axiss niet genomen heb toen der tijd..
    Heb niks gemist van dat dit stoeltje niet kan draaien..
    (hier ook rug klachten)

Heel veel succes bij het kiezen, weet dat het toch een moeilijk beslissing is,het is niet even een stoeltje voor 2 weken en ook de prijs is niet even dat je zegt van ag ik koop wel een ander om dat deze toch niet goed is..

Limegreen

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou absoluut voor de axiss gaan!
    Heb hem zelf ook en ben een zeer tevreden gebruikster!
    En ook ik heb erge rugklachten maar heb er met de axiss geen last van.
    Maar als ik een paar dagen de auto van mijn man gebruik (waar de priori inzit) heb ik wel last van mijn rug.

Onze dochter is nu bijna 20 maanden, maar klimt echt nog niet in de autostoel hoor.
    Vind dat ook een beetje eng...zo hoog in de hoge stoel klimmen.
    Vind het erg knap dat sommige kinderen van 14 maanden dat al kunnen, maar moet er zelf nog niet aan denken.

9. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    Wij hebben voor beide auto's gekozen voor de Tobi. MIjn dochter zit nu nog steeds in de MC dus echt ervaring heb ik er niet mee.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om een autostoel te passen met het kindje erin. Waar ze nu goed in zitten is misschien over 4 maanden wel anders...

De Axiss vond ik veel te duur voor alleen de optie draaien. Maar ik kan me vorostellen als je dat gewend bent dat je niet anders wilt.

Daarnaast vind ik Romer ook fijne degelijke stoelen hebben, die ook goed zijn. Met andere merken heb ik geen ervaring.

10. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook de Axiss! En super tevreden!
    Dat draaien is echt ideaal, maar ik weet niet beter omdat wij dus nooit een ander stoeltje gebruikt hebben.
    Maar eigenlijk iedereen die de stoel ziet, zegt dat 'dat gedoe met het kindje erin zetten' toch wel heel lastig is, en dat zo'n draai-stoel daardoor toch wel erg aantrekkelijk is!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben de Axxiss en het bevalt super.

Het is denk ook een beetje als een easyfix, als je die niet hebt, dan mis je hem ook niet, maar heb je hem wel, dan kun je hem niet meer missen :p

12. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben ook de axiss en het draaien is echt super makkelijk ... :d

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    hier ook de axiss, is echt super, ben er erg blij mee. Mijn zoon is 20maanden en klimt er nog niet zelf in.

succes me je keus

14. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Hier ook de Axiss...en ben nog steeds lyrisch entiosiast.
    Wat een fijn ding. Hij is wel zwaar. Maar dat maakt om ons niks uit. Hij blijft toch staan in de auto.

15. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    We zijn van de week toch nog maar weer eens gaan kijken in de winkel. De Tobi leek ons makkelijker te hanteren met de riempjes en die zit wat hoger op in de auto. Qua ligstand gaan ze beiden even ver. Verder leek het of de Tobi wat comfortabeler zou zitten. Kortom we weten het dus nog niet :) Gelukkig hebben we nog even de tijd. De meningen hier op het forum zijn wel verdeeld. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

16. Storm

Storm Niet meer actief

En zo kun je blijven twijfelen. Kijk idd of je kleintje goed in de stoel zit en waar je zelf gemak van zou hebben.
    Ze zeggen wel dat sommige stoeltjes veiliger zijn dan andere, maar waar je vooral op moet letten is het keurmerk. Zolang ze dat hebben, zijn ze veilig in gebruik, MITS op de goede manier gebruikt natuurlijk.

17. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier ook de axiss we hebben deze ook gekozen omdat ik reuma heb en wat moeilijk inde auto kan komen maar zelf ben ik erg blij met de autostoel ook al was die wat duurder

18. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook de axiss, echt super fijn vinden we hem.
    De draaifunctie is gewoon super. Ook denk ik dat de veiligheid wel goed zit, anders komen de stoeltjes echt niet op de markt.
    Wellicht is de tobi iets veiliger, maar ik denk dat ze in een axiss ook veilig vervoerd worden.
    Ook voor onze tweede kopen we een axiss tzt.

19. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben ook de Axiss en ik wil echt niet anders meer. Heerlijke stoel!

20. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wij hebben gekozen voor de Tobi, erg prettige stoel.
    De stoel is ook makkelijk te bevestigen op de achterbank dmv de gordels.

Share This Page